Mass Effect 2 | Shadow Broker - polski serwis Mass Effect

Mass Effect 2

Data premiery: PC oraz Xbox 360: 26 stycznia 2010 (świat+USA NTSC), 29 stycznia 2010 (Polska+Europa PAL),
PlayStation 3: 18 stycznia 2011 (świat+USA NTSC), 21 stycznia 2011 (Polska+Europa PAL)
Producent: BioWare Corporation
Wydawca: Electronic Arts Inc. (świat), Electronic Arts Polska (Polska)
Platforma: PC, Xbox 360, PlayStation 3

Mass Effect 2 jest grą akcji science-fiction RPG, stworzona przez BioWare na konsole Xbox 360, PlayStation 3 oraz PC. Jest to sequel gry Mass Effect i druga gra w trylogii Mass Effect.

Wydanie

Mass Effect 2 jest wliczony w Mass Effect Trilogy, pudełkowy zestaw zawierający wszystkie trzy gry Mass Effect. Trylogia została wydana 6 listopada 2012 roku na konsolę Xbox 360 oraz PC za 59,99$. Trylogia na PlayStation 3 ukazała się 4 grudnia 2012 za 59,99$. W Polsce wersja pudełkowa nie jest dostępna!

Bonusy z przedsprzedaży

W zależności od tego, gdzie gra została zakupiona, które wydanie zostało zakupione i czy nie było wcześniej zamówione, zamawiający może być uprawniony do jednego lub większej liczby bonusów z przedsprzedaży.

Istnieją trzy zbroje bonusowe i dwie bronie bonusowe, które są do odblokowania w Mass Effect 2 w zależności od tego, jak gra została zakupiona. Jest też jeden dodatkowy bonusowy pancerz dostępny dla tych, którzy kupili Dragon Age: Początek.

Dane w tabeli poniżej prezentują, jakie przedmioty są dostępne w zależności od zakupionej wersji gry lub też, czy gra została wcześniej zamówiona.

Dragon Age
Edycja Standardowa
Edycja Kolekcjonerska
Cyfrowa Edycja
Specjalna N7
Edycja PlayStation 3
Przedmiot
Zakup
Zakup
Preorder
Zakup
Preorder
Zakup
Preorder
Zakup
Pancerz Krwawych Smoków
Tak
Tak
Pancerz szturmowy Terminusa
Tak 1
Tak 1
Projektor M-490 Czarna Burza
Tak 1
Tak 1
Pancerz Inferno
Tak 2
Tak 2
Tak
Pancerz Zbieraczy
Tak
Tak
Tak
Tak
Karabin szturmowy Zbieraczy
Tak
Tak
Tak
Tak
Karabin Siekacz
Tak
Tak

1 Dostępne w krajach poniżej u lokalnych sprzedawców:
Węgry, Włochy, Południowa Afryka, Szwajcaria, Australia, Kanada, Stany Zjednoczone, Norwegia, Niemcy, Polska, Wielka Brytania – tylko edycja standardowa, Tajlandia, Republika Czech, Meksyk

2 Dostępne tylko w sklepach nie posiadających Pancerza szturmowego Terminusa i Projektora M-490 Czarna Burza.

Szczegóły

Gracze: 1
Rozdzielczość: Xbox 360 i PS3: HDTV 720p/1080i/1080p // PC: W zależności od karty i ekranu
Wydawca: Electronic Arts, Inc.
Producent: BioWare Corp.®
Format: 2x DVD (Xbox 360 i PC), 1x Blu-ray (PlayStation 3), Cyfrowe pobranie (PC i PlayStation 3)
Ocena: „M” dla dorosłych (ang. Mature) (AMERYKA PÓŁNOCNA), MA15+ (AUSTRALIA), BBFC 15 (WIELKA BRYTANIA), PEGI 18+ (EUROPA), USK 16 (NIEMCY)

Wersja na PC

Wersja PC Mass Effect 2 została stworzona przez Bioware i wydana przez Electronic Arts. Gra została wydana w Indiach, Europie i Ameryce Północnej 26 stycznia, w Australii 28 stycznia, w Nowej Zelandii 29 stycznia 2010 roku.

Wymagania systemowe

Minimalne:
System operacyjny: Windows XP SP3 / Windows Vista SP1 / Windows 7
Procesor: 1.8GHz Intel Core 2 Duo lub odpowiednik AMD
Pamięć: 1 GB RAM (Windows XP) / 2GB RAM (Windows Vista / 7)
Wolne miejsce na dysku: 15 GB
Karta graficzna: 256 MB pamięci video ze wsparciem Pixel Shader 3.0; NVIDIA GeForce 6800 lub lepsza; ATI Radeon X1600 Pro lub większa.
Karta dźwiękowa: Kompatybilna z DirectX 9.0c

Zalecane:
System operacyjny: Windows XP SP3, Vista SP1, 7
Procesor: 2.6+ GHz Core 2 Duo Intel lub odpowiednik AMD
Pamięć: 4GB RAM
Wolne miejsce na dysku: 15 GB
Karta graficzna: ATI Radeon HD 2900 XT, NVIDIA GeForce 8800 GT, or better recommended
Karta dźwiękowa: DirectX w 100% kompatybilny z kartą dźwiękową i sterownikami
Uwagi:

  • NVIDIA GeForce 7300, 8100, 8200, 8300, 8400 i 9300; ATI Radeon HD3200 i HD4350 są poniżej minimalnych wymagań sprzętowych.
  • Mass Effect 2 wymaga dwurdzeniowego procesora, by móc uruchomić bez wielu nieoficjalnych poprawek.

Wersja na PS3

Wersja na PlayStation 3 Mass Effect 2 została stworzona przez BioWare i wydana przez Electronic Arts. Wersja PlayStation 3 wykorzystuje odmianę silnika gry, który zostały stworzony na potrzeby Mass Effect 3. Gra została wydana 18 stycznia 2011 roku w Ameryce Północnej i Południowej, 21 stycznia 2011 roku w Europie, a 27 stycznia w Australii i Nowej Zelandii.

Pełna wersja gry jest również dostępna do pobrania za pośrednictwem PlayStation Network.

Zawartość

Kopie Mass Effect 2 na PlayStation 3 zawierają:

Zawartość do pobrania na PS3

Wszystkie pozostałe dodatki do Mass Effect 2 otrzymały możliwość zakupu na PlayStation 3. Ponadto wydano kilka „ekskluzywnych” darmowych, jak i płatnych dodatków. Te dodatki do Mass Effect 2 zawierają zawartość, którą właściciele konsoli Xbox 360 i PC już mieli lub do których mieli dostęp, ale którzy właściciele PS3 nie byli w stanie uzyskać w inny sposób. Pakiety te obejmują:

Ponieważ oryginalny Mass Effect nie był początkowo dostępny na PlayStation 3, Mass Effect: Geneza, krótki „interaktywny komiks”, daje graczom historię uniwersum Mass Effect i umożliwienia im podjęcie decyzji, które będą miały wpływ na ich przechodzenie Mass Effect 2, została udostępniona do pobrania w ramach Sieci Cerberusa.

Fabuła

Dwa lata po tym, jak Komandor Shepard odparł inwazję Żniwiarzy planujących zniszczenie całego organicznego życia, pojawia się nowe, tajemnicze niebezpieczeństwo. Na obrzeżach zbadanego kosmosu znikają całe ludzkie kolonie. By powstrzymać to przerażające zjawisko, Shepard musi współpracować z organizacją Cerberus – bezwzględną grupą walczącą o przetrwanie ludzkości.

Żeby podjąć próbę pokonania przerażającego wroga, Shepard musi zebrać elitarną drużynę i dowodzić najpotężniejszym statkiem kosmicznym, jaki kiedykolwiek zbudowano. Nawet wtedy wygląda to na misję samobójczą. Shepard zamierza jednak udowodnić, że tak nie jest.

Oficjalne streszczenie fabuły

Los Sheparda

W Mass Effect 2 możliwe jest, że komandor Shepard i członkowie drużyny mogą umrzeć po zakończeniu ostatniej misji w grze. W trakcie gry gracz będzie budować i zbierać drużynę, zasoby, informacje i statek niezbędny do osiągnięcia sukcesu w tej ostatniej misji. Gracz może rozpocząć ostatnią misję będąc nieprzygotowanym, możliwe jest wtedy doświadczenie zakończenia, gdzie Shepard umiera, członkowie drużyny giną, a nawet fatalne zakończenie, w którym wszyscy umierają.

Jeśli Shepard zginie, gracz nie będzie w stanie kontynuować grę po kredytach i nie będzie w stanie zaimportować swojej postaci do Mass Effect 3. Śmierć jest ostateczna dla wszystkich bohaterów, a każdy, kto umrze w końcówce nie pojawi się w Mass Effect 3.

Postacie

Członkowie drużyny

W Mass Effect 2 gracz ma okazję zbudować zespół złożony z dwunastu postaci w każdym momencie. Możliwi towarzysze to:

Garrus Vakarian Miranda Lawson
Grunt Mordin Solus
Jack Samara lub Morinth
Jacob Taylor Tali’Zorah vas Neema
Kasumi Goto1 Thane Krios
Legion Zaeed Massani1

1 – Członkowie do ściągnięcia

Sukces Sheparda znacznie zależy od zyskania lojalności tych rekrutów. Lojalność członków załogi zostaje zdobyta wypełniając ich zadania.

Postacie powracające

Następujące postacie pojawiają się w jakimś stopniu w Mass Effect 2, pod warunkiem, że przeżyli wydarzenia w Mass Effect i Mass Effect 2.

Następujące stare postacie mogą pojawić się w jakimś stopniu w Mass Effect 2, pod warunkiem, że przeżyły wydarzenia w Mass Effect. Żadne z nich nie są rekrutowalne jako członkowie drużyny, za wyjątkiem Liary T’Soni, która może być tymczasowo zrekrutowana przez dodatek Kryjówka Handlarza Cieni.

Kaidan Alenko1 Pięść1
David Anderson Nawigator Pressly
Helena Blake1 Shiala1
Doktor Chakwas Liara T’Soni
Nassana Dantius Rana Thanoptis1
Admirał Hackett Conrad Verner1
Harkin Donnel Udina
Khalisah al-Jilani Ashley Williams1
Jeff „Joker” Moreau Urdnot Wrex1
Gianna Parasini1 Emily Wong

1 – Jeżeli przeżyli w Mass Effect

Lokalizacje

Komandor Shepard i zespół odwiedzą wiele różnych nowych miejsc w Mass Effect 2, w tym:

1 Wymaga zawartości po pobrania

Lokalizacje z poprzednich gier:

Bezpieczny transfer plików

Mass Effect 2 pozwala graczowi zaimportować postacie ze skończonej gry Mass Effect. Oznacza to, że decyzje podjęte przez gracza będą przeniesione i będą mieć wpływ na fabułę. Przykładne wydarzenia, które wpływają na Mass Effect 2 to: kto został uratowany na Virmirze, los Rady i wątek miłosny.

Jednakże ze względu na zmiany wprowadzone do systemu awansu w grze, Twój poziom postaci nie i zdolności nie zostaną przeniesione do Mass Effect 2. Gracz zaczyna z podstawowymi umiejętnościami, jednakże, gra potwierdzi poziom i moralność Twojej postaci i przystosuje je do nowego systemu.

Jeśli chce, gracz ma możliwość wybrania nowego wyglądu lub nowej klasy. Wcześniej wybrane pochodzenie i reputacja nie mogą zostać zmienione. Nie powinno być w ogóle możliwe dokonanie głównych zmian poprzedniego wyglądu (np. zmiany fryzury). Musisz więc brać dokładnie jak było wcześniej (choć wizualnie będzie trochę poprawione w nowej grze), lub zacząć od zera z nowym wyglądem. Powinno być zauważone, że blizny z Mass Effect nie zostaną zachowane, jednakże Twoja postać otrzyma nowe blizny już na początku Mass Effect 2.

Jeżeli gracz ukończył Mass Effect wiele razy jedną/jednym Shepard/em, niezależnie czy zapisywał grę i wczytywał ją, bądź zaczynał nową grę, każde „zwycięstwo” będzie oddzielną/oddzielnym Shepard/em podczas importu z Mass Effect 2. Gracz nie musi się martwić o nadpisywanie jednego z istniejących Shepard/ów i może przeglądać wszystkie ważniejsze decyzje Sheparda przed wybraniem zaimportowanego zapisu.

Zmiany w rozgrywce

Walka

Ss-014Mass Effect 2 zawiera znaczącą liczbę zmian dodatków do broni i umiejętności.

Są teraz sześć nowych klas uzbrojenia:

Zmiany w rdzeniu mechaniki rozgrywki:

  • System amunicji oparty o „pochłaniacze ciepła”. Zamiast automatycznego schładzania, bronie odprowadzają ciepło przez pochłaniacze ciepła. Pochłaniacze ciepła mają małą konstrukcje i bronie są przeładowywane przez wyjmowanie pochłaniacza i wkładanie świeżego. Zastępcze pochłaniacze ciepła można znaleźć na podłodze lub zrzucone przez martwych wrogów. Każda mniejsza broń zmieści ten sam rodzaj pochłaniacza ciepła.
  • Talenty broni z pierwszego Mass Effect’a zostały usunięte; Shepard może używać jedynie broni konkretnej dla klasy komandor/a od początku gry. Dodatkową broń można dostać na misji „Statek Zbieraczy”. Żołnierze, Szpiedzy i Szturmowcy mogą wybrać ulepszoną broń, którą mają już w użytku niż się uczyć nowego typu broni.
  • Ciężka broń wymaga ogniw, by strzelić i strzela z ogromną siłą.
  • Celowanie w inne części ciała. Strzały w głowę zwiększają obrażenia, a przeciwnicy postrzeleni w nogę mogą się przewrócić.
  • W osłonę wchodzi się teraz ręcznie, zamiast automatycznie jak to było w poprzedniej części gry. To pozwala na płynne przejścia od osłony do osłony niż w Mass Effect. Jeżeli osłona jest wysoka do pasa, postacie mogą się też w nie prześlizgnąć.
  • Zmodyfikowany system leczenia. Medi-żel nie jest już dłużej używany tak samo. Shepard i towarzysze teraz regenerują automatycznie stracone zdrowie i tarcze jeżeli przez kilka sekund unikają strzałów od przeciwników. Medi-żel jest używany przez moc Jedność by ocucić upadłych towarzyszy podczas walki.
  • Na Xbox 360 i Playstation 3 jest możliwe zapisać moce pod przyciski LB i RB (Na Xbox 360), i L2 i R2 (Playstation 3). Przyciski Y(Na Xbox 360) i Trójkąt (Na Playstaion 3) jest specjalnie przypisany dla specjalnej mocy klasy postaci. To pozwala graczowi wykorzystać trzy moce bez pauzowania i wybierania w kole mocy.
  • Granaty zostały usunięte.

Moce

Mass Effect 2 zawiera wachlarz nowych talentów, teraz nazywanych „Mocami”, wliczając:

  • Nowe moce biotyczne:
    • Szarża
    • Dominacja
    • Przyciągnięcie
    • Spustoszenie
    • Fala uderzeniowa
    • Ciśnięcie
  • Nowe moce technologiczne:
    • Hakowanie SI
    • Sonda Bojowa
    • Kriowybuch
    • Wyssanie Energii
    • Wzmocniona Tarcza Gethów
    • Spalenie
    • Porażenie nerwowe
    • Przeciążenie
    • Kamuflaż Taktyczny
    • Pancerz Technologiczny
  • Nowe moce bojowe:
    • Skok Adrenaliny
    • Strzał Wstrząsowy
    • Granat Błyskowy
    • Umocnienie
    • Granat Inferno
    • Jedność
  • Moce Amunicji, zastępują ulepszenia amunicji z Mass Effect:
    • Amunicja Drążąca
    • Krio-amunicja
    • Amunicja Dysrupcyjna
    • Amunicja Zapalająca
    • Amunicja Rozszarpująca
    • Amunicja Odkształcająca
  • Moce powracające z Mass Effect:
    • Bariera
    • Osobliwość
    • Zastój
    • Rzut
    • Odkształcenie

Istnieje wiele zmian jak działają moce:

  • Używanie mocy teraz aktywuje czas odnowienia dla wszystkich mocy, jak i tej, której gracz użył. Jednakże, czas ładowania mocy znacznie zmniejszono z 45-120 sekund do 3-9 sekund. Ładowanie mocy Shepard/a często jest krótsze niż ładowanie mocy jego/jej towarzyszy.
  • Niektóre moce techniczne i biotyczne można rzucać pod kątem, by trafić wrogów kryjących się za zasłonami, nie trzeba już strzelać tylko prosto do celu. Choć jednak nadal będą mogły chybić trafiając w cel.

Awans

Nowy maksymalny poziom to 30. Dalsze punkty rozwoju nie są dłużej zwykłymi punkcikami na rozwój mocy. Moce teraz kosztują więcej punktów, by rozwinąć i zaoferować wybór specjalizacji. Od teraz możesz rozwinąć maksymalnie pięć mocy, to bardzo wpływa na styl gry postaci. Jest możliwe, jako takie, zresetowanie mocy Twojej postaci w grze. Jednakże, Twoja postać może otrzymać nowe moce podczas przechodzenia gry i odblokować unikalne moce dla twoich członków drużyny.

Jak w Mass Effect, wszyscy towarzysze otrzymują doświadczenie i jednocześnie awansują niezależnie od ich uczestnictwa w misji lub jak ich zwerbujemy. Za każdym razem drużyna awansuje, Shepard jest nagradzany/nagradzana dwiema dodatkowymi punktami drużyny, by wydać na rozwój ich mocy. Inni towarzysze otrzymują dwa punkty drużyny za osiągnięcie poziomu 1-5, dwa punkty drużyny za osiągnięcie poziomu 5-19. Po poziomie 19 towarzysze osiągają jedynie jeden punkt za dwa poziomy.

Ekwipunek

Ss-012Zmiany w systemie ekwipunku:

  • Bronie są wybierane na początku misji i mogą być zmieniane na nowe lub poprzednie w szafkach znalezionych w grze lub na pokładzie nowej Normandii.
  • Pancerz N7 może być teraz zmieniany przez części wykupione od kupców lub pozyskanych na misjach, w szafce na pancerze na pokładzie Normandii SR-2. Te części mają różne cechy wpływające na rozgrywkę. W szafce na pancerze gracze mogą również zmieniać wiele aspektów estetycznych pancerza, wliczając w to kolor i połysk jak i wybrać pomiędzy hełmem, a wizjerem. Shepard może również się wyposażyć w alternatywne hełmy wliczając w to hełm N7 z filtrem lub wizjer podobny do tego co ma Garrus.
  • Gracz może modyfikować części pancerza i broni jak celność lub modyfikacje do amunicji, przez zbieranie projektów badawczych i pracowanie nad nimi w terminalu badawczym w laboratorium na Normandii SR-2, o ile Shepard zwerbował/a potrzebnego do tego naukowca.

Dialogi i przerywniki

Zamiast zdolności Uroku i Zastraszenia, Shepard zyskuje umiejętność perswazyjnych wyborów w dialogach, co zdecydowanie zwiększa jego/jej wskaźnik Idealisty lub Renegata.

Mass Effect 2 dodaje dużą funkcję w systemie dialogowym: Przerywanie. System przerywania pozawala Shepard/owi podjąć fizyczne działania w rozmowach, są Renegackie, wrogie przerywania lub Idealistyczne, heroiczne przerywania.

Nawigacja

Na mapie galaktyki, Normandia jest teraz widzialna w widoku gromady i systemu. Gracz nawiguje w widoku gromady i systemu poprzez ręczne lecenie Normandią. Poruszanie się Normandią pomiędzy systemami gwiezdnymi zużywa paliwo, które można odnowić w stacjach paliw; jeżeli Normandii skończy się paliwo, automatycznie wyruszy do najbliższego systemu z stacją (wraz ze zużyciem ze statku części zasobów). Mapa obszarów jest teraz podzielona na części; na misji mapa jest zastąpiona przez wskaźnik celu wskazujący cel misji. W Mass Effect 2 nie można już eksplorować planety za pomocą Mako; gracz zamiast tego szuka surowce i anomalie przez nową mini-gierkę z widoku planety.

Mini-gry

Mass Effect 2 zastępuje odszyfrowującą mini-grę z poprzedniczki dwiema nowymi mini-grami; łączenie obwodów do odblokowywania zamków i łączenie fragmentów kodu do zhakowania zaszyfrowanych plików. Mass Effect 2 także wprowadza nową mini-grę – Skanowanie Planet zastępującą eksploracje planety Mako.

Demo

14 czerwca 2010 BioWare udostępniło darmową wersję dema Mass Effect 2. Demo oferuje misje z początku gry. Gracz może przenieść zapisane postępy z dema do pełnej wersji gry po jego zakupie. Demo jest dostępne na Xbox 360 i PC.

Demo zawiera misje Prolog: Uratuj Jokera, Prolog: Przebudzenie i Akta: Skazaniec. Po zakończeniu drugiej misji, gracz zostanie poinformowany, że jeżeli postęp w demie został zapisany na zewnętrznym urządzeniu, to będzie zapisane dane użyć w pełnej wersji gry. Po chwili rozpocznie się trzecia misja, ale żaden postęp od tej misji zostanie zapisany.

Demo Mass Effect 2 zostało wydane do pobrania na PlayStation 3 21 grudnia 2010 roku w Ameryce Północnej, 22 grudnia 2010 roku w Europie. To demo różni się od pierwotnego tym, że zostały dodane misje na Pochodzie Wolności i Akta: Profesor.

Zawartość do pobrania

Zespół planował wydanie znacznie większej ilości zawartości do pobrania niż ta, która była dostępna przy Mass Effect, spora za to część zespołu Mass Effect 2 przeniosła się do dodatków po wydaniu gry. Epizodyczne walki, bronie i zbroje, postacie, planety i rozszerzenia pełnej kampanii są dostępne do ściągnięcia.

W momencie wydania gry, dla tych, którzy zakupili nową kopię gry, przygotowano darmowy kod aktywacyjny do Sieci Cerberusa, podczas gdy ci, którzy wynajęli lub zakupione używane kopie gry musieli zapłacić 15$ za opłatę aktywacyjną; obecnie jednak Sieć Cerberusa jest do pobrania za darmo. Okresowe aktualizacje zostawały dostarczana w grze poprzez „Sieć Cerberusa” oraz za pośrednictwem zewnętrznych kanałów. Dodatki do Mass Effect 2 znalezione poza Siecią Cerberusa posiadają swoje ceny.
Uwaga: Część z wymienionych wyżej dodatków może nie być dostępna dla posiadaczy polskiej wersji językowej.

Sieć Cerberusa

Płatne dodatki

1 Dodatek nie wydany w Polsce, brak oficjalnego tłumaczenia.

Patche

Aktualna wersja patcha Mass Effect 2 to 1.02.

Tłumaczenie częściowe: TraioPL
Źródło: http://masseffect.wikia.com/wiki/Mass_Effect_2
Komentarze i pingowanie są zablokowane.


Komentarze zablokowane.


Powered by WordPress | Designed by: Free MMORPG | Thanks to MMO List, Social Games and Browser Games

© 2010 EA International (Studio and Publishing) Ltd. Mass Effect, Mass Effect logo, BioWare and BioWare logo are trademarks or registered trademarks of EA International (Studio and Publishing) Ltd. in the U.S. and/or other countries. All Rights Reserved. EA and EA logo are trademarks or registered trademarks of Electronic Arts Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.

Serwis należy do kolektywu Gram.pl. Więcej informacji o kolektywie.