Zasoby wojenne | Shadow Broker - polski serwis Mass Effect

Zasoby wojenne

Zasoby wojenneZasoby wojenne w Mass Effect 3 to ludzie, bronie, armie, floty, przedmioty i przydatne technologie, które komandor Shepard gromadzi się w trakcie gry.

Do zasobów wojennych są przypisane wartość liczbowe, wskazując Łączą siłę zbrojną, która jest następnie mnożona przez Wskaźnik gotowości, by określić Wymierną siłę zbrojną galaktyki, co determinuje sukces w końcowej walce ze Żniwiarzami. Można je zdobywać bezpośrednio, co ma miejsce w grze czy to w wydarzeniach dziejących się w tle i misjach, w których gracz aktywnie uczestniczy. Zasoby wojenne można również uzyskać poprzez skanowanie planet w układach kontrolowanych przez Żniwiarzy na Mapie galaktyki, ale stwarza to zagrożenie bycia wykrytym i zakończenia swojego żywotu jako kolejne pole szczątków…

Zasoby wojenne

Zasoby wojenne i ich łączna siła zbrojna może być kontrolowana za pomocą Terminalu wojennego znajdującego się w Sali wojennej na drugim pokładzie Normandii.

Wskaźnik gotowości

Wskaźnik gotowości jest przedstawiony jako procent zgromadzonych Zasobów wojennych, które przyczyniają się do galaktycznej Łącznej siły zbrojnej. Prawdziwa wartość zasobów wojennych jest przypisana do Łącznej siły zbrojnej, następnie mnożona przez procent Wskaźnika gotowości, w wyniku otrzymując Wymierną siłę zbrojną. Wskaźnik gotowości zwiększa się przez uczestnictwo w systemie Galaktycznej Wojny, która obejmuje:

  • Mass Effect 3 Multiplayer
  • Mass Effect: Infiltrator
  • Mass Effect 3: Datapad (Nie jest dostępna w App Store od dnia 6 czerwca 2013)
  • N7 HQ

Udział w Galaktycznej Wojnie jest zachęceniem, aby zmaksymalizować Siłę zbrojną podaną poprzez poszczególne Zasoby wojenne, grając w kampanii dla jednego gracza samemu ograniczając WZS o 50%, czyli połowę całkowitego wyniku Zasobów wojennych, jakie uzyskał gracz. Łączna suma Zasobów wojennych dostępnych w grze wynosi 8370 bez dodatków, ale liczba ta nie może być osiągnięta, ponieważ zawiera Zasoby wojenne, które są ograniczone do konkretnych decyzji gracza, w tym uratowanie albo Kaidana Alenkę albo Ashley Williams, uratowanie lub zostawienie na śmierć Rady Cytadeli i rozpowszechnienie lub sabotaż lekarstwa na genofagium. Jako taki, najwyższy do otrzymania wynik Zasobów wojennych to około 7500. Jeżeli nie grano w tryb wieloosobowy, gracz będzie mógł zdobyć tylko ~ 3750 WSZ, która jest mniejsza od ~ 4000 WSZ koniecznej, by doświadczyć wszystkich możliwych zakończeń.

Zawartość do pobrania do Mass Effect 3 znacząco wpływa na układ Zasobów wojennych. Wersja rozszerzona obniża wymaganą WSZ do osiągnięcia wszystkich możliwych zakończeń z ~ 4000 do 3100. Lewiatan oferuje dodatkowe 620 Zasobów wojennych dla gracza do zdobycia, Omega posiada dodatkowe 405 Zasobów wojennych, a Cytadela dodaje 70 punktów do Zasobu wojennego Fregaty Przymierza Normandii SR-2. Gra na urządzenia mobilne (komórka, tablet, itp.) Mass Effect: Infiltrator również oferuje do 120 Zasobów wojennych, jeżeli została ukończona.

W trybie multiplayer Mass Effect 3, ukończenie meczów dodaje do ogólnego Wskaźnika gotowości gracza dodatkowe procenty gotowości. Gracz może wybrać mapę, na której chce zagrać, ale doda to tylko punkty gotowości do powiązanego teatru wojny. Zazwyczaj, jeśli wybrana jest specyficzna mapa, 8-9% gotowości zostaje dodane do tego teatru, a jeżeli zostanie wybrana „Nieznana lokalizacja”, oprócz bonusu doświadczenia, zostaje dodane 3-4% ogólnej gotowości. Wskaźnik gotowości jest uśredniony z ocen wszystkich teatrów, co oznacza, jeżeli „Nieznana lokalizacja” jest wybrana, wszystkie teatry otrzymają 3-4%. Jeśli misja się nie powiedzie w trybie multiplayer w drugiej połowie meczu (po fali 5), 2% zostanie przydzielone dla gracza. Gotowość nie spadnie dopóki PC/konsola nie zostanie poddana trybowi offline.

Miecz, Tarcza i Młot

Kiedy rozpoczyna się misja Priorytet: Ziemia, wszystkie zebrane Zasoby wojenne łączą na trzy różne grupy, o nazwach kodowych Miecz, Tarcza i Młot. Miecz i Tarcza składa się z wszystkich sojuszniczych flot i statków kosmicznych, a Młot składa się ze wszystkich sił lądowych. Kiedy Miecz atakuje flotę Żniwiarzy na orbicie okołoziemskiej, służy jako dywersja, aby umożliwić Młotowi wylądowanie na Ziemi i zaangażowanie sił Żniwiarzy na Ziemi do pomocy siłom oporu admirała Andersona. Tymczasem Tarcza jest trzymana w rezerwie, by eskortować Tygla do pozycji do zadokowania na Cytadeli.

W zależności od liczby zebranych Zasobów wojennych i ich łącznego wskaźnika efektywności zbrojnej, Miecz i Młot albo będzie otrzymywał szybko ciężkie straty albo będzie w stanie utrzymać swoich do końca misji. Przetrwanie i kontynuowana obrona Miecza i Młota mają decydujące znaczenie dla sukcesu ostatniej misji. Na przykład, wysoka WSZ spowoduje tyle sojuszniczego ognia dla Normandii, by ta mogła szybko wylądować i zostawić członków drużyny bezpiecznie, jak również pozwoli Tyglowi na zadokowanie z małymi szkodami lub bez jakichkolwiek uszkodzeń.

Źródło: http://masseffect.wikia.com/wiki/War_Assets
Komentarze i pingowanie są zablokowane.


Komentarze zablokowane.


Powered by WordPress | Designed by: Free MMORPG | Thanks to MMO List, Social Games and Browser Games

© 2010 EA International (Studio and Publishing) Ltd. Mass Effect, Mass Effect logo, BioWare and BioWare logo are trademarks or registered trademarks of EA International (Studio and Publishing) Ltd. in the U.S. and/or other countries. All Rights Reserved. EA and EA logo are trademarks or registered trademarks of Electronic Arts Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.

Serwis należy do kolektywu Gram.pl. Więcej informacji o kolektywie.