Karabiny snajperskie | Shadow Broker - polski serwis Mass Effect

Karabiny snajperskie

Mass Effect

InfiltratorclasstranspKarabiny snajperskie odnoszą się zarówno do rodzaju broni i odpowiednio, odblokowywanego talentu, który daje w nich biegłość, dostępny dla Żołnierzy, Szpiegów i Agenta turian. Talent zwiększa celność i obrażenia od karabinów snajperskich oraz przyznaje umiejętność Zabójstwo.

Karabiny snajperskie są wolne i zwykle przegrzewają się po dwóch strzałach w krótkim odstępie czasu. Jednakże, rekompensują to zasięgiem i obrażeniami – karabiny snajperskie wyższych poziomów zachowują celność na niesamowitych zasięgach, a często zabijają słabszych przeciwników jednym strzałem. Należy się strzec; walka na bliskim dystansie nie jest wskazana ze względu na fakt, że będzie więcej pudeł, niż faktycznych trafień. Aby przeciwdziałać tej nieścisłości, należy klękać, ale nie używać powiększenia, a następnie strzelić, gdy siatka zmieni kolor na czerwony.

Naciśnięcie przycisku „używania” („E” na komputerach) spowoduje oddalenie przybliżenia. Należy pamiętać, że zbliżenie widoku z karabinu snajperskiego jest doskonałą lupą, przydatną w cel zwiadu wrogów na odległość, strzelając do nich czy też nie.

Karabiny snajperskie mają szybkostrzelność 0,6 strzału na sekundę; każdy jeden strzał co 1,67 sekundy.

Poziomy talentu

  • Poziom 1: Zwiększa obrażenia o 5%. Zwiększa celność o 10%.
  • Poziom 2: Zwiększa obrażenia o 8%. Zwiększa celność o 14%.
  • Poziom 3: Zabójstwo
  • Poziom 4: Zwiększa obrażenia o 10%. Zwiększa celność o 17%.
  • Poziom 5: Zwiększa obrażenia o 12%. Zwiększa celność o 20%.
  • Poziom 6: Zwiększa obrażenia o 14%. Zwiększa celność o 22%.
  • Poziom 7: Zwiększa obrażenia o 16%. Zwiększa celność o 24%.
  • Poziom 8: Zaawansowane zabójstwo
  • Poziom 9: Zwiększa obrażenia o 18%. Zwiększa celność o 26%.
  • Poziom 10: Zwiększa obrażenia o 19%. Zwiększa celność o 28%.
  • Poziom 11: Zwiększa obrażenia o 20%. Zwiększa celność o 30%.
  • Poziom 12: Mistrzowskie zabójstwo

Zabójstwo

AssassinationZabójstwo zadaje potężne obrażenia za każdym kolejnym strzałem z karabinu snajperskiego. Można szybko zabijać wrogów, co normalnie da się zrobić po dwóch lub trzech strzałach w jednej serii. Po aktywacji tej umiejętności, karabin snajperski nie będzie się kołysał, co pozwali precyzyjnie oddać strzał. Chociaż jest dość powolny, strzał jest śmiertelny w połączeniu z odpowiednią amunicją. Podczas przymierzania się do strzału, dobrze jest wydać rozkaz członkom drużyny krycie pozycji lub użyć Podniesienia na wrogach, by oddać czysty strzał.

Niektórzy wrogowie, tacy jak najemnicy, Dywersanci gethów lub Snajperzy gethów, również używają Zabójstwa. Ten z kolei charakteryzuje się wyraźną, czerwoną wiązką lasera tuż przed strzałem. Na wyższych poziomach trudności, lub jeśli tarcze są już uszkodzone, jeden strzał może zabić od razu. Gdy zostanie zauważona czerwona wiązka lub będąc za osłoną, lepiej załączyć Barierę lub Odnowienie tarcz albo zdjąć napastnika, zanim zaatakuje pierwszy.

Zabójstwo

Dostępne tylko przy używaniu karabinów snajperskich.

  • Następny strzał zada obrażenia o 50% większe.
  • Czas trwania: 20 sekund
  • Czas ładowania: 45 sekund
Zaawansowane Zabójstwo

Dostępne tylko przy używaniu karabinów snajperskich.

  • Następny strzał zada obrażenia o 125% większe.
  • Czas trwania: 20 sekund
  • Czas ładowania: 45 sekund
Mistrzowskie Zabójstwo

Dostępne tylko przy używaniu karabinów snajperskich.

  • Następny strzał zada obrażenia o 225% większe.
  • Czas trwania: 20 sekund
  • Czas ładowania: 45 sekund

Specjalizacja

Komandosi zyskują na poziomie 12 Specjalizacja w Zabójstwie.

  • Poziom 12: Specjalizacja w Zabójstwie: Skraca czas ładowania Zabójstwa i Strzelca wyborowego o 25%.

Klasy

Następujące klasy mogą używać talentu Karabiny snajperskie:

  • Agent turian (do odblokowania)
  • Szpieg (do odblokowania)
  • Żołnierz (do odblokowania)

Mass Effect 2

Karabiny snajperskie są potężnymi, daleko dystansowymi broniami z wbudowanymi lupami. Żaden z karabinów snajperskich w Mass Effect 2 nie posiada jakichkolwiek bonusów do obrażeń na krótkim dystansie. Na początku gry, karabiny snajperskie są dostępne tylko dla Szpiegów i Żołnierzy. Gracz może wybrać w przypadku pozostałych klas specjalizację w karabinach snajperskich w późniejszym etapie gry. Następujący członkowie drużyny mogą korzystać z karabinów snajperskich: Garrus, Legion, Thane i Zaeed.

Modele karabinów snajperskich

Poniżej znajduje się lista karabinów snajperskich w Mass Effect 2 i ich podstawowe statystyki:

M-29 Siekacz

  • Producent: nieznany
  • Obrażenia podstawowe: 53,6
  • Mnożnik obrażeń (pancerz / bariery / tarcze): x1.25 / x1.25 / x1.25
  • Domyślna amunicja: 15 / 30
  • Dostępność: dodatek Pakiet Egida lub Cyfrowa Edycja Specjalna

M-92 Modliszka

  • Producent: Devlon Industries
  • Obrażenia podstawowe: 263,1
  • Mnożnik obrażeń (pancerz / bariery / tarcze): x1.5 / x1.0 / x1.0
  • Domyślna amunicja: 1 / 9
  • Dostępność: domyślna broń startowa

M-97 Żmija

  • Producent: Rosenkov Materials
  • Obrażenia podstawowe: 81,9
  • Mnożnik obrażeń (pancerz / bariery / tarcze): x1.35 / x1.15 / x1.15
  • Domyślna amunicja: 12 / 48
  • Dostępność: Akta: Zabójca

M-98 Wdowa

  • Producent: nieznany
  • Obrażenia podstawowe: 368,3
  • Mnożnik obrażeń (pancerz / bariery / tarcze): x1.5 / x1.0 / x1.0
  • Domyślna amunicja: 1 / 12
  • Dostępność: Statek Zbieraczy (misja) (tylko Żołnierz lub Szpieg). Projekt badawczy dla Legiona.

Ulepszenia

  • Karabin snajperski – ppanc. (Wolframowa otoczka łuski)
  • Zwiększa o +50% obrażenia przeciw pancerzom.

  • Obrażenia – snajperka w głowę (Skaner bojowy)
  • Karabiny snajperskie zadają +50% więcej obrażeń przy strzałach w głowę.

  • Siła rażenia karabinu snajperskiego 1 – 6 (Pulsar wlewowy)
  • Zwiększa obrażenia o 10%.

Mass Effect 3

Karabiny snajperskie są teraz cięższe ze względu na swoją wagę, ale zapewniają graczom bardzo potrzebne daleko dystansowe obrażenia. Zazwyczaj, im mniejsze powiększenie przybliżenia, tym większa siła ognia. Następujący członkowie drużyny mogą korzystać z karabinów snajperskich: Ashley i Garrus.

Modele karabinów snajperskich

Poniższa lista prezentuje typy karabinów snajperskich w Mass Effect 3 i ich podstawowe statystyki. Skrót podany przy każdym opisie to WPSOC i oznacza: wagę, pojemność, szybkostrzelność, obrażenia i celność. Wartości te są podane w tej kolejności.

Czarna Wdowa

  • Producent: Przymierze
  • Podstawowe WPSOC: 98 / 14 / 6 / 66 / 80
  • Tryb ognia: automatyczny
  • Domyślna amunicja: 3 / 15
  • Dostępność: Biuro Zamówień Widm

Karabin harpunowy Kishock

  • Producent: Batarianie
  • Podstawowe WPSOC: 80 / 15 / 3 / 85 / 75
  • Tryb ognia: ładowalny pojedynczy strzał
  • Domyślna amunicja: 1 / 15
  • Dostępność: Odrodzenie (tryb wieloosobowy), Pakiet Oporu Naziemnego (tryb pojedynczego gracza)

Karabin snajperski Krysae

  • Producent: Turianie
  • Podstawowe WPSOC: 75 / 10 / 2 / 60 / 75
  • Tryb ognia: półautomatyczny
  • Domyślna amunicja: 3 / 9
  • Dostępność: Rebelia (tryb wieloosobowy), Pakiet Ostrzał (tryb pojedynczego gracza)

Karabin snajperski Zbieraczy

  • Producent: Zbieracze
  • Podstawowe WPSOC: 57 / 100 / 80 / 20 / 40
  • Tryb ognia: automatyczny
  • Domyślna amunicja: 25 / ∞
  • Dostępność: Odwet

M-13 Raptor

  • Producent: Cerberus
  • Podstawowe WPSOC: 68 / 37 / 56 / 28 / 68
  • Tryb ognia: półautomatyczny
  • Domyślna amunicja: 15 / 105
  • Dostępność: Priorytet: Sur’Kesh lub Państwowy Batariański Skład Broni

M-29 Siekacz

  • Producent: nieznany
  • Podstawowe WPSOC: 42 / 35 / 41 / 23 / 66
  • Tryb ognia: seria trzech-strzałów
  • Domyślna amunicja: 15 / 120
  • Dostępność: Tuchanka: Bomba lub Kassa Fabrication

M-90 Indra

  • Producent: nieznany
  • Podstawowe WPSOC: 65 / 50 / 50 / 20 / 70
  • Tryb ognia: automatyczny
  • Domyślna amunicja: 25 / 180
  • Dostępność: Przedmiot dodatkowy lub Pakiet Ostrzał (tryb pojedynczego gracza) tryb wieloosobowy

M-92 Modliszka

  • Producent: Devlon Industries
  • Podstawowe WPSOC: 68 / 11 / 2 / 66 / 74
  • Tryb ognia: pojedynczy strzał
  • Domyślna amunicja: 1 / 9
  • Dostępność: Priorytet: Mars

M-97 Żmija

  • Producent: Rosenkov Materials
  • Podstawowe WPSOC: 49 / 18 / 9 / 41 / 83
  • Tryb ognia: półautomatyczny
  • Domyślna amunicja: 6 / 36
  • Dostępność: Priorytet: Palaven lub Kassa Fabrication

M-98 Wdowa

  • Producent: nieznany
  • Podstawowe WPSOC: 99 / 7 / 2 / 75 / 75
  • Tryb ognia: pojedynczy strzał
  • Domyślna amunicja: 1 / 7
  • Dostępność: Priorytet: Thessia lub Kassa Fabrication

N7 Waleczny

  • Producent: Przymierze
  • Podstawowe WPSOC: 60 / 15 / 10 / 50 / 75
  • Tryb ognia: półautomatyczny
  • Domyślna amunicja: 3 / 30
  • Dostępność: Materiały z Edycji Kolekcjonerskiej N7 lub tryb wieloosobowy

Oszczep

  • Producent: Zbrojownia gethów
  • Podstawowe WPSOC: 99 / 12 / 2 / 75 / 80
  • Tryb ognia: ładowalny pojedynczy strzał
  • Domyślna amunicja: 1 / 9
  • Dostępność: Rannoch: Admirał Koris lub Arsenał Kombinatu Elkoss

Modyfikacje broni

  • Moduł koncentracji k. snajperskiego I – V (tylko w trybie pojedynczego gracza)
  • Sensory biometryczne i oprogramowanie celownicze pomagają w celowaniu, dostosowując się do pulsu i oddychania strzelającego.

  • Zapasowy pochłaniacz do k. snajperskiego I – V
  • Dodatkowe gniazda zwiększające łączną pojemność zasobnika na amunicję zapasową.

  • Wydłużona lufa do k. snajperskiego I – V
  • Wydłużona lufa karabinu sprawia, że pociski mają większą prędkość wylotową i trafiają w cel z większą mocą.

  • Modyfikacja drążąca do k. snajperskiego I – V
  • Pociski przebijają cienkie ściany i niektórych przeciwników, pozwalając ostrzelać wiele celów. Skuteczne przeciwko pancerzom.

  • Zaawansowany celownik do k. snajperskiego I – V
  • Celownik z ulepszoną stabilnością ułatwia celowanie. Cel jest lepiej widoczny wśród dymu.

  • Szybka lufa do karabinu snajperskiego I – V (Wymaga Odwet dla wielu graczy.)
  • Udoskonalone cewki kinetyczne zwiększają siłę przebicia strzału.

  • Celownik termiczny do karabinu snajperskiego I – V (Wymaga Odwet dla wielu graczy.)
  • Wykrywanie nieprzyjaciół za ścianami i w dymie za pomocą celownika optycznego z powiększeniem 4x, a także zwiększona stabilność i celność w przybliżeniu.

  • Ultralekkie materiały do karabinu snajperskiego I – V (Wymaga Dnia sądu dla wielu graczy.)
  • Części broni wykonane z doskonałych lekkich stopów zwiększają poręczność i wygodę użytkowania broni.

Źródło: http://masseffect.wikia.com/wiki/Sniper_Rifles
Komentarze i pingowanie są zablokowane.


Komentarze zablokowane.


Powered by WordPress | Designed by: Free MMORPG | Thanks to MMO List, Social Games and Browser Games

© 2010 EA International (Studio and Publishing) Ltd. Mass Effect, Mass Effect logo, BioWare and BioWare logo are trademarks or registered trademarks of EA International (Studio and Publishing) Ltd. in the U.S. and/or other countries. All Rights Reserved. EA and EA logo are trademarks or registered trademarks of Electronic Arts Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.

Serwis należy do kolektywu Gram.pl. Więcej informacji o kolektywie.