Inicjatywa Andromeda | Shadow Broker - polski serwis Mass Effect

Inicjatywa Andromeda

inicjatywa-andromeda-logo

Założona w 2176 roku, a rozpoczęta w 2185, Inicjatywa Andromeda to cywilny projekt z udziałem wielu ras mający na celu wysłanie naukowców, badaczy i kolonistów w podróż osiedleńczą do galaktyki Andromeda. Dzięki wsparciu potężnych darczyńców program znacząco rozrósł się w porównaniu z pierwotnym pomysłem. Ostatecznym celem Inicjatywy jest ustanowienie stałych kolonii na bogatym w zasoby pograniczu Andromedy, a następnie utworzenie trwałego szlaku komunikacyjnego między nimi a Drogą Mleczną.

Pięć statków-ark zostało zbudowanych do tego przedsięwzięcia, wyposażone w komory kriostazy, w których członkowie załóg będą przebywać w śnie przez trwającą niemal 600 letnią podróż. Założycielka projektu Jien Garson podróżuje arką Nexus, będącą jednocześnie głównym centrum operacyjnym ekspedycji. Wszystkie pozostałe 4 arki mieszczą na swoich pokładach różne rasy; większość ludzi przebywa na pokładzie arki Hyperion. Każdej arce przyporządkowany jest Pionier, mieszanka elitarnego żołnierza, naukowca i przewodnika, który ma za zadanie znalezienie nowego domu. Na Pioniera arki Hyperion został wybrany Alec Ryder.

Dzięki skanom dalekiego zasięgu, Inicjatywa Andromeda zidentyfikowała kilka potencjalnie nadających się do zamieszkania planet w gromadzie Helejosa, jednak nadal istnieje możliwość zetknięcia się z nieprzyjaznymi klimatami planet podczas poszukiwań doskonałych Złotych Światów. Pionier i jego zespół będzie odpowiedzialny za ocenę i odkrywanie każdego środowiska uznane za konieczne, jak długo trwa i wymaga tego misja.

Historia projektu

„Tworzenie mapy galaktyki Andromeda w poszukiwaniu zamieszkiwalnych planet to niezwykłe wyzwanie. Obserwacja jest ograniczona przez światło, a biorąc pod uwagę odległość Andromedy, jakiekolwiek obserwacje z Drogi Mlecznej są o 2,5 mln lat przedawnione – wystarczająco dużo czasu dla planety, by zmieniła się nieodwracalnie.

Wstępne próby zidentyfikowania miejsc osiedleńczych zostały przeprowadzone dzięki pomocy asari i ich badaniom astronomicznym, które stworzyły przewidywalne ich modele. Jednakże Jien Garson nie chciała narazić 20 tysięcy kolonistów bez rzetelnych informacji.

W ostateczności, Inicjatywa pozyskała obiecujące dane od quariańskich odkrywców, którzy znaleźli macierz gethów na obrzeżach Mgławicy Perseusza. Macierz została podobno stworzona trzech przekaźników masy, stosując czujniki w połączeniu z korytarzem nadprzestrzennym przekaźnika jako formy teleskopu „nadświetlnego” do obserwacji ciemnej przestrzeni poza obręczą galaktyki. Dlaczego gethy włożyły w to tak wiele wysiłku w celu studiowania ciemnej przestrzeni, pozostaje niewiadomym.

Wśród tych obserwacji były niemal-pewne badania Andromedy. Kiedy nasze przewidywalne modele się potwierdzały z dopuszczalnym marginesem błędu, Inicjatywa była w stanie rozpocząć proces identyfikacji „złotych światów”.

Prawdziwy cel

Niezależnie od opinii publicznej, Inicjatywa Andromeda była czymś więcej niż po prostu celem poszukiwań i kolonizacji galaktyki Andromeda. Z osobistych dzienników Aleca Rydera wynika, że Inicjatywa służyła innym celom. Według sekretnej wiadomości Jien Garson, brakowało pieniędzy na sfinansowanie Inicjatywy Andromedy, jednak zanim projekt został niemalże zamknięty, grupa tajemniczych dobroczyńców dotarło do niej, którzy kontynuowali finansowanie Inicjatywy. Jednak w międzyczasie zmieniły się plany kolonizacyjne, chociażby dodanie 100 000 kolonistów do ark. Po nieudanym ataku Sarena Arteriusa i pojawieniu się Suwerena na Cytadeli w 2183, ujawnił on istnienie Żniwiarzy. Choć Rada Cytadeli była sceptyczna wobec roszczeń Komandora Shepherda, dobroczyńcy poważnie potraktowali tę informację, podejrzewając istnienie starożytnych maszyn. Obawiając się, że przybycie Żniwiarzy było nieuniknione, a walka o zasoby doprowadziłyby do prawdziwej walki, trzymali prawdziwy cel Inicjatywy w sekrecie, przyspieszając harmonogram ukończenia ark. To dobroczyńcy zamierzali zabezpieczyć wszystko, co pozostało z cywilizacji Drogi Mlecznej, by znaleźć nowy dom w galaktyce Andromeda.

Źródło: http://masseffect.wikia.com/wiki/Andromeda_Initiative