Karabiny szturmowe | Shadow Broker - polski serwis Mass Effect

Karabiny szturmowe

Mass Effect

Concept art karabinów szturmowychKarabiny szturmowe odnoszą się zarówno do rodzaju broni jak i talentu dostępnego tylko dla klas opartych na walce, takich jak Żołnierze, Agent turian oraz Krogański czempion jako talent wyjściowy. Karabiny szturmowe przeznaczone są do każdej sytuacji bojowej, co pozwala na blisko-, średnio-, a nawet (w pewnych okolicznościach) daleko-dystansową walkę.

Ich automatyczny tryb ognia sprawia, że karabiny szturmowe doskonale szybko zdejmują wrogów i zapewniają osłonę ogniową, ale ze względu na ich duży odrzut, strzelanie z karabinów jest bardzo trudne. Krótkie, kontrolowane serie i przyczajona pozycja wymagają, by trafić cokolwiek na długim dystansie. Z bliskiej odległości, wystrzeliwanie całego magazynka do celu jest skuteczne, jeżeli nie tak szybko, jak te oddane ze strzelby.

Talent Karabiny szturmowe odblokowuje umiejętność „Fala ognia”. Po aktywacji powoduje, że karabin generuje mniej ciepła (w ten sposób dłużej można strzelać, aż do przegrzania się broni) i zwiększa precyzję strzałów.

Karabiny szturmowe to doskonały bonusowy talent z premią dla klas opartych na biotyce i technologii. Mają szybkostrzelność 10 strzałów na sekundę.

Poziomy talentu

  • Poziom 1: Fala ognia
  • Poziom 2: Zwiększa obrażenia o 5%. Zwiększa celność o 10%.
  • Poziom 3: Zwiększa obrażenia o 8%. Zwiększa celność o 14%.
  • Poziom 4: Zwiększa obrażenia o 10%. Zwiększa celność o 17%.
  • Poziom 5: Zwiększa obrażenia o 12%. Zwiększa celność o 20%. Odblokowuje Strzelby (Krogański czempion)
  • Poziom 6: Zwiększa obrażenia o 14%. Zwiększa celność o 22%. Odblokowuje Karabiny snajperskie (Agent turian)
  • Poziom 7: Zwiększa obrażenia o 16%. Zwiększa celność o 24%. Odblokowuje Karabiny snajperskie (Krogański czempion)
  • Poziom 8: Zaawansowana fala ognia
  • Poziom 9: Zwiększa obrażenia o 18%. Zwiększa celność o 26%.
  • Poziom 10: Zwiększa obrażenia o 19%. Zwiększa celność o 28%.
  • Poziom 11: Zwiększa obrażenia o 20%. Zwiększa celność o 30%.
  • Poziom 12: Mistrzowska fala ognia

Fala ognia

Fala ogniaFala ognia jest używana przez postacie, które specjalizują się w karabinach szturmowych. Żołnierze, Agent turian i Krogański czempion Battlemaster mogą nauczyć się tej umiejętności. Pozwala na strzelanie z karabinu przez dłuższy czas, ze sporo zmniejszoną szansą przegrzania broni i dodatkową celnością.

Fala ognia

Strzał z karabinu generuje o 40% mniej ciepła, kosztuje 20% mniej celności.
Czas działania: 10 sekund
Czas ładowania: 45 sekund

Zaawansowana fala ognia

Strzał z karabinu generuje o 50% mniej ciepła, kosztuje 30% mniej celności.
Czas działania: 12 sekund
Czas ładowania: 45 sekund

Mistrzowska fala ognia

Strzał z karabinu generuje o 60% mniej ciepła, kosztuje 40% mniej celności.
Czas działania: 15 sekund
Czas ładowania: 45 sekund

Klasy

Następujące klasy mogą używać talentu Karabiny szturmowe:

  • Agent turian
  • Krogański czempion
  • Żołnierz

Mass Effect 2

Karabiny szturmowe w Mass Effect 2 są klasą szybko- i ciągło- strzelających broni dystansowych, która obejmuje karabiny bojowe, karabiny dla strzelców wyborowych i ręczne karabiny maszynowe. Wszystkie karabiny szturmowe korzystają z premii do obrażeń na bliskim dystansie. Żołnierz jest jedyną klasą, który rozpoczyna grę z wyszkoleniem w karabinach szturmowych, podczas gdy inne klasy mogą wybrać swoją specjalizację w karabinach szturmowych w późniejszym etapie gry. Następujący członkowie drużyny mogą korzystać z karabinów szturmowych: Garrus, Grunt, Legion, Samara/Morinth i Zaeed.

Modele karabinów szturmowych

Poniżej znajduje się lista karabinów szturmowych w Mass Effect 2 i ich podstawowe statystyki:

Karabin pulsacyjny gethów

  • Producent: Zbrojownia gethów
  • Obrażenia podstawowe: 10,8
  • Mnożnik obrażeń (pancerz / bariery / tarcze): x1.15 / x1.35 / x1.35
  • Domyślna amunicja: 40 / 480
  • Dostępność: Akta: Tali (tylko w trybie trudności Twardziel albo Szaleniec)

Karabin szturmowy Zbieraczy

  • Producent: Zbieracze
  • Obrażenia podstawowe: 17,4
  • Mnożnik obrażeń (pancerz / bariery / tarcze): x1.25 / x1.25 / x1.25
  • Domyślna amunicja: 28 / 280
  • Dostępność: Mass Effect 2 Limitowana Edycja Kolekcjonerska (Xbox 360 i PC), Pakiet Operacji Wywiadowczych (PlayStation 3)

M-8 Mściciel

  • Producent: Kombinat Elkoss
  • Obrażenia podstawowe: 10,8
  • Mnożnik obrażeń (pancerz / bariery / tarcze): x1.25 / x1.25 / x1.25
  • Domyślna amunicja: 40 / 400
  • Dostępność: domyślna broń startowa

M-15 Windykator

  • Producent: Kontrola Ryzyka Elanus
  • Obrażenia podstawowe: 36,8
  • Mnożnik obrażeń (pancerz / bariery / tarcze): x1.25 / x1.25 / x1.25
  • Domyślna amunicja: 24 / 96
  • Dostępność: Akta: Archanioł

M-76 Zjawa

  • Producent: nieznany
  • Obrażenia podstawowe: 21,3
  • Mnożnik obrażeń (pancerz / bariery / tarcze): x1.4 / x1.2 / x1.2
  • Domyślna amunicja: 80 / 480
  • Dostępność: Statek Zbieraczy (misja) (tylko Żołnierz).

M-96 Motyka

  • Producent: nieznany
  • Obrażenia podstawowe: 50,4
  • Mnożnik obrażeń (pancerz / bariery / tarcze): x1.3 / x1.2 / x1.2
  • Domyślna amunicja: 24 / 240
  • Dostępność: Dodatek Pakiet uzbrojenia

Ulepszenia

  • Siła przebijania karabinu szturmowego (Magazynek wolframowy)
  • Zapewnia +25% do obrażeń od karabinów szturmowych przeciw celom wyposażonym w pancerz, tarcze lub bariery biotyczne.

  • Celność karabinu szturmowego (WI celownicza)
  • Karabiny bojowe całej drużyny są teraz znacznie bardziej precyzyjne.

  • Siła rażenia karabinu szturmowego 1 – 7 (Pulsar kinetyczny)
  • Zapewnia 10% do obrażeń od karabinów szturmowych.

Mass Effect 3

Już nie wyłącznie dla żołnierza, karabiny szturmowe są teraz dostępne dla każdej klasy. Ich spójne tempo szybkostrzelności i obrażeń czyni je doskonałym wyborem dla większości stylów gry. Następujący członkowie drużyny mogą korzystać z karabinów szturmowych: Ashley, Garrus, James, Javik, Kaidan i Nyreen.

Modele pistoletów maszynowych

Poniższa lista prezentuje typy karabinów szturmowych w Mass Effect 3 i ich podstawowe statystyki. Skrót podany przy każdym opisie to WPSOC i oznacza: wagę, pojemność, szybkostrzelność, obrażenia i celność. Wartości te są podane w tej kolejności.

Błotniak Cerberusa

  • Producent: Cerberus
  • Podstawowe WPSOC: 65 / 35 / 45 / 30 / 63
  • Tryb ognia: automatyczny
  • Domyślna amunicja: 20 / 80
  • Dostępność: Rebelia (tryb wieloosobowy), Pakiet Ostrzał (tryb pojedynczego gracza)

Karabin przeciw-syntetyczny Adas

  • Producent: Quarianie
  • Podstawowe WPSOC: 80 / 30 / 35 / 30 / 15
  • Tryb ognia: automatyczny
  • Domyślna amunicja: 24 / 72
  • Dostępność: Pakiet Ostrzał (tryb pojedynczego gracza), Dzień sądu (tryb wieloosobowy)

Karabin pulsacyjny gethów

  • Producent: Zbrojownia gethów
  • Podstawowe WPSOC: 33 / 80 / 90 / 12 / 37
  • Tryb ognia: automatyczny
  • Domyślna amunicja: 80 / 400
  • Dostępność: Priorytet: Pancernik gethów lub Arsenał Kombinatu Elkoss

Karabin szturmowy Napastnik

  • Producent: Kroganie
  • Podstawowe WPSOC: 80 / 20 / 25 / 30 / 15
  • Tryb ognia: automatyczny
  • Domyślna amunicja: 12 / 48
  • Dostępność: Odrodzenie (tryb wieloosobowy), Pakiet Oporu Naziemnego (tryb pojedynczego gracza)

Karabin szturmowy Zbieraczy

  • Producent: Zbieracze
  • Podstawowe WPSOC: 80 / 57 / 46 / 14 / 29
  • Tryb ognia: automatyczny
  • Domyślna amunicja: 28 / 280
  • Dostępność: Przedmiot promocyjny, Dzień sądu

Miotacz cząstek

  • Producent: Proteanie
  • Podstawowe WPSOC: 58 / 100 / 80 / 12 / 40
  • Tryb ognia: automatyczny
  • Domyślna amunicja: 100 / ∞
  • Dostępność: Priorytet: Eden Prime5

M-7 Lansjer

  • Producent: Hahne Kedar
  • Podstawowe WPSOC: 15 / 100 / 50 / 25 / 15
  • Tryb ognia: automatyczny
  • Domyślna amunicja: 40 / ∞
  • Dostępność: Dzień sądu (tryb wieloosobowy), Archiwa Cytadeli: Ucieczka 3 (tryb pojedynczego gracza)

M-8 Mściciel

  • Producent: Kombinat Elkoss
  • Podstawowe WPSOC: 16 / 56 / 50 / 13 / 20
  • Tryb ognia: automatyczny
  • Domyślna amunicja: 30 / 210
  • Dostępność: Prolog: Ziemia

M-15 Windykator

  • Producent: Kontrola Ryzyka Elanus
  • Podstawowe WPSOC: 17 / 47 / 40 / 22 / 45
  • Tryb ognia: seria trzech-strzałów
  • Domyślna amunicja: 24 / 144
  • Dostępność: Priorytet: Mars lub Kassa Fabrication

M-37 Sokół

  • Producent: Przymierze
  • Podstawowe WPSOC: 60 / 22 / 11 / 50 / 15
  • Tryb ognia: półautomatyczny
  • Domyślna amunicja: 6 / 24
  • Dostępność: Priorytet: Główna kwatera Cerberusa lub Kassa Fabrication

M-55 Argus

  • Producent: nieznany
  • Podstawowe WPSOC: 57 / 50 / 27 / 27 / 12
  • Tryb ognia: seria trzech-strzałów
  • Domyślna amunicja: 21 / 168
  • Dostępność: Przedmiot z zamówienia przedpremierowego, Despoina: Lewiatan4

M-76 Zjawa

  • Producent: nieznany
  • Podstawowe WPSOC: 54 / 70 / 65 / 20 / 15
  • Tryb ognia: automatyczny
  • Domyślna amunicja: 60 / 320
  • Dostępność: Priorytet: Cytadela II lub Kassa Fabrication

M-96 Motyka

  • Producent: nieznany
  • Podstawowe WPSOC: 30 / 33 / 19 / 22 / 65
  • Tryb ognia: półautomatyczny
  • Domyślna amunicja: 16 / 96
  • Dostępność: Akademia Grissoma: Awaryjna ewakuacja lub Kassa Fabrication

M-99 Szabla

  • Producent: Przymierze
  • Podstawowe WPSOC: 54 / 22 / 8 / 50 / 62
  • Tryb ognia: półautomatyczny
  • Domyślna amunicja: 8 / 40
  • Dostępność: Priorytet: Horyzont

N7 Tajfun

  • Producent: Przymierze
  • Podstawowe WPSOC: 98 / 70 / 65 / 20 / 30
  • Tryb ognia: automatyczny
  • Domyślna amunicja: 100 / 400
  • Dostępność: Ziemia (tryb wieloosobowy), Pakiet Oporu Naziemnego (tryb pojedynczego gracza)

N7 Walkiria

  • Producent: Przymierze
  • Podstawowe WPSOC: 55 / 44 / 36 / 20 / 47
  • Tryb ognia: seria dwóch-strzałów
  • Domyślna amunicja: 16 / 144
  • Dostępność: Ekwipunek bojowy N7, Omega: Aria T’Loak1

Ogniomiot gethów

  • Producent: Zbrojownia gethów
  • Podstawowe WPSOC: 100 / 90 / 80 / 19 / 0
  • Tryb ognia: automatyczny
  • Domyślna amunicja: 220 / 660
  • Dostępność: Dzień sądu2

Phaeston

  • Producent: Turianie
  • Podstawowe WPSOC: 33 / 68 / 60 / 15 / 24
  • Tryb ognia: automatyczny
  • Domyślna amunicja: 50 / 300
  • Dostępność: Tuchanka: Pluton turian, Zbrojownia Cipritine lub Omega: Aria T’Loak1

Wyrzutnia Chakram

  • Producent: Ama-Lur Equipment
  • Podstawowe WPSOC: 40 / 22 / 12 / 50 / 75
  • Tryb ognia: ładowalny półautomatyczny
  • Domyślna amunicja: 4 / 40
  • Dostępność: Przedmiot promocyjny Kingdoms of Amalur, Omega: Aria T’Loak1

1 W dodatku Omega
2 Zalicza się do karabinów szturmowych w trybie wieloosobowym i do broni ciężkiej w trybie pojedynczego gracza
3 W dodatku Cytadela
4 W dodatku Lewiatan
5 W dodatku Z prochów

Modyfikacje broni

  • Stabilizator do k. szturmowego I – V
  • Odrzut jest zmniejszany przez ruchomy system przeciwwag kompatybilnych z generatorami kinetycznymi.

  • Ulepszenie mag. k. szturmowego I – V
  • Pojemniejszy magazynek to więcej strzałów i mniej przeładowań.

  • Modyfikacja drążąca do k. szturmowego I – V
  • Pociski przebijają cienkie ściany i niektórych przeciwników, pozwalając ostrzelać wiele celów. Skuteczne przeciwko pancerzom.

  • Karabin szturmowy – przedłużona lufa I – V
  • Wydłużona lufa karabinu sprawia, że pociski mają większą prędkość wylotową i trafiają w cel z większą mocą.

  • Precyzyjny celownik do k. szturmowego I – V
  • Celownik optyczny o powiększeniu 4x poprawia celność i stabilność, ułatwiając celowanie, kiedy strzelec się porusza lub odnosi obrażenia.

  • Omni-ostrze do karabinu szturmowego I – V (Wymaga Lewiatana dla trybu pojedynczego gracza i Ziemi dla wielu graczy.)
  • Omni-ostrze dołączane do broni w celu zwiększenia obrażeń w walce wręcz.

  • Celownik termiczny do karabinu szturmowego I – V (Wymaga Odwetu dla wielu graczy.)
  • Wykrywanie nieprzyjaciół za ścianami i w dymie za pomocą celownika optycznego z powiększeniem 4x, a także zwiększona stabilność i celność w przybliżeniu.

  • Szybka lufa do karabinu szturmowego I – V (Wymaga Odwetu dla wielu graczy.)
  • Udoskonalone cewki kinetyczne zwiększają siłę przebicia strzału.

  • Ultralekkie materiały do karabinu szturmowego I – V (Wymaga Dnia sądu dla wielu graczy.)
  • Części broni wykonane z doskonałych lekkich stopów zwiększają poręczność i wygodę użytkowania broni.

Źródło: http://masseffect.wikia.com/wiki/Assault_Rifles
Komentarze i pingowanie są zablokowane.


Komentarze zablokowane.


Powered by WordPress | Designed by: Free MMORPG | Thanks to MMO List, Social Games and Browser Games

© 2010 EA International (Studio and Publishing) Ltd. Mass Effect, Mass Effect logo, BioWare and BioWare logo are trademarks or registered trademarks of EA International (Studio and Publishing) Ltd. in the U.S. and/or other countries. All Rights Reserved. EA and EA logo are trademarks or registered trademarks of Electronic Arts Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.

Serwis należy do kolektywu Gram.pl. Więcej informacji o kolektywie.