Leksykon/Obcy: nieinteligentne formy życia | Shadow Broker - polski serwis Mass Effect

Leksykon/Obcy: nieinteligentne formy życia

< Leksykon

Typowe nie-rozumne formy życia.

Podstawowe wpisy z Leksykonu

Miażdżypaszcze

Thresher_Maws_Codex_ImageMiażdżypaszcze to żyjący pod ziemią mięsożercy, których całe życie upływa na jedzeniu i poszukiwaniu pokarmu. Rozmnażają się przez zarodniki, które mogą trwać w uśpieniu przez tysiące lat, ale są w stanie przeżyć w dalekiej przestrzeni kosmicznej i ponownie wejść w atmosferę. W rezultacie zarodniki miażdżypaszcz trafiły na wiele planet, rozniesione po kosmosie przez kolejne pokolenia podróżników.

Ciało miażdżypaszczy nigdy w całości nie wyłania się z ziemi; podczas ataku na powierzchnię wystrzeliwują tylko głowa i macki. Oprócz ataków fizycznych miażdżypaszcze mogą też wytwarzać toksyczne chemikalia i uderzać przeciwnika falami infradźwięków.

Pierwsze spotkanie Przymierza z miażdżypaszczami miało miejsce w 2177 r. na kolonii Akuze. Kiedy utracono kontakt z pierwszą drużyną, na jej poszukiwania wysłano kilka jednostek komandosów. Oddziały desantowe wpadły w pułapkę głodnych miażdżypaszczy i zostały wybite niemal do nogi. Siły Przymierza radzą atakować miażdżypaszcze ciężką bronią umocowaną na pojazdach.

Varreny

Varren_Codex_ImageVarreny to wszystkożerne istoty, które preferują zwłaszcza żywe ofiary. Pochodzą z ojczystej planety krogan, Tuchanki, i jak prawie wszystko, co się z niej wywodzi, są dzikie, żyją w klanach i potrafią przeżyć w bardzo trudnych warunkach. Kiedy nie ma problemów ze znalezieniem łatwych ofiar, polują w watahach, a kiedy przeciwnik jest silniejszy albo ma przewagę liczebną, stają się padlinożercami.

Niezwykłe zdolności adaptacyjne, krwiożerczość i krótki cykl reprodukcyjny varrenów uczyniły je powszechnymi i niebezpiecznymi zwierzętami na wielu planetach. Praktycznie wszędzie, gdzie pojawili się kroganie, rozprzestrzeniały się też varreny, co wpływało destrukcyjnie na miejscowy ekosystem.

Kroganie od wieku są złączeni z varrenami więzami miłości i nienawiści, bądź to walcząc z nimi o terytorium, bądź to przygarniając je jako cennych towarzyszy. Po dziś dzień kroganie hodują varreny jako zwierzęta bojowe. Często spotykany podgatunek varrenów posiada metaliczne srebrne łuski, dzięki którym uzyskał dość niecodzienne przezwisko „rybopies”.

Zombie

Husks_Codex_ImageKiedy gethy opanują dane miejsce, gromadzą żywych i zmarłych i nabijają ich na mechaniczne kolce. Kolce te gwałtownie przekształcają ofiary w wysuszone zombie, pozbawiając je wody i minerałów oraz zastępując je elementami cybernetycznymi.

Cybernetyka ponownie ożywia martwe ciała i tkanki, zmieniając je w bezmyślne maszyny do zabijania. Niektórzy żołnierze Przymierza nazywają wspomniane kolce Smoczymi Zębami, porównując je do mitycznych berserkerów, którzy wyłaniali się spod ziemi wszędzie tam, gdzie umieszczono w niej zęby smoka Aresa.

Smocze Zęby i zombie nie przypominają innych przykładów technologii gethów. Nie ma pewności, dlaczego syntetycy mieliby zawracać sobie głowę drenowaniem mikroskopijnych ilości odzyskiwalnych surowców z organicznych ciał, chociaż ich wartość jako oddziałów szturmowych jest oczywista.

Dodatkowe wpisy z Leksykonu

Miażdżypaszcze

Miażdżypaszcze to żyjący pod ziemią mięsożercy, których całe życie upływa na jedzeniu i poszukiwaniu pokarmu. Rozmnażają się przez zarodniki, które mogą trwać w uśpieniu przez tysiące lat, ale są w stanie przeżyć w dalekiej przestrzeni kosmicznej i ponownie wejść w atmosferę. W rezultacie zarodniki miażdżypaszcz trafiły na wiele planet, rozniesione po kosmosie przez kolejne pokolenia podróżników.

Ciało miażdżypaszczy nigdy w całości nie wyłania się z ziemi; podczas ataku na powierzchnię wystrzeliwują tylko głowa i macki. Oprócz ataków fizycznych miażdżypaszcze mogą też wytwarzać toksyczne chemikalia i uderzać przeciwnika falami infradźwięków.

Pierwsze spotkanie Przymierza z miażdżypaszczami miało miejsce w 2177 r. na kolonii Akuze. Kiedy utracono kontakt z pierwszą drużyną, na jej poszukiwania wysłano kilka jednostek komandosów. Oddziały desantowe wpadły w pułapkę głodnych miażdżypaszczy i zostały wybite niemal do nogi. Siły Przymierza radzą atakować miażdżypaszcze ciężką bronią umocowaną na pojazdach.

Zombie

Kiedy gethy opanują dane miejsce, gromadzą żywych i zmarłych i nabijają ich na mechaniczne kolce. Kolce te gwałtownie przekształcają ofiary w wysuszone zombie, pozbawiając je wody i minerałów oraz zastępując je elementami cybernetycznymi.

Cybernetyka ponownie ożywia martwe ciała i tkanki, zmieniając je w bezmyślne maszyny do zabijania. Niektórzy żołnierze Przymierza nazywają wspomniane kolce Smoczymi Zębami, porównując je do mitycznych berserkerów, którzy wyłaniali się spod ziemi wszędzie tam, gdzie umieszczono w niej zęby smoka Aresa.

Smocze Zęby i zombie nie przypominają innych przykładów technologii gethów. Nie ma pewności, dlaczego syntetycy mieliby zawracać sobie głowę drenowaniem mikroskopijnych ilości odzyskiwalnych surowców z organicznych ciał, chociaż ich wartość jako oddziałów szturmowych jest oczywista.

Zombie: pomioty

Mimo że losy gatunków schwytanych przez Zbieraczy nie są dokładnie znane, humanoidalne kształty pomiotów każą snuć na ten temat najpotworniejsze domysły. Budową i kształtem czaszki pomiot przypomina człowieka lub asari, ale jego kości pokrywa metaliczna żywica. Pośmiertne analizy ciał pomiotów wykazały, że odcień ich skóry jest podobny do zombie Żniwiarzy, ale ich transformacja wydaje się głębsza. Tak jak zombie, pomioty są cybernetycznie modyfikowane w nanoskali, w wyniku czego mogą działać nawet w próżni. Główne części ciała są ze sobą połączone za pomocą przewodów, a nie mięśni czy naczyń krwionośnych. Jedno ramię jest zastąpione konstrukcją umożliwiającą zamocowanie dużego karabinu, co sprawia, że pomiot staje się człekokształtną platformą bojową, a plecy i głowa podtrzymują mięsisty wór.

Wór ten zawiera tkankę mózgową i rdzeniową, której jest zbyt wiele, by mogła pochodzić od jednej tylko ofiary. Sugeruje to, że pomioty powstają z połączenia kilku istot, z których jedna zapewnia szkielet, a kilka pozostałych tkanki na zdecentralizowany, półmechaniczny układ nerwowy. Dzięki tej decentralizacji pomioty są bardzo odporne na rany postrzałowe; nawet strzał prosto w głowę nie musi okazać się śmiertelny.

Jednakże broń pomiotów wskazuje, że nadal posiadają one jakieś żywe tkanki, albo przynajmniej częściowo podlegają takim samym reakcjom elektrochemicznym jak ludzcy biotycy. Broń wywołuje potężny efekt odkształcenia, co jest spójne z faktem, że w rozbudowanym układzie nerwowym pomiotu widać grudki piezo. Biorąc pod uwagę rzadkość ludzkich biotyków, wydaje się prawdopodobne, że owe drobne grudki piezo odkładają się podczas transformacji i nie wynikają z wykorzystania biotyka jako jednej z ofiar.

Varreny

Varreny to wszystkożerne istoty, które preferują zwłaszcza żywe ofiary. Pochodzą z ojczystej planety krogan, Tuchanki, i jak prawie wszystko, co się z niej wywodzi, są dzikie, żyją w klanach i potrafią przeżyć w bardzo trudnych warunkach. Kiedy nie ma problemów ze znalezieniem łatwych ofiar, polują w watahach, a kiedy przeciwnik jest silniejszy albo ma przewagę liczebną, stają się padlinożercami.

Niezwykłe zdolności adaptacyjne, krwiożerczość i krótki cykl reprodukcyjny varrenów uczyniły je powszechnymi i niebezpiecznymi zwierzętami na wielu planetach. Praktycznie wszędzie, gdzie pojawili się kroganie, rozprzestrzeniały się też varreny, co wpływało destrukcyjnie na miejscowy ekosystem.

Kroganie od wieku są złączeni z varrenami więzami miłości i nienawiści, bądź to walcząc z nimi o terytorium, bądź to przygarniając je jako cennych towarzyszy. Po dziś dzień kroganie hodują varreny jako zwierzęta bojowe. Często spotykany podgatunek varrenów posiada metaliczne srebrne łuski, dzięki którym uzyskał dość niecodzienne przezwisko „rybopies”.

Źródło: http://masseffect.wikia.com/wiki/Codex/Aliens:_Non-Sapient_Creatures
Komentarze i pingowanie są zablokowane.


Komentarze zablokowane.


Powered by WordPress | Designed by: Free MMORPG | Thanks to MMO List, Social Games and Browser Games

© 2010 EA International (Studio and Publishing) Ltd. Mass Effect, Mass Effect logo, BioWare and BioWare logo are trademarks or registered trademarks of EA International (Studio and Publishing) Ltd. in the U.S. and/or other countries. All Rights Reserved. EA and EA logo are trademarks or registered trademarks of Electronic Arts Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.

Serwis należy do kolektywu Gram.pl. Więcej informacji o kolektywie.