Złoty Świat | Shadow Broker - polski serwis Mass Effect

Złoty Świat

Złote Światy są miejscami w Gromadzie Helejosa w galaktyce Andromedy, które są albo najsilniejszymi z możliwych kandydatów do osiedlenia albo, które mogą być wzmocnieniem zasobów szans długoterminowego przetrwania Inicjatywy. Na podstawie danych wywiadowczych i długoterminowych prognoz, niektóre z nich są uważane za planety-ogrody, zdolne do podtrzymania życia. Inne są mineralnymi „skarbami”, które mogą dostarczyć raczkującym koloniom najważniejszych zasobów.

Te światy zostały oznaczone i nazwane Habitat 1-7. Chociaż nie jest powszechnie stosowane w geodezji planetarnej, określenie „złote światy” zostało wymyślone przez zespół marketingowy Inicjatywy Andromedy i tak już zostało.

Lista Złotych Światów

Habitat 1

  • Nazwa formalna: Eos
  • Zaobserwowane warunki: „Sucha, ale komfortowo zamieszkiwalna, z rozległą siecią podziemnych rzek.
  • Aktualne warunki: Silnie skażona przez śmiertelne promieniowanie Plagi, połączona z silnymi wiatrami. Promieniowanie powoduje szybkie pogorszenie się stanu wszystkich pojazdów i wszelkiego rodzaju wyposażenia. Kettowie zbudowali tu również dużą bazę wojskową, badając lokalne technologie Porzuconych.
  • Po osiągnięciu zdatności: Aktywowanie głównej krypty Porzuconych na planecie spowodowało natychmiastowy spadek promieniowania radioaktywnego oraz oczyszczenie nieba. W przeciągu kilku dni, poziom promieniowana na całym Eos znacznie spadł.

Habitat 2

  • Nazwa formalna: Eladeen
  • Zaobserwowane warunki: „(Księżyc) Niesamowicie bogata w zasoby i minerały.
  • Aktualne warunki: Choć wciąż bogata w minerały, Elaaden jest pustynnym piekłem bez wody powierzchniowej. Niezabezpieczona osoba wystawiona na bezpośrednie światło słoneczne umiera w ciągu 75 sekund z powodu zagotowania się krwi. Nieprzyjaźni złomiarze i gangi, głównie Wygnańcy z Nexusa, którzy zostali wyrzuceni z portu w Kadara, także przemierzają pustynię.
  • Po osiągnięciu zdatności: Aktywowanie głównej krypty Porzuconych na planecie spowodowało natychmiastowy spadek promieniowania radioaktywnego oraz oczyszczenie nieba. W przeciągu kilku dni, poziom promieniowana na całym Eos znacznie spadł.
    Aktywacja krypty Porzuconych zwiększyła obecność cząsteczek odpowiadających za tworzenie się chmur na niebie Elaaden. I choć księżyc jest nadal bardzo gorący, wzrósł znacznie poziom wilgoci, zwiększając wilgotność otoczenia i prawdopodobieństwo deszczu.

Habitat 3

  • Nazwa formalna: Havarl
  • Zaobserwowane warunki: „Bogate wzgórza i dżungle.
  • Aktualne warunki: Planeta ojczysta angarów. Częściowa aktywacja pozostałych monolitów spowodowała brak ekologicznego balansu, a fauna i flora zostały zmuszone do przyspieszonego, niekorzystnego cyklu rozwoju. Szybko rosnące rośliny zniszczyły w większej części posterunek badawczy w przeciągu mniej niż tygodnia.
  • Po osiągnięciu zdatności: Funkcjonowanie krypty Porzuconych wróciło do normy po aktywacji trzeciego monolitu na planecie, naprawiając przy tym ekologiczny balans, który był zachwiany.

Habitat 4

  • Nazwa formalna: Kadara
  • Zaobserwowane warunki: „Planeta-ogród podtrzymująca życia z dużą ilością wody w stanie ciekłym.
  • Aktualne warunki: Cała woda na Kadarze okazała się bardzo toksyczna, a oczyszczanie jej na dużą skalę było niepraktyczne. Lokalna Angarska kolonia, będąca ponadto niewielkim portem handlowym o nazwie Port Kadara, również została przejęta przez Wygnańców z Nexusa.
  • Po osiągnięciu zdatności: Aktywacja krypty Porzuconych na Kadarze spowodowało oczyszczenie całego zapasu wody na planecie.

Habitat 5

  • Nazwa formalna: H-047c
  • Zaobserwowane warunki: „(Księżyc) Idealnie nadaje się dla organizmów prawoskrętnych.
  • Aktualne warunki: Plaga zniszczyła księżyc, obracając go w pole szczątków narażone na śmiertelne dawki promieniowania kosmicznego. Nie będzie już zdatny do potrzymania jakiegokolwiek życia. Jednakże Wygnańcy z Nexusa stworzyli i ustawili tarcze, wewnątrz których założyli placówki wydobywcze, które mają za zadanie wydobywać pozostałości helu-3, który znajduje się pod powierzchnią.
  • Po osiągnięciu zdatności: Pomimo tego, że księżyc nie mógł zostać ocalony, został aktywowany Kultywator Porzuconych na największym jego fragmencie, na którym ilość gleby wystawionej na promieniowanie, znacznie zwiększyła wydajność helu-3. SAM szacuje, że H-047c dostarczy Inicjatywie Andromeda wystarczającą na 368 lat ilość paliwa, dzięki czemu Nexus stanie się energetycznie niezależny.

Habitat 6

  • Nazwa formalna: Voeld
  • Zaobserwowane warunki: „Planeta-ogród umiarkowanie podtrzymująca życie.
  • Aktualne warunki: Główna angarska kolonia. Plaga zmieniła orbitę Voeld, rzucając planetę w ciężką epokę lodowcową. Ogromną obecność kettów sprawiła, że Voeld stał się główną linią frontu w konflikcie angarczycy-kettowie.
  • Po osiągnięciu zdatności: Aktywacja krypty Porzuconych spowodowała kontrolowane uwolnienie dwutlenku węgla z lodu, który oczyścił niebo z chmur, natychmiast podwyższając temperaturę o 3 st. Celsjusza. Ponieważ krypta nie ma możliwości przywrócenia oryginalnej orbity Voelda, musi się rozstrzygnąć w postaci stopniowego rozmrożenia epoki lodowcowej przy użyciu efektu cieplarnianego.

Habitat 7

  • Nazwa formalna: Habitat 7 (później przemianowany na Ryder-1)
  • Zaobserwowane warunki: „Bujny tropikalny raj.
  • Aktualne warunki: Pętla sprzężenia zwrotnego energii między strukturami Porzuconych na planecie, a Plagą stworzyła atmosferę nie do oddychania, ekstremalną aktywność magnetyczną i stałe burze elektryczne, co spowodowało, że Habitat 7 nie nadaje się do zamieszkania. Kettowie zostali zauważeni na Habitat 7, ale burze są niebezpieczne dla nich, jak i innych.
  • Po osiągnięciu zdatności: Aktywacja krypty Porzuconych powstrzymała proces rozrywania planety na kawałki, ale pozostało wiele lat czy stuleci do pełnego przywrócenia sprzed ataku Plagi. Inicjatywa Andromeda później wdrożyła technologię terraformacji z Drogi Mlecznej, aby przyspieszyć proces i zmienić nazwę planety na cześć Pionierki/Pioniera Ryder/a.
Źródło: http://masseffect.wikia.com/wiki/Golden_world
Komentarze i pingowanie są zablokowane.


Komentarze zablokowane.


Powered by WordPress | Designed by: Free MMORPG | Thanks to MMO List, Social Games and Browser Games

© 2010 EA International (Studio and Publishing) Ltd. Mass Effect, Mass Effect logo, BioWare and BioWare logo are trademarks or registered trademarks of EA International (Studio and Publishing) Ltd. in the U.S. and/or other countries. All Rights Reserved. EA and EA logo are trademarks or registered trademarks of Electronic Arts Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.

Serwis należy do kolektywu Gram.pl. Więcej informacji o kolektywie.