Leksykon/Weteran: Tajemnice Zaeeda | Shadow Broker - polski serwis Mass Effect

Leksykon/Weteran: Tajemnice Zaeeda

< Leksykon

M-451 Ognista Burza

Miotacz ognia M-451 Ognista Burza to produkt ludzkiej pomysłowości i bezwzględności oraz dobrego szpiegostwa przemysłowego. Pomysł wywodzi się z lat sześćdziesiątych XXII wieku, kiedy to koloniści wykorzystywali podobne konstrukcje do oczyszczania zasiedlanych planet z roślinności czy lodu. Problemem było paliwo – niestabilne na planetach o ekstremalnie niskich temperaturach czy składzie atmosfery znacząco odbiegającym od ziemskiego. Wywiad Przymierza Układów dostrzegł potencjalny problem przy bojowym wykorzystaniu miotaczy ognia i wykradł turiańskie projekty znakomicie sprawdzającego się niemal w każdym środowisku miotacza „Hieras”.

Tak powstał M-451 – jednostka ogniowa do zwalczania piechoty i grup opancerzonych z wykorzystaniem różnych paliw ciekłych. Turiańska wersja wykorzystywała niskooktanowe węglowodory zagęszczane olejem pochodzącym z dużych zwierząt morskich, przypominających ziemskie wieloryby. Ludziom udało się opracować syntetyczny odpowiednik o niemal identycznych właściwościach, który można wytwarzać z ogniw paliwowych broni ciężkiej za pomocą omni-klucza.

Efektem jest lepka substancja płonąca w temperaturze około 1600 st. C. To mniej niż w przypadku broni plazmowej, ale obszar ostrzału jest znacznie większy. Dodatkowym atutem jest wytwarzany w wyniku spalania gryzący dym, a jeśli cel zostanie pozbawiony pancerza, ogień szybko pochłania cały dostępny tlen. Być może Ognista Burza nie jest najskuteczniejszym orężem w arsenale Przymierza Układów, ale z pewnością najbardziej przerażającym.

Najemnicy_Błękitne_Słońca_Pełna_Historia

Organizacja Błękitnych Słońc – założona w 2160 roku przez ludzkich najemników, Zaeeda Massaniego i Vido Santiago – początkowo wymuszała haracze na Skylliańskim Pograniczu. Wraz ze wzrostem jej liczebności i znaczenia nasilały się rozbieżności pomiędzy współzałożycielami. Po kolejnej kłótni o to, czy należy werbować batariańskich handlarzy niewolników, Vido zwabił Zaeeda w zasadzkę i postrzelił go w głowę.

Vido uznał Zaeeda za martwego, przejął kontrolę nad Błękitnymi Słońcami i rozpoczął werbunek batarian. Jednego z nich – Solema Dal’seraha – mianował wkrótce tytularnym dyrektorem organizacji. Chciał w ten sposób przypodobać się batariańskim inwestorom i skierować ewentualnych morderców na trop figuranta. Oba cele zostały zrealizowane, a spółka przetrwała po dziś dzień.

Przez kolejne dekady Vido zmienił organizację w przerażającą machinę bojową, obecną na kilkudziesięciu planetach przestrzeni Cytadeli, Skylliańskiego Pogranicza i Układów Terminusa. Świadom faktu, że armia musi mieć odpowiednie zaplecze logistyczne, zdywersyfikował działalność Słońc, zajmując się handlem bronią, szkoleniami i zaopatrzeniem równie często, co realizowaniem typowych, siłowych zleceń. Nawet po ciężkich stratach doświadczenie biznesowe Vido pozwalało Słońcom uzupełniać ubytki w szeregach. Udało mu się przy tym ukryć prawdę – tylko wąska grupka zaufanych najemników wie, kim naprawdę jest Vido; informacje o Zaeedzie są jeszcze pilniej strzeżoną tajemnicą.

Planeta_Zorya

Spytany o tę porośniętą bujną roślinnością planetę-ogród, agent biura podróży powie: „Zabierz ze sobą broń palną i leki przeciwhistaminowe”. Skolonizowaną po raz pierwszy w roku 2160 Zoryę porastają w strefach umiarkowanych i zwrotnikowych liczne gatunki roślin i grzybów. Powietrze większości zdatnych do zamieszkania obszarów pełne jest pyłków i zarodników, od nieszkodliwych aż po śmiertelnie niebezpieczne. Mieszkańcy rozrzuconych po planecie kolonii musieli wypalać tereny swoich siedzib, a z powodu wysokiego stężenia zarodników obszary oddalone od ośrodków cywilizacji zamieszkują jedynie vorche. Łagodne przepisy ekologiczne umożliwiły szybki rozwój przemysłu wydobywczego i produkcyjnego; zanieczyszczenia nie stanowią problemu – planeta poradziłaby sobie z populacją znacznie większą od aktualnej.

Zorya to również dom najemników z organizacji Błękitnych Słońc, którzy stanowią dominującą siłę w służbach chroniących tutejsze kolonie. Słońca mają praktycznie nieograniczony wpływ na miejscowych polityków i sędziów, dzięki czemu skutecznie opierają się konkurencji ze strony innych prywatnych firm wojskowych. Niemal w każdej kolonii na Zoryi znajduje się punkt werbunkowy Błękitnych Słońc – lub wręcz ich obóz szkoleniowy – co nie oznacza, że planeta jest bezpieczniejsza. Na porządku dziennym są akty piractwa, przestępstwa związane z narkotykami, prostytucją i hazardem oraz zbrodnie polityczne.

Komentarze i pingowanie są zablokowane.


Komentarze zablokowane.


Powered by WordPress | Designed by: Free MMORPG | Thanks to MMO List, Social Games and Browser Games

© 2010 EA International (Studio and Publishing) Ltd. Mass Effect, Mass Effect logo, BioWare and BioWare logo are trademarks or registered trademarks of EA International (Studio and Publishing) Ltd. in the U.S. and/or other countries. All Rights Reserved. EA and EA logo are trademarks or registered trademarks of Electronic Arts Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.

Serwis należy do kolektywu Gram.pl. Więcej informacji o kolektywie.