Leksykon/Organizacje | Shadow Broker - polski serwis Mass Effect

Leksykon/Organizacje

< Leksykon

Podstawowe wpisy z Leksykonu

Cerberus

Mass Effect 2

Codex_CerberusBezpośrednio po Wojnie Pierwszego Kontaktu w extranecie pojawił się manifest napisany przez anonimową osobę. Zawierał przestrogę, że próba eksterminacji ludzi przez obcych jest nieunikniona. Manifest wzywał do stworzenia armii strzegącej ludzi – swoistego Cerbera chroniącego przed inwazją, która przybędzie przez przekaźnik Charon.

Manifest wykpiwano jako przejaw „militarystycznej retoryki człowieka iluzji”; media szybko zapomniały o odezwie i jej anonimowym autorze. Jednakże w 2165 roku terroryści wykradli antymaterię z SSV Genewa; jedyny aresztowany stwierdził, że sponsorował go „Cerberus”. W latach 60. i 70. XXII wieku agenci Cerberusa mordowali polityków, sabotowali statki przewożące piezo i prowadzili koszmarne eksperymenty na ludziach i obcych. Cerberusa potępiano jako organizację dążącą do ludzkiej supremacji, sama jednak określa się mianem grupy działającej na rzecz przetrwania ludzkiej rasy.

Eksperci do spraw przeciwdziałania terroryzmowi sugerują, że w Cerberusie mogło ostatnio dojść do zmiany władz, ponieważ organizacja zaczęła nagle gromadzić zasoby – statki, agentów i broń. Bez względu na to, kim lub czym jest Człowiek Iluzja, wciąż ukrywa swoje fundusze za układem podstawionych spółek. Mało kto wątpi, że zabije każdego, kto spróbuje ujawnić jego tożsamość.

Mass Effect 3

Codex_Cerberus_(ME3)W ostatnich latach pro-ludzki syndykat znany jako Cerberus rozszerzył swe wpływy na całą galaktykę. Trudna do wyśledzenia organizacja wchłonęła prywatne agencje wywiadowcze, laboratoria biotyczne, obiekty badawcze oraz bogate korporacje będące przykrywką dla całej reszty.

Charyzmatyczny przywódca Cerberusa, znany tylko jako Człowiek Iluzja, kieruje filozofią i działaniami organizacji. Poziom utrzymywanej przez niego skrytości przewyższa nawet standardy profesjonalnych agencji wywiadowczych.

Wraz z rozwojem Cerberusa rośnie brak zaufania ludzi do tej organizacji. Niektórzy komentatorzy wskazują, że Cerberus jest nie tyle pro-ludzki, co anty-obcy. Inni pytają o ślepą lojalność członków organizacji.

Cerberus: Człowiek Iluzja

Mass Effect 2

Codex_Illusive_ManStroniący od towarzystwa bogacz znany jako Człowiek Iluzja to człowiek działający na rzecz interesu ludzkości bez względu na szkodę innych ras. Rada Cytadeli uważa go za fanatyka, stanowiącego poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa w galaktyce.

Ten tajemniczy indywidualista stoi na czele organizacji Cerberus, nazywanej „nieuchwytnym imperium”, która rzekomo tworzy niemożliwy do wytropienia syndykat prywatnych agencji wywiadowczych, laboratoriów biotycznych, zespołów badawczych oraz bardzo dochodowych spółek.

Uważany za organizację wywrotową i terrorystyczną, Cerberus jest jedynym poza partią Terra Firma ośrodkiem, który jest w stanie postawić w trudnej sytuacji Cytadelę i jej ludzkich przedstawicieli.

Mass Effect 3

Codex_Illusive_ManCzłowiek Iluzja to ludzki lojalista skoncentrowany na forsowaniu interesów swojego gatunku, bez względu na cenę, jaką zapłacą za to obcy, jak również sami ludzie. Rada Cytadeli postrzega go jako fanatyka, stanowiącego poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa galaktyki.

Aspołeczny magnat stoi na czele Cerberusa, organizacji realizującej jego pro-ludzkie cele w całej galaktyce. Jego poglądy popchnęły go do zawiązania moralnie dwuznacznych sojuszy. Ostatnie plotki mówią nawet, że Człowiek Iluzja mógł się sprzymierzyć ze Żniwiarzami.

Najemnicy: Błękitne Słońca

Codex_Blue_SunsBłękitne Słońca zostały założone przez batariańskiego handlarza niewolników Solema Dal’seraha. Ta wymuszająca haracze organizacja działająca na Skylliańskim Pograniczu początkowo naprawdę zapewniała ochronę przed handlarzami niewolników i piratami. W końcu Dal’serah został schwytany przez Flotę Przymierza Układów. Postawiono mu ponad dwadzieścia zarzutów, z czego udało się udowodnić tylko jeden przypadek spiskowania, za który został skazany na więzienie. Odbywał wyrok w jednej celi z Bernardem „Legalem” Ledgerem, genialnym oszustem, od którego w tym czasie wiele się nauczył. Gdy po pięciu latach Dal’serah wyszedł na wolność, zarejestrował Błękitne Słońca jako legalną agencję ochrony.

Dzisiaj Błękitne Słońca działają w całej galaktyce i mogą się pochwalić armią złożoną z batarian, turian, ludzi i krogan. Każda z ich baz obsługiwana jest przez dział zaopatrzenia, handlujący wszystkimi towarami – od ciężkiego uzbrojenia po krem do golenia. Pomimo oskarżeń o handel jeńcami, żaden pracownik Błękitnych Słońc nie został dotąd skazany pod takim zarzutem.

Wielu członków organizacji nosi tatuaże z jej logo, które są usuwane na czas wykonywania zadań i ponownie nakładane po zakończeniu misji.

Najemnicy: Krwawa Horda

Codex_Blood_PackKrwawa Horda była początkowo małym gangiem vorchów, działającym w Układach Terminusa. Organizacja została przekształcona w ogromny legion przez krogańskiego dowódcę-wizjonera Ganara Wranga, który, wygnany za uderzenie kobiety w gniewie, ogarnięty był obsesją na punkcie odzyskania swej dawnej pozycji.

Wrang uczynił z bandy vorchów załogę piratów, a jego organizacja zdobywała nowych rekrutów równie szybko co złą sławę. Po dziesięciu latach Wrang zarejestrował Krwawą Hordę jako agencję ochrony działającą na Skylliańskim Pograniczu. Jego zła sława sprawiła, że już po pierwszej emisji akcji firmy Wrang stał się jak na kroganina niewyobrażalnie bogaty. Wrócił wtedy triumfalnie do swojego klanu, mobilizując starszyznę oraz hordy krogan i wykorzystując ich siłę ogniową oraz zdolności biotyczne do szerzenia zorganizowanej przemocy w Układach Terminusa.

Członkowie Krwawej Hordy mają zakaz wstępu do przestrzeni Cytadeli, nieraz więc w portach kosmicznych uciekają się do korupcji, by móc dotrzeć wszędzie tam, gdzie w galaktyce toczą się konflikty zbrojne. Organizacja szczyci się tym, że przyjmuje zlecenia, o których nikt inny nie chciałby słyszeć. Krwawa Horda nie jest zainteresowana ochroną ani eskortą – preferuje zadania, które wymagają minimum nadzoru i maksimum przemocy.

Najemnicy: Zaćmienie

Codex_ME2_-_EclipseZaćmienie powstało z pomysłu komandos asari Jony Sederis i miało w założeniu zajmować się „aktywną” ochroną. Pod wpływem doktryny wojskowej asari i salarian organizacja wyspecjalizowała się w sabotażu i zamachach oraz ochronie osób i miejsc. Władze Cytadeli podchodzą do działań korporacji z dużą nieufnością, cieszy się ona jednak dużym wzięciem na Skylliańskim Pograniczu i w Układach Terminusa.

Początkowo Sederis walczyła o kontrakty rządowe, aby wzmocnić pozycję swej organizacji w porównaniu z działającymi dłużej Błękitnymi Słońcami. Wielkim sukcesem medialnym Zaćmienia było odzyskanie kilku stacji kosmicznych przejętych przez Anhurską Armię Ludowo-Wyzwoleńczą i schwytanie lub zabicie jej przywódców. Dział marketingu korporacji po dziś dzień chwali się tym zwycięstwem.

Siedzibą Zaćmienia jest stacja Omega, a sama organizacja kontroluje blisko 20% powierzchni asteroidy. Świadczy tam najróżniejsze usługi, od naprawy mechów aż po otwarte działania wojenne. Wyjątkowy status w portfolio jej usług mają zamachy – firma podejmuje się ich tylko wtedy, gdy wspierają osiąganie jej szerszych, długoterminowych celów; piraci kwalifikują się do uderzenia wyprzedzającego, ale Zaćmienie nie podejmie się zabicia czyjegoś męża lub żony dla uzyskania wypłaty odszkodowania. Mimo licznych doniesień, korporacja wypiera się udziału w sabotażu i porwaniach konkurentów biznesowych.

Dodatkowe wpisy z Leksykonu

Cerberus: Atlas

Dywizja badawcza Cerberusa połączyła w Atlasie zabójczą siłę ognia i pancerz mecha YMIR z taktyczną przewagą, jaką daje wyszkolony, ludzki pilot. Rdzeń na pierwiastek zero pozwala zrzucić Atlasa na pole bitwy z powietrza, praktycznie bez uszkodzeń wynikających z uderzenia o ziemię. Ciężki pancerz obejmuje również owiewkę kabiny pilota, zrobioną z unikalnego dla Cerberusa kompozytu polikrystalicznego. Inżynierowie Przymierza spekulują, że materiał ten to coś w rodzaju kompozytowego, sztucznego szafiru, który opiera się pęknięciom i uszkodzeniom termicznym.

Chociaż Atlasy są nieco nieporęczne, ich działka przeciwpiechotne i możliwość ignorowania obrażeń od broni innej niż ciężka sprawiają, że są groźnymi przeciwnikami. W razie napotkania tej jednostki bez odpowiedniego przygotowania przewiduje się ciężkie straty.

Cerberus: Centurion

Centurioni to frontowi taktycy Cerberusa. Mają wprowadzać w życie założenia strategiczne Człowieka Iluzji, chociaż nie ulega wątpliwości, że potrafią dopasowywać się do rozwoju sytuacji.

Jedyne użyteczne informacje, które Przymierze uzyskało o centurionach, dotyczą ich uzbrojenia. Każdy centurion posiada ciężki karabin M-96 Motyka, zmodyfikowany tak, by mógł wystrzeliwać granaty dymne, umożliwiające wzięcie wrogów w ogień krzyżowy.

Cerberus: Duch

Duchy to bardzo sprawni agenci Cerberusa, posiadający wiele zdolności ofensywnych i defensywnych, szczególnie wyspecjalizowani w manewrach unikowych i prowadzeniu ognia zza osłony. Chociaż wywiad Przymierza wciąż nie wie nic o ich implantach, wiadomo, że Duchy są w stanie dla zwiększenia własnego bezpieczeństwa stworzyć osobistą barierę.

Dzięki monocząsteczkowym ostrzom i tarczom biotycznym mogą walczyć w zwarciu, mogą też na krótko stać się niewidzialni, by wyleczyć się z ran. Z tego powodu Przymierze zaleca, by osobiście potwierdzać, czy Duch na pewno został zabity.

Cerberus: Inżynier

Polowi inżynierowie Cerberusa to wyspecjalizowane jednostki wsparcia, mające wspomagać główne siły, pozostając jednocześnie poza linią ognia wroga. W porównaniu z innymi żołnierzami Cerberusa noszą lżejsze pancerze, w których zastosowano zmodyfikowane włókna, dające większą mobilność. Pod osłoną, niewidoczni dla wroga, inżynierowie wznoszą i naprawiają wieżyczki, a także dbają o oddziały zmechanizowane i pancerne. Zaatakowani, bronią się tylko na tyle, by móc schronić się za zasłoną i zostawić prowadzenie walki swym towarzyszom.

Chociaż inżynierowie nie są szczególnie groźni sami w sobie, Przymierze ostrzega swych ludzi, by uważali na wieżyczki, które podczas ucieczki inżyniera zdolne są unicestwić całe oddziały.

Cerberus: Nemezis

Nemezis to snajperzy Cerberusa. Spersonalizowane implanty pozwalają im na wytrzymanie miażdżącego odrzutu miotacza antymaterii M-98 Wdowa, zmieniając ich tym samym z niebezpiecznych przeciwników w siłę zdolną zadać natychmiastową śmierć. Zestaw zaawansowanego sprzętu skanującego pozwala snajperom pozostawać w ukryciu, co oznacza, że Nemezis z reguły są dostrzegani dopiero po tym, jak otworzą ogień – zakładając, że ich cel przeżyje pierwszy strzał.

Mechanizmy samozniszczenia aktywujące się w momencie śmierci snajperów sprawiły, że Przymierze nigdy nie zdobyło próbki technologii wspomagających Nemezis. Ponieważ ludzie Cerberusa często popełniają samobójstwo, by uniknąć pojmania, naukowe przebadanie ich implantów jest niemożliwe.

Cerberus: Stróż

Stróże, odpowiedniki ludzkich czołgów w służbie Cerberusa, to powolni żołnierze używający olbrzymich tarcz z kompozytów polikrystalicznych. Ich waga wymaga używania pancerza wyposażonego we wspomaganie hydrauliczne i własne źródło zasilania. Łącząc tę wyjątkową ochronę z pakietem systemów mapujących, stróże skupiają się na flankowaniu i wypędzaniu przeciwników zza osłony.

Powolne lecz nieustępliwe natarcia stróżów są wymierzone w zdemoralizowanie wrogów i ściągnięcie na siebie ich ognia – jeśli jednak zdołasz pozbawić stróża jego tarczy, zmieni się on w zwykłe mięso armatnie

Cerberus: Szturmowiec

Szturmowcy to podstawa wojsk Cerberusa. Kandydaci, którzy przetrwają ciężki trening podstawowy, poddawani są intensywnemu programowi psychologicznemu, który sprawia, że są nieustraszeni, zdyscyplinowani i nieprzejednani. Wyposażeni w personalizowane pancerze i karabiny, działają z zimną precyzją, w wyćwiczonych grupach.

Pierwsi na placu boju, szturmowcy często współpracują podczas walki z silniejszymi jednostkami. Wykorzystują tę współpracę w strategiczny sposób, wiążąc wrogów walką na tak długo, aż odparcie ataku połączonych sił Cerberusa stanie się niemożliwe.

Eldfell-Ashland Energy

W roku 2137 korporacji Ashland Energy udało się pozyskać hel-3 z atmosfery Saturna, rozpoczynając tym samym nową erę badań nad fuzją. Na fali tego sukcesu korporacja połączyła się z firmą Eldfell Construction, by zintegrować działania obu spółek. Ashland miał zająć się wydobyciem surowców do produkcji energii, a Eldfell budować elektrownie, rafinerie oraz linie przesyłowe na pobliskich planetach w celu dostarczania produktów Ashland do konsumentów. Narodziła się korporacja Eldfell-Ashland Energy.

Wraz ze swym rozwojem firma pochłaniała kolejne spółki, by towarzyszyć swoim pracownikom od kołyski aż po grób. Obecnie spółki zależne takie jak Second Star Living werbują kolonistów do pracy w zakładach EAE, a grupa oświatowa Excelsior dba o kształcenie wykwalifikowanej siły roboczej. Woda, prąd, żywność, transport – wszystko to jest w rękach EAE. Jeśli korporacja zechce założyć kolonię na pokrytej zielenią planecie, może tego dokonać, dostarczając na miejscu 90% usług, a jej pracownicy stają się zarazem jej klientami. Głównym źródłem przychodów EAE jest jednak wciąż wydobycie surowców takich jak wodór, hel-3 oraz piezo, a także handel kontraktami terminowymi na te surowce.

Najemnicy

Spotykani w każdym zakątku galaktyki najemnicy są zwykle byłymi żołnierzami lub policjantami, którzy zakończyli służbę i oferują swoje umiejętności za dużo większe kwoty. Jednak nawet przy najlepszych warunkach w systemie tym nie ma miejsca na kontrolę jakości i odpowiedzialność, w związku z czym stały problem stanowią oszustwa i nieprofesjonalni bandyci. W celu przeciwdziałania temu stanowi rzeczy największe prywatne firmy wojskowe oferują własne programy szkoleń i certyfikacji, dzięki czemu przyszli najemnicy mogą rozpocząć kurs bez żadnego doświadczenia i nabyć w trakcie wszystkie potrzebne umiejętności.

Najemnicy zatrudniani są przez najróżniejszych pracodawców. Do najlepszych klientów zalicza się rządy ze względu na zasobne budżety, długoterminowe kontrakty i pozory legalności. Najemnicy pracują jednak również dla rebeliantów, kolektywów kolonistów, korporacji działających w strefach wojen oraz dla wyjętych spod prawa, lecz zamożnych klientów, takich jak piraci czy kartele narkotykowe.

Z tego też powodu większość państw i galaktycznych rządów krzywo patrzy na zatrudnianie najemników, przynajmniej gdy robi to opozycja. Niezadowolenie to jest odzwierciedlone w Konwencjach Cytadeli, stwierdzających, że najemnicy pojmani podczas wojen nie są prawowitymi jeńcami, lecz przestępcami na polu walki i można wykonywać na nich wyroki śmierci bez łamania prawa wojennego. Chociaż niektóre z grup najemników starają się o zmianę zapisów Konwencji, większość uważa związane z walką ryzyko za szczególne godło odwagi.

Najemnicy: Błękitne Słońca

Błękitne Słońca zostały założone przez batariańskiego handlarza niewolników Solema Dal’seraha. Ta wymuszająca haracze organizacja działająca na Skylliańskim Pograniczu początkowo naprawdę zapewniała ochronę przed handlarzami niewolników i piratami. W końcu Dal’serah został schwytany przez Flotę Przymierza Układów. Postawiono mu ponad dwadzieścia zarzutów, z czego udało się udowodnić tylko jeden przypadek spiskowania, za który został skazany na więzienie. Odbywał wyrok w jednej celi z Bernardem „Legalem” Ledgerem, genialnym oszustem, od którego w tym czasie wiele się nauczył. Gdy po pięciu latach Dal’serah wyszedł na wolność, zarejestrował Błękitne Słońca jako legalną agencję ochrony.

Dzisiaj Błękitne Słońca działają w całej galaktyce i mogą się pochwalić armią złożoną z batarian, turian, ludzi i krogan. Każda z ich baz obsługiwana jest przez dział zaopatrzenia, handlujący wszystkimi towarami – od ciężkiego uzbrojenia po krem do golenia. Pomimo oskarżeń o handel jeńcami, żaden pracownik Błękitnych Słońc nie został dotąd skazany pod takim zarzutem.

Wielu członków organizacji nosi tatuaże z jej logo, które są usuwane na czas wykonywania zadań i ponownie nakładane po zakończeniu misji.

Najemnicy: Krwawa Horda

Krwawa Horda była początkowo małym gangiem vorchów, działającym w Układach Terminusa. Organizacja została przekształcona w ogromny legion przez krogańskiego dowódcę-wizjonera Ganara Wranga, który, wygnany za uderzenie kobiety w gniewie, ogarnięty był obsesją na punkcie odzyskania swej dawnej pozycji.

Wrang uczynił z bandy vorchów załogę piratów, a jego organizacja zdobywała nowych rekrutów równie szybko co złą sławę. Po dziesięciu latach Wrang zarejestrował Krwawą Hordę jako agencję ochrony działającą na Skylliańskim Pograniczu. Jego zła sława sprawiła, że już po pierwszej emisji akcji firmy Wrang stał się jak na kroganina niewyobrażalnie bogaty. Wrócił wtedy triumfalnie do swojego klanu, mobilizując starszyznę oraz hordy krogan i wykorzystując ich siłę ogniową oraz zdolności biotyczne do szerzenia zorganizowanej przemocy w Układach Terminusa.

Członkowie Krwawej Hordy mają zakaz wstępu do przestrzeni Cytadeli, nieraz więc w portach kosmicznych uciekają się do korupcji, by móc dotrzeć wszędzie tam, gdzie w galaktyce toczą się konflikty zbrojne. Organizacja szczyci się tym, że przyjmuje zlecenia, o których nikt inny nie chciałby słyszeć. Krwawa Horda nie jest zainteresowana ochroną ani eskortą – preferuje zadania, które wymagają minimum nadzoru i maksimum przemocy.

Najemnicy: Zaćmienie

Zaćmienie powstało z pomysłu komandos asari Jony Sederis i miało w założeniu zajmować się „aktywną” ochroną. Pod wpływem doktryny wojskowej asari i batarian organizacja wyspecjalizowała się w sabotażu i zamachach oraz ochronie osób i miejsc. Władze Cytadeli podchodzą do działań korporacji z dużą nieufnością, cieszy się ona jednak dużym wzięciem na Skylliańskim Pograniczu i w Układach Terminusa.

Początkowo Sederis walczyła o kontrakty rządowe, aby wzmocnić pozycję swej organizacji w porównaniu z działającymi dłużej Błękitnymi Słońcami. Wielkim sukcesem medialnym Zaćmienia było odzyskanie kilku stacji kosmicznych przejętych przez Anhurską Armię Ludowo-Wyzwoleńczą i schwytanie lub zabicie jej przywódców. Dział marketingu korporacji po dziś dzień chwali się tym zwycięstwem.

Siedzibą Zaćmienia jest stacja Omega, a sama organizacja kontroluje blisko 20% powierzchni asteroidy. Świadczy tam najróżniejsze usługi, od naprawy mechów aż po otwarte działania wojenne. Wyjątkowy status w portfolio jej usług mają zamachy – firma podejmuje się ich tylko wtedy, gdy wspierają osiąganie jej szerszych, długoterminowych celów; piraci kwalifikują się do uderzenia wyprzedzającego, ale Zaćmienie nie podejmie się zabicia czyjegoś męża lub żony dla uzyskania wypłaty odszkodowania. Mimo licznych doniesień, korporacja wypiera się udziału w sabotażu i porwaniach konkurentów biznesowych.

Źródło: http://masseffect.wikia.com/wiki/Codex/Organizations
Komentarze i pingowanie są zablokowane.


Komentarze zablokowane.


Powered by WordPress | Designed by: Free MMORPG | Thanks to MMO List, Social Games and Browser Games

© 2010 EA International (Studio and Publishing) Ltd. Mass Effect, Mass Effect logo, BioWare and BioWare logo are trademarks or registered trademarks of EA International (Studio and Publishing) Ltd. in the U.S. and/or other countries. All Rights Reserved. EA and EA logo are trademarks or registered trademarks of Electronic Arts Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.

Serwis należy do kolektywu Gram.pl. Więcej informacji o kolektywie.