Mass Effect 3 | Shadow Broker - polski serwis Mass Effect

Mass Effect 3

box-mass-effect-3-pc

Data premiery: PC, Xbox360, PlayStation 3: 6 marca 2012 (świat+USA NTSC), 8 marca 2012 (Polska+Europa PAL);
WiiU: 18 listopada 2012 (świat+USA NTSC), 30 listopada 2012 (Polska+Europa PAL)
Producent: BioWare Corporation
Wydawca: Electronic Arts Inc. (świat), Electronic Arts Polska (Polska)
Platforma: PC, Xbox 360 (Kinect), PlayStation 3, WiiU

Mass Effect 3 to gra stworzona przez BioWare na PC, PlayStation 3 i Xbox 360, kontynuująca wątek fabularny z gier Mass Effect i Mass Effect 2. Jest finalną częścią trylogii Mass Effect.

Wydanie

Mass Effect 3 został wydany 6 marca 2012 w Ameryce Północnej, 8 marca 2012 roku w Australii, Szwajcarii i Polsce oraz 9 marca 2012 w Europie. Wydanie gry było pierwotnie zaplanowane na „Wakacje 2011”, ale zostało opóźnione, by „[zapewnić], że przekroczy oczekiwania każdego z nas” i „trafi do znacznie większej rzeszy odbiorców na rynku.” Wcześniej, Ray Muzyka oświadczył, że data wydania byłaby oparta na maksymalizacji zarówno „jakości” jak i „sukcesu komercyjnego”.

BioWare wydało Edycje kolekcjonerską Mass Effect 3, Mass Effect 3 Edycja Kolekcjonerska N7. To wydanie zawiera wiele ekskluzywnych przedmiotów, materiałów do pobrania, darmowy cyfrowy soundtrack i ekskluzywny avatar dla graczy Xbox 360.

Wszystkie wersje PC Mass Effect 3, fizyczne lub cyfrowe, wymagają oprogramowania EA Origin i nie są dostępne przez Steam Valve.

Mass Effect 3 jest również uwzględniony w Mass Effect Trilogy, pudełkowym zestawie zawierającym wszystkie trzy gry Mass Effect. Trylogia została wydana w dniu 6 listopada 2012 r. na konsolę Xbox 360 i PC za 129,99 złotych. Wersja Trylogii na PlayStation 3 ukazała się 4 grudnia 2012 za 199,99 złotych.

Bonusy detaliczne

W zależności od tego, gdzie gra została zakupiona, które wydanie zostało zakupione i czy nie było wcześniej zamówione, zamawiający może być uprawniony do jednego lub większej liczby bonusów detalicznych.

Dane w tabeli poniżej prezentują, jakie przedmioty są dostępne w zależności od zakupionej wersji gry lub też, czy gra została wcześniej zamówiona.

Edycja Standardowa
Edycja kolekcjonerska N7
Cyfrowa Edycja
Specjalna N7
Przedmiot
Preorder
Zakup
Preorder
Zakup
Preorder
Zakup
Materiały z Edycji
Kolekcjonerskiej N7
Tak
Tak
Tak
Tak
Z prochów
Tak
Tak
Tak
Tak
Ekwipunek bojowy N7
Tak 1
Tak 1
Tak 2
M-55 Argus
Tak 3
Tak 3
Tak 3
AT-12 Najeźdźca
Tak 4
Tak 4

1 Dostępne w krajach poniżej u lokalnych sprzedawców: Niemcy, Wielka Brytania, Kanada, Dania, Finlandia, Norwegia, Szwecja, Australia, Hiszpania, Francja, Belgia, Holandia, Nowa Zelandia, Rosja, Czechy, Republika Irlandii, Singapur

2 Zapowiedziane u następujących sprzedawców: EA Origin (Polska, Singapur)

3 Dostępne w większości zamówień przedpremierowych:Australia (Edycja Standardowa), Hiszpania (Edycja Standardowa i Kolekcjonerska)

4 Dostępne tylko w zamówieniach przedpremierowych poprzez EA Origin

Demo

Demo Mass Effect 3 zostało wydane 14 lutego 2012 roku na PC, Xbox 360 oraz PlayStation 3. Demo zawiera zarówno kampanię dla jednego gracza jak i tryb współpracy wieloosobowej. Podczas, gdy wszyscy gracze byli w stanie zagrać i sprawdzić, jak wygląda kampania Sheparda, dostęp do części multiplayer był początkowo ograniczony. Ci, którzy kupili kopię Battlefield 3 byli w stanie uzyskać dostęp do części multiplayer dema niezwłocznie po jego wydaniu; dostęp został odblokowany przez Przepustkę sieciową dołączoną do nowych egzemplarzy Battlefield 3. Wszyscy gracze bez wcześniejszego dostępu nie byli w stanie zagrać w tryb dla wielu graczy, aż do 17 lutego 2012. Część multiplayerowa dema została wyłączona 5 marca 2012,, choć kampania dla jednego gracza nadal jest dostępna.

Na Xbox 360 po pobieraniu dema Mass Effect 3 i zagraniu w tryb wieloosobowy, gracz nie musi posiadać abonamentu Xbox Live GOLD. Microsoft czasowo zniósł wymóg członkostwa Gold dla dema w tygodniach, które prowadziły do wydania Mass Effect 3.

Demo oferuje misję na Ziemi podczas początku inwazji Żniwiarzy, z Davidem Andersonem jako tymczasowym członkiem drużyny. Celem jest przetrwanie i podjęcie spotkania na Normandii. Demo następnie przenosi gracza na Sur’Kesh, gdzie komandor Shepard z Garrusem i Liarą, muszą ocalić podatną na ciążę krogankę przed atakiem Cerberusa.

Edycja kosmiczna

EA wysłało kopie Mass Effect 3 w stratosferę z sześciu różnych miast na całym świecie. Kopie gry zostały nazwane wersją kosmiczną, wraz z towarzystwem ekskluzywnej nagrody. Zostały one dołączone do balonów meteorologicznych z GPSem, zaczynając od Nowego Jorku, San Francisco, Las Vegas, Berlina, Londynu i Paryża. Balony można było śledzić na oficjalnej stronie Mass Effect.

Szczegóły

Gracze: 1 (tryb pojedynczego gracza), 4 (tryb współpracy wieloosobowej)
Rozdzielczość: Xbox 360 i PS3: HDTV 720p/1080i/1080p // PC: W zależności od karty i ekranu
Wydawca: Electronic Arts, Inc.
Producent: BioWare Corp.®
Format: 2x DVD (Xbox 360 i PC), 1x Blu-ray (PlayStation 3), Cyfrowe pobranie (PC i PlayStation 3)
Ocena: „M” dla dorosłych (ang. Mature) (AMERYKA PÓŁNOCNA), MA15+ (AUSTRALIA), BBFC 15 (WIELKA BRYTANIA), PEGI 18+ (EUROPA), USK 16 (NIEMCY)

Wymagania sprzętowe na PC

Minimalne:
System operacyjny: Windows XP SP3 / Windows Vista SP1 / Windows 7
Procesor: 1.8GHz Intel Core 2 Duo lub odpowiednik AMD
Pamięć: 1 GB RAM (Windows XP) / 2GB RAM (Windows Vista / 7)
Wolne miejsce na dysku: 10 GB
Karta graficzna: 256 MB pamięci wideo ze wsparciem Pixel Shader 3.0; NVIDIA 7900 lub lepsza; ATI X1800 lub lepsza1
Karta dźwiękowa: Kompatybilna z DirectX 9.0c

Zalecane:
System operacyjny: Windows XP SP3, Vista SP1, 7
Procesor: 2.4+ GHz Core 2 Duo Intel lub odpowiednik AMD
Pamięć: 2GB RAM (Windows XP) / 4GB RAM (Windows Vista / 7)
Wolne miejsce na dysku: 10 GB
Karta graficzna: ATI Radeon HD 4850 512MB, NVIDIA GeForce 9800 GT 512MB lub zalecane lepsze
Karta dźwiękowa: DirectX w 100% kompatybilny z kartą dźwiękową i sterownikami

1 NVIDIA GeForce 9300, 8500, 8400, 8300 i AMD/ATI Radeon HD3200, HD3300, HD4350 są poniżej minimalnych wymagań sprzętowych.

Wersja na Wii U

Mass Effect 3 Special Edition Wii UMass Effect 3 został wydany na konsolę Wii U pod tytułem Mass Effect 3: Special Edition. Za stworzenie Mass Effect 3: Special Edition jest odpowiedzialne studio Straight Right. Special Edition obejmuje przeszłą zawartość do pobrania Mass Effect 3, jak również „interaktywną historię obejmującą poprzednie wydarzenia w uniwersum Mass Effect”, podobną do Mass Effect: Genesis.

Zawarta zawartość

Kopie Mass Effect 3: Special Edition zawierają:

Fabuła

Ziemia płonie. Rasa przerażających maszyn przybyła z niezbadanych rejonów kosmosu, rozpoczynając eksterminację ludzkości. Wcielasz się w komandora Sheparda, ziemskiego żołnierza Systemów Przymierza, zaś twoją jedyną nadzieją na ocalenie ludzkości jest przekonanie wszystkich ras galaktyki, by wspomogły Cię w Twojej ostatniej misji odbicia Ziemi.

Oficjalne streszczenie fabuły

Los galaktyki

Fabuła jest „epickim zakończeniem” historii rozpoczętej w Mass Effect i kontynuowanej w Mass Effect 2, jak również zakończenie historii komandora Sheparda. Spodziewano się, że wybory gracza w poprzednich grach będą mieć dużo większy wpływ na fabułę, niż wybory w Mass Effect na Mass Effect 2. Jako że Mass Effect 3 jest zwieńczeniem trylogii, deweloperzy nie byli ograniczeni przez konieczność rozejścia się historii, ale również jej kontynuacji w następnej części. Miało to doprowadzić do sytuacji, w której historia opowiedziana w pierwszych dwóch częściach gry rozgałęzia się na szalenie wiele zakończeń opartych na działania gracza w pierwszych dwóch grach.

Przez całą grę, komandor Shepard będzie próbować ściągnąć wszystkie cywilizacje galaktyki do podjęcia odbicia Ziemi i odparcia inwazji Żniwiarzy. Wybory gracza nie tylko w Mass Effect 3, ale w całej trylogii, będą miały wpływ na losy tych cywilizacji i zakończeń, jakie gracz może otrzymać.

Postacie

Członkowie drużyny

Tak jak w przypadku poprzednich gier z trylogii Mass Effect, Shepard jest w stanie rekrutować współtowarzyszy, którzy mogą podążać za komandorem do walki:

Podczas, gdy niektórzy członkowie drużyny są wymagani do podstawowej części fabuły, niektórzy są nieobowiązkowi, a inni są dostępni jedynie w pojedynczych misjach. Kierownik projektu Casey Hudson stwierdził również, że Mass Effect 3 ma mniej członków drużyny, niż Mass Effect 2, skupiając się na „głębszych relacjach i bardziej wzajemnych”.

1 Jeden albo drugi, w zależności od wyniku misji na Virmirze w Mass Effect.
2 Zależne od wyniku Misji samobójczej w Mass Effect 2.
3 Dodatek do Mass Effect 3: Z prochów.

Postacie powracające

Następujące postacie pojawiają się w jakimś stopniu w Mass Effect 3, pod warunkiem, że przeżyli wydarzenia w Mass Effect i Mass Effect 2.

Greg Adams Legion 2
David Anderson 1 Zaeed Massani 2
David Archer 2 Dr Chloe Michel
Dr Gavin Archer Jeff „Joker” Moreau
Armando-Owen Bailey Admirał Daro’Xen vas Moreh
Balak 2 Morinth 2
Dr Karin Chakwas 2 Admirał Han’Gerrel vas Neema
Kelly Chambers 2 Admirał Zaal’Koris vas Qwib-Qwib
Człowiek Iluzja Samara 2
Gabriella Daniels 2 Sha’ira
Kenneth Donnelly 2 Sparatus 2
Kasumi Goto 2 Szaman
Grunt 2 Szalony prorok
Steven Hackett Mordin Solus 2
Harrot Jacob Taylor 2
Jack 2 Tevos 2
Jenna Aria T’Loak 1
Kapitan Kirrahe 2 Admirał Shala’Raan vas Tonbay
Khalisah Bint Sinan al-Jilani Donnel Udina
Thane Krios 2 Valern 2
Kolyat Krios Conrad Verner 2
Din Korlack Barla Von
Królowa Raknii 2 Urdnot Wreav
Matka Aethyta Urdnot Wrex 1 2
Miranda Lawson 2 Zwiastun
Oriana Lawson

1 Członek tymczasowy 2 Jeżeli przeżył w poprzednich grach Mass Effect

Następujące postacie pojawią się po raz pierwszy grze z innych mediów Mass Effect:

  • Kai Leng, z Mass Effect: Odwet i Mass Effect: Deception.
  • Kahlee Sanders, z Mass Effect: Objawienie, Mass Effect: Podniesienie, Mass Effect: Odwet i Mass Effect: Deception.
  • Oleg Petrovsky, z Mass Effect: Invasion.
Nowe postacie

Następujące postacie pojawią się po raz pierwszy w serii:

Diana Allers Ewa
Jondum Bau Falere
Bray 1 Nyreen Kandros 1
Maya Brooks 1 Henry Lawson
Dr Ann Bryson 1 Dalatrasa Linron
Dr Garret Bryson 1 Rila
Major Coast Samantha Traynor
Dr Brynn Cole Adrien Victus
Eva Coré Tarquin Victus
Steve Cortez WI gethów
Udrnot Dagg Padok Wiks

1 Wymaga Zawartości do pobrania

Lokalizacje

Komandor Shepard i drużyna odwiedzają wiele różnych miejsc w Mass Effect 3, w tym:

Lokalizacje z poprzednich gier:

1 Również lokalizacje mapy współpracy wieloosobowej
2 Wymaga Zawartości do pobrania

Normandia

Normandia SR-2 powraca w Mass Effect 3. Została zagarnięta przez Przymierze, które podjęło statek rozbudowie, przestudiowaniu go, a następnie przebudowie z nowymi technologiami i z nowymi obszarami.

Bezpieczny transfer plików

Podobnie jak Mass Effect 2, Mass Effect 3 pozwala graczowi zimportować zapisy z jego poprzedniczki, zachowując wybory danego gracza dokonane zarówno w pierwszej jak i w drugiej części gry, dając tym samym ponad 1000 różnych kombinacji. Jako że Mass Effect 3 importuje nie tylko wybory z Mass Effect 2, ale i z oryginalnego Mass Effect’a, niektóre decyzje z „jedynki”, które nie miały wpływu na rozgrywkę w „dwójce”, mogą przynieść następstwa w „trójce”.

Jeżeli Pani/komandor Shepard zginął/zginęła podczas przechodzenia Mass Effect 2, gracz nie uzyska możliwości przeniesienia zapisów z tej gry. Fabuła Mass Effect 3 jest kontynuacją historii Shepard/a i jeżeli Shepard zmarł/a w „dwójce”, jego/jej śmierć jest uznawana za jego/jej koniec. Podobnie jest z jego/jej towarzyszami: jeżeli któryś z nich umrze podczas misji samobójczej w epilogu Mass Effect 2, nie powrócą oni w kolejnej części.

Gracz przenoszący zapisy z Mass Effect 2 ma możliwość zarówno zmiany wyglądu postaci jak i jej klasy na początku Mass Effect 3.

Zmiany w rozgrywce

Na prezentacji kierownika ds. projektowania rozrywki Christina Norman na Konferencji Deweloperów Gier 10 marca pt. „Gdzie mój ekwipunek? Poprawa rozgrywki w Mass Effect 2„, Norman określiła swe cele w Mass Effect 3. Te wliczają bogatsze funkcje RPG, więcej opcji walki i bardziej złożone grupy przeciwników.

Zgodnie z tym, co mówił dyrektor projektu Casey Hudson, Mass Effect 3 kontynuuje, wraz z modyfikacjami, podejście Mass Effect 2 poprzez skupianie się na „niesamowitych uczuciach eksploracji, intensywnej walki, długiej, nieliniowej fabuły wpływającej na przez twoje działania, i bogatsze dostosowywanie twojego pancerza, broni i wyglądu” zamiast podejścia, gdzie gracz „(wyposaża) bohatera przeczesując ekwipunek setek różnych przedmiotów i spędza godziny majstrując z numerowymi statystykami”, zauważając, że „niezwykle radośnie” Mass Effect 2 odpowiedziało przy tym podejściu.

Walka

Zmiany w Mass Effect 3 względem mechaniki walki z „dwójki” nie są tak wielkie, jak te z Mass Effect 2 na podstawie Mass Effect 1, jednakże stworzono nowe uprawnienia i możliwości. Zwłaszcza te:

  • Zwiększono poziom trudności, Casey Hudson opisuje tryb Żołnierza jako „Nowego Weterana”. Zgodnie z tym osobny Weteran został usunięty.
  • Zwiększono szybkość podczas walki o 10-15%.
  • Shepard jest teraz bardziej zwinny w walce. Wprowadzono zmiany związane z poruszaniem się po polu bitwy wliczając przewroty, skoki lub przeskakiwanie bez wchodzenia za osłonę, zoptymalizowano manewrowość jak i strzelanie za osłony i usunięto zmęczenie podczas sprintu.
  • Walka wręcz zyskuje teraz większą rolę, wszystkie klasy postaci uzyskują ciężki atak wręcz, gdzie każdy z nich jest unikalny względem klasy.
  • Sztuczna Inteligencja wrogów została ulepszona. Przeciwnicy zyskują teraz określone funkcje na polu bitwy i koordynują swe działania z innymi przeciwnikami. Dla przykładu Zombie często chodzą w parze z przeciwnikami „ostrzeliwującymi” co trzyma Shepard/a przy osłonie podczas, gdy Zombie się do niego zbliżają.

Bronie

Mass Effect 3 zawiera wiele zmian działania broni z poprzedniej części, wliczając:

  • Zdolność dla wszystkich klas do noszenia każdego typu broni. Jednakże klasy są ograniczone przez „udźwig” będący w każdej broni. Wszystkie bronie mają różny udźwig, nawet te z tej samej kategorii. Wiele czynników udźwigu jest zależne od klasy Shepard/a. Technicznie, każda postać od razu może się uzbroić w jedną broń po każdej kategorii, ale to powoduje przeciążenie udźwigu i zwiększenie czasu do ponownego korzystania z mocy. Żołnierz jest jedyną klasą która może w tym samym czasie nosić szeroki wachlarz broni i pozostać efektywnym w walce. Pozostałe klasy zwykle noszą po dwie bronie bez zwiększania (a nawet zmniejszenia) czasu ładowania. Z dodatkami do broni i ich ulepszaniem, gracz może zwiększyć maksymalny udźwig broni których Shepard może efektywnie nosić. Alternatywnie, gracze wybierają lżejsze bronie, by skrócić czas ładowania mocy, aż do 200%.
  • Powracają dodatki do broni. Gracze znów zyskują możliwość to modyfikowania swych broni różnymi częściami, jak kolby, celowniki czy materiały które wpływają na osiągi bojowe i wygląd danej broni. Nie tak jak w Mass Effect, nowe modyfikacje nie mają cechy „liczebności”. Zamiast tego znajdujesz jedną „kopię” modyfikacji, która wystarczy jednocześnie dla gracza i wszystkich swoich towarzyszy do korzystania z tej modyfikacji. Znajdując dodatkowe kopie modyfikacji usprawnia już istniejący poziom „modyfikacji” (Rzymskie liczby od I do V).
  • Wraz z pozyskiwaniem nowych broni, te które pozyskał gracz w Mass Effect 2 są dostępne, wliczając te z pobranych z sieci jak M-96 Motyka, jednak będziesz musiał je pozyskać podczas przechodzenia kampanii. Same bronie też mogą być modyfikowane poprzez wykupywanie ulepszonych wersji (Rzymskie liczby od I do V za pierwszym przechodzeniem kampanii, od VI do X za drugim podejściem), wraz z modyfikacjami.
  • Granaty są również ważne. Jak w Mass Effect, granaty są ograniczone liczebnie i trzeba je uzupełniać po tym, jak zostaną zużyte. Nowe granaty mają inny wygląd i działanie niż te z Mass Effect. Granaty w Mass Effect 3 są „okrągłe i konwencjonalne”, są one rzucane w wroga i po krótkim czasie wybuchają. W dodatku, granaty mają dodatkowy efekt zależący od klasy (jak Adept zyskujący Granaty Kasetowe, które się rozdzielają na 3-4 odłamki po rzuceniu lub Szturmowiec odrzucający granaty na rzecz potężnego ataku Nova).
  • Wrogowie też są zdolni do rzucania granatów w graczy, co może dodać wielkie wyzwanie w walce poprzez zmuszanie gracza na zmianie osłon.

Moce

Mass Effect 3 oferuje większe drzewka umiejętności oferujące dużo swobody wybierając umiejętności. Gracz ma teraz więcej punktów do wydania w porównaniu z poprzednią częścią gry, pozwalając na rozbudowę prawie wszystkich mocy to maksymalnego potencjału. By jednak nie były one liniowe, moce 4, 5 i 6 stopnia zyskują jedno z dwóch dodatkowych cech, gdzie w Mass Effect 2 jedynie oferowało wybór dwóch wersji mocy na 4, najwyższym, stopniu.

Kombinacja mocy też ma większą rolę w Mass Effect 3, silnie zachęcając do użycia podobnych mocy w kółko i w kółko. Mass Efect 2 oferowało jedynie kilka kombinacji jak detonacja Odkształcenia.

W dodatku Moce które wracają z Mass Effect 2, zawierają w swym składzie jeszcze kilka dodatkowych. Takie jak:

  • Rzeź
  • Granaty Kasetowe
  • Przynęta
  • Sonda Obronna
  • Sprawność
  • Granat Odłamkowy
  • Granat Podnoszący
  • Strzelec Wyborowy
  • Nova
  • Mina Zbliżeniowa
  • Sabotaż (zastępuje Hakowanie SI)
  • Wieżyczka
  • Granat Przylepny

Awans

Maksymalny poziom w Mass Effect 3 to 60. Jeżeli postać została przeniesiona z Mass Effect 2, to jej poziom i zdolności zostaną zachowane, wliczając każdą moc lojalnościową.

Odkrywanie

Casey Hudson już wcześniej wskazał, że segmenty eksploracji pojazdami z dodatku Mass Effect 2, „Nadzorca” były podejściem poruszenia kwestii graczy z segmentami eksploracji w Mass Effect i nauczenie się z tego rozwiązania mogło by wprowadzić podobną mechanikę w Mass Effect 3. Ostatecznie, Mass Effect 3 nie zawiera żadnych segmentów z pojazdami, jednak gracze mogą uprowadzić Atlasa, mecha Cerberusa, podczas walki.

Kiedy Cristina Norman zauważyła, że „nikt nie lubi” mechaniki wydobywczej w Mass Effect 2, Casey Hudson postanowił, że część wydobywcza powinna być zmieniona w mechanikę Znajdź i Uratuj, by zachować koncepcje eksploracji galaktyki w nietypowym stylu.

Funkcja Kinect

Mass Effect 3 na Xbox 360 wlicza opcjonalną funkcję Kinecta. Kinect pozwala graczowi wybrać opcje dialogowe przez głośne czytanie parafraz i wydawanie rozkazów taktycznych drużynie, takich jak zmiana pozycji lub używanie mocy z użyciem rozkazów głosowych. Funkcja Kinecta nie służy jako alternatywny kontroler, ale jako „rozszerzenie” przy rozmowach w grze.

Oficjalną listę komend głosowych Kinecta można znaleźć tutaj.

Różne style gry

Mass Effect 3 oferuje różne style gry ludziom, którzy lubią różne rodzaje rozgrywki. Te trzy różne style to RPG, Akcja i Fabuła.

  • RPG to standardowy styl grania w grze Mass Effect.
  • Akcja usprawnia filmy z wybranymi wcześniej opcjami dialogowymi, rzucając wybory Idealisty i Renegata.
  • Fabuła czyni walkę bardzo łatwą dla graczy, którzy inwestowali w fabułę, a nie walkę w grze.

Style gry są wybierane na początku nowej gry Mass Effect 3 bez przenoszenia zapisów z poprzedniej części gry. Elementy każdego stylu grania jak wybrane wcześniej dialogi lub zwiększenie trudności walki można zmienić nie zależnie, w opcjach gry.

Mass Effect 3: Galaktyczna Wojna

Mass Effect 3: Galaktyczna Wojna jest „bonusem” do kampanii dla jednego gracza Mass Effect 3. W Galaktycznej Wojnie, gracz może zarządzać i doświadczyć galaktyczną wojnę na wielu frontach. System monitoruje poziom „Galaktycznej gotowości”, który jest mierzony przez zdolność komandora Sheparda do wykorzystania zasobów, takich jak ludzie, broń, zasoby, armie i floty do konfrontacji ze Żniwiarzami. Galaktyczna gotowość wpływa na wiele sposobów, w tym przez współpracę wieloosobową i gry iOS.

Dostęp do Galaktycznej Wojny i jej składników wymaga Przepustki sieciowej, która jest dołączona do nowych kopii Mass Effect 3, a także do ściągnięcia za darmo.

Współpraca wieloosobowa

Mass Effect 3 oferuje współpracę czteroosobową w trybie online, niezależną od fabuły dla jednego gracza. W tym trybie, gracze mogą tworzyć własne postacie do walki na różnych frontach galaktycznej wojny w formie początkowo sześć różnych map. Gracze mogą wybrać zagrać jako człowiek, turianin, kroganin, asari, drell, salarianin i quarianin, każda z własnymi unikalnymi zdolnościami. Postacie zdobywają doświadczenie poprzez gry wieloosobowe, pozwalając im na podniesienie poziomu i odblokowanie nowych zdolności. Gracze mogą także zdobywać bronie i ulepszenia.

Zawartość do pobrania dla wielu graczy dodaje batarian, gethy, vorche i postacie volusów, a także nowe mapy, bronie, rodzaje sprzętu i funkcje rozgrywki.

Pomyślne ukończenie misji w trybie współpracy może mieć wpływ na kampanię dla pojedynczego gracza w Mass Effect 3 przez system Mass Effect 3: Galaktycznej wojny. Gra na trybie współpracy wieloosobowej jest opcjonalna, ale do momentu pobrania Mass Effect 3: Wersji rozszerzonej, nie jest możliwe, aby osiągnąć kilka zakończeń w kampanii dla jednego gracza bez tego.

Ścieżka dźwiękowa

Kompozytor Clint Mansell, znany ze stworzenia ścieżki dźwiękowej do filmów takich jak Requiem dla snu i Fontanny, skomponował muzykę do Mass Effect 3. Kompozytor Mass Effect i Mass Effect 2, Jack Wall nie był zaangażowany.; jednak Sam Hulick powrócił, a także Christopher Lennertz, Cris Velasco i Sascha Dikiciyan, którzy skomponowali ścieżki dźwiękowe do dodatków do Mass Effect 2.

Zawartość do pobrania

Dla jednego gracza

  • Z prochów: zawiera nowego członka drużyny, nową misję, dwa osiągnięcia i Miotacz cząstek
  • Wersja rozszerzona: zapewnia nowe sceny, przerywniki i rozszerzenie oryginalnego zakończenia.
  • Pakiet Ostrzał: zawiera siedem nowych broni, dwie unikatowe dla pojedynczego gracza, jedna dostępna wyłącznie w trybie dla jednego gracza, jako gratisy promocyjne dla użytkowników komputera, a cztery poprzednio dostępne tylko w trybie multiplayer.
  • Lewiatan: oferuje nowe obszary na Cytadeli i przygodę znalezienia tajemniczego Lewiatana.
  • Pakiet Oporu Naziemnego: zawiera siedem nowych broni, dwie unikalne dla jednego gracza i pięć wcześniej dostępnych tylko w trybie multiplayer.
  • Pakiet Innego Wyglądu 1: zawiera alternatywny strój dla Garrusa, EDI i Liary, jak również zestaw Pancerza Cerberusa Ajax dla komandora Sheparda.
  • Omega: oferuje walkę odzyskania Omegi z Arią T’Loak.
  • Cytadela: oferuje spisek na Cytadeli skierowany w stronę Sheparda i walkę, by go odkryć i zatrzymać.

Dla wielu graczy

  • Przepustka sieciowa: wymagana do rozgrywek dla wielu graczy.
  • Odrodzenie: dodaje dwie nowe mapy, sześć nowych postaci, trzy nowe bronie oraz cztery nowe modyfikacje do broni.
  • Rebelia: dodaje dwie nowe mapy, sześć nowych postaci, trzy nowe bronie, jeden nowy cel oraz nowe miejsce na ekwipunek.
  • Ziemia: dodaje trzy nowe mapy na Ziemi, sześć nowych postaci, trzy nowe bronie, pięć nowych modyfikacji do broni, jedenaście nowych przedmiotów ekwipunku, jeden nowy cel i nowy poziom trudności.
  • Odwet: dodaje nową frakcje wrogów, nowych wrogów u pozostałych frakcji, szesnaście nowych postaci do odblokowania w czasie, trzy nowe bronie, trzy nowe amunicje do broni, pięć nowych przedmiotów ekwipunku, Wyzwania oraz wersje „Nieprzyjaznego środowiska” sześciu oryginalnych map.
  • Dzień sądu: sześć nowych postaci, siedem nowych broni oraz dwa nowe przedmioty ekwipunku.

Patche

Aktualna wersja patcha Mass Effect 3 na PC i Xboxa 360 to 1.05. Na PlayStation 3 aktualna wersja patcha to 1.07. Na Wii U obowiązuje patch 1.1.

Linki zewnętrzne

Tłumaczenie częściowe: TraioPL
Źródło: http://masseffect.wikia.com/wiki/Mass_Effect_3
Komentarze i pingowanie są zablokowane.


Komentarze zablokowane.


Powered by WordPress | Designed by: Free MMORPG | Thanks to MMO List, Social Games and Browser Games

© 2010 EA International (Studio and Publishing) Ltd. Mass Effect, Mass Effect logo, BioWare and BioWare logo are trademarks or registered trademarks of EA International (Studio and Publishing) Ltd. in the U.S. and/or other countries. All Rights Reserved. EA and EA logo are trademarks or registered trademarks of Electronic Arts Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.

Serwis należy do kolektywu Gram.pl. Więcej informacji o kolektywie.