Baza Zbieraczy | Shadow Broker - polski serwis Mass Effect

Baza Zbieraczy

Baza Zbieraczy to potężna stacja kosmiczna położona w jądrze galaktyki na dysku akrecyjnym czarnej dziury. Stanowi dom dla niezliczonej populacji Zbieraczy, roi Poszukiwaczy i kontrolowanych przez nich Zombie, Obrzydlistw i Pomiotów. Jest to także siedziba Generała Zbieraczy kontrolowanego przez Zwiastuna. Do bazy można dotrzeć jedynie przechodząc przez przekaźnik masy Omega-4. Jest ona otoczona przez Pole szczątków Tartaru, rozległe pole szczątków niezliczonych statków, które próbowały przedostać się przez przekaźnik. W Polu szczątków ukrywają się maszyny zwane Oculusami, które czekają na nadejście wrogich statków, by wpędzić je w zasadzkę.

Baza Zbieraczy może przetrwać przebywanie tak blisko czarnej dziury dzięki technologii Żniwiarzy, a tak przynajmniej uważa komandor Shepard. Przez cały czas przynajmniej jeden Krążownik Zbieraczy jest zadokowany w środku, który stanowi wersję miniaturową bazy. Baza Zbieraczy ma takie samo jak krążowniki, na wpół organiczne wnętrze.

Mass Effect 2

Misja Samobójcza

Celem komandora Sheparda w Mass Effect 2 jest zlokalizowanie „siedziby” Zbieraczy i zatrzymanie ich ataków na ludzkie kolonie. Po zinfiltrowaniu i opuszczeniu Krążownika Zbieraczy, lokalizacja siedziby zostaje wyznaczona blisko galaktycznego jądra. Jednak aby bezpiecznie przejść przez przekaźnik masy Omega-4, Shepard musi znaleźć i zdobyć moduł identyfikacyjny Żniwiarzy. Gdy rozpoczyna się Misja Samobójcza, Normandia SR-2 przechodzi przez przekaźnik masy Omega 4 i pojawia się po drugiej jego stronie, w Polu Tartaru. Okazuje się, że siedziba Zbieraczy to ogromna stacja kosmiczna orbitująca wokół czarnej dziury.

Po przetrwaniu nagłego ataku ze strony systemów obrony Zbieraczy, Normandia niszczy Krążownik Zbieraczy i lądując, rozbija się na powierzchni samej Bazy. Shepard podejmuje decyzję: w celu unicestwienia zagrożenia ze strony Zbieraczy, baza musi zostać zniszczona. Shepard dzieli całą drużyną na kilka zespołów, by wejść do środka bazy i sforsować jej obronę: żołnierzy Zbieraczy, zombie i roje poszukiwaczy. Walcząc i wchodząc w głąb bazy, Shepard ze swoją ekipą odnajduje porwaną załogę Normandii, przetrzymywanych razem z tysiącami innych ludzi w kapsułach. Na miejscu odkrywają, że Zbieracze wykorzystują schwytanych ludzi przerabiając ich na organiczną „papkę”, która jest pompowana rurami do innej części bazy.

W samym sercu bazy, Shepard odkrywa larwę Ludzkiego-Żniwiarza tworzonego z tysięcy porwanych ludzkich kolonistów. Powstająca larwa Żniwiarza zostaje pozornie unicestwiona, gdy Shepard niszczy przewody ją podtrzymujące (przez które otrzymuje ona nowy materiał do budowy), powodując jej upadek w otchłań bazy.

Los Bazy

Generał ZbieraczyBędąc chwilę bezpiecznym po pokonaniu Ludzkiego Żniwiarza, Shepard otwiera terminal, aby przeprogramować i przeciążyć systemy bazy. W momencie, gdy Shepard rozkazuje swej drużynie utrzymanie pozycji przy drzwiach powstrzymujących Zbieraczy, dostaje wiadomość od Człowieka Iluzji. Prosi on Sheparda, aby ustawił reaktor bazy na wysłanie impulsu promieniowania zamiast przeciążania systemów. W ten sposób stacja zostałaby oczyszczona ze Zbieraczy i jednocześnie technologia na jej pokładzie pozostałaby nietknięta i można by wykorzystać ją do walki ze Żniwiarzami.

W zależności od odpowiedzi Sheparda, niektórzy członkowie drużyny zareagują. Jeżeli gracz wybierze odpowiedź idealisty, Garrus, Legion, Zaeed, Grunt i Mordin potwierdzą korzyść zostawienia bazy nietkniętej przypominając komandorowi, że to tylko dane i że zniszczenie niczemu się nie przysłuży. Jeżeli zostanie wybrana odpowiedź renegata, Tali, Kasumi, Thane, Jacob i Jack nie zgodzą się, oburzając się i przypominając Shepardowi ich chore eksperymenty, podczas gdy Samara i Miranda będą miały bardziej neutralne wypowiedzi. Jeżeli wybrano odpowiedź neutralną, żaden członek drużyny nic nie skomentuje.

W końcu Shepard podejmuje decyzje i ustawia działanie reaktora. Niestety okazuje się, że larwa Ludzkiego Żniwiarza przetrwała i atakuje Sheparda i dwóch członków jego drużyny. Po tym, jak larwa zostaje unicestwiona już raz na zawsze, Shepard wraca z drużyną na Normandię ze Zbieraczami i rojami Poszukiwaczy depczącymi mu po piętach. Normandia ucieka z bazy w momencie, gdy odliczanie do wybuchu reaktora dobiega końca, tuż przed tym jak Zwiastun poprzysięga kontynuować swoje plany, a los Zbieraczy dobiega końca.

Podsumowanie

W zależności od wyboru Sheparda na końcu Mass Effect 2, Baza Zbieraczy zostaje zachowana dla Cerberusa lub zostaje zniszczona. Jeśli Shepard zginął podczas misji, gwiazda za Człowiekiem Iluzją pojawi się w kolorze czerwonym i niebieskim, jak zwykle; w przeciwnym razie, gwiazda jest niebieska, jeżeli Shepard zniszczył bazę lub czerwona, jeśli komandor zdecydował się zachować bazę. Drużyna również skomentuje decyzję, pokazując swoje zadowolenie lub sprzeciw, w zależności od dokonanego wyboru komandora, każdego z osobna.

Mass Effect 3

Po rozprawieniu się Sheparda ze Zbieraczami, Cerberus wysłał zespoły przez przekaźnik Omega 4, by pozyskać technologię Żniwiarzy z bazy Zbieraczy, niezależnie czy została ona zniszczona lub zachowana. Na stacji Cronos okazuje się, że Cerberus odzyskał pozostałości ludzkiego Żniwiarza i używa go, aby rozszerzyć funkcjonalność stacji – jego mózg, jeśli baza Zbieraczy została zachowana, lub jego serce, jeśli baza została zniszczona. Gdy Przymierze przejmuje stację Cronos, szczątki ludzkiego Żniwiarza zostają włączone do Tygla, stając się Zasobami wojennymi.

Misje

  • Baza Zbieraczy: infiltracja
  • Baza Zbieraczy: długi spacer

Ciekawostki

  • Czarna dziura i pole szczątków są widziane na ekranie tytułowym we wszystkich wersjach gry.
  • Źródło: http://masseffect.wikia.com/wiki/Collector_Base
    Komentarze i pingowanie są zablokowane.
    

    Komentarze zablokowane.

    
    Powered by WordPress | Designed by: Free MMORPG | Thanks to MMO List, Social Games and Browser Games

    © 2010 EA International (Studio and Publishing) Ltd. Mass Effect, Mass Effect logo, BioWare and BioWare logo are trademarks or registered trademarks of EA International (Studio and Publishing) Ltd. in the U.S. and/or other countries. All Rights Reserved. EA and EA logo are trademarks or registered trademarks of Electronic Arts Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.

    Serwis należy do kolektywu Gram.pl. Więcej informacji o kolektywie.