Mass Effect: Andromeda | Shadow Broker - polski serwis Mass Effect

Mass Effect: Andromeda

mealogo

Mass Effect: Andromeda to nadchodząca gra od studia BioWare, osadzona w uniwersum i franczyźnie Mass Effect. Planowane jest wydanie gry na PC, PlayStation 4, PlayStation 4 Pro oraz na Xbox One.

Wydanie

Wcześniej ogłoszono, że gra trafi do sprzedaży w okresie Bożonarodzeniowym 2016 roku, ale termin wydania został zmieniony na 21 marca 2017 w przypadku wydania gry w Stanach Zjednoczonych oraz na 23 marca 2017 roku w przypadku Europy.

Edycja kolekcjonerska Mass Effect: Andromedy będzie wydana w dwóch wersjach: ze steelbookiem z grą w środku oraz do wyboru: z wersją sterowaną radiowo pojazdu Nomad lub z modelem z części gotowych do złożenia.

Wcześniejszy dostęp

Wg stanu informacji z 16 marca, 10-godzinny tryb próbny będzie dostępny za pośrednictwem Origin Access (PC) oraz EA Access (Xbox One). Rozgrywka obejmuje tryb kampanii oraz wieloosobowy. Postępy dokonane w grze zostaną przeniesione do pełnej wersji gry, jeżeli zostanie zakupiona przed, w dniu lub, po premierze.

Bonusy dodawane do zamówień

W zależności od tego, gdzie gra została zakupiona, jaka wersja została zakupiona i czy została zamówiona w przedsprzedaży, klient może otrzymać jeden lub więcej bonusów w zależności od spełnienia powyższych warunków.

Poniższa tabela prezentuje, jakie dodatki klient otrzymuje w zależności od tego, jaką wersję kupiono, gdzie i czy była zamówiona przedpremierowo czy nie.

Standard Edition Deluxe Edition Super Deluxe Edition
Przedmiot Zamówienie
przedpremierowe
Zakup Zakup Zakup
Pancerz Badacza
Głębokiej Przestrzeni
✓ (pre-order) ✓ (pre-order)
Skórka dla Nomada ✓ (pre-order) ✓ (pre-order)
Pakiet Doładowań
Wieloosobowych
✓ (pre-order) ✓ (pre-order)
Strój powszedni Pioniera
Pancerz Poszukiwacza
Elitarny Zestaw
Broni Pioniera (4)
Zwierzątko – pyjak
Cyfrowa
ścieżka dźwiękowa
Wieloosobowy Pakiet
Startowy Deluxe
Pakiety Doładowań
Wieloosobowych Super Deluxe

Wydanie PC

Wymagania sprzętowe gry zostały udostępnione 24 lutego 2017 roku.

Podzespół Minimalne Zalecane
System operacyjny: Windows 7 (tylko 64 bitowy), Windows 8.1, Windows 10
Procesor

Intel Core i5 3570 lub
AMD FX-6350

Intel Core i7-4790 lub
AMD FX-8350

Pamięć RAM 8 GB 16 GB
Karta graficzna NVidia GTX 660 2GB
AMD Radeon 7850 2GB
NVidia GTX 1060 3GB
AMD RX 480 4GB
Przestrzeń dyskowa Przynajmniej 55 GB wolnego miejsca
DirectX DirectX 11

Wsparcie kontrolera

Oprócz standardowych ustawień myszka/klawiatura, wersja na komputery osobiste będzie oficjalnie wspierać kontrolery, pozwalając graczom na „płynne przełączanie się” między nimi w czasie rzeczywistym.

Fabuła

Akcja gry będzie rozgrywać się w galaktyce Andromeda, „daleko od i długo po wydarzeniach przedstawionych w oryginalnej trylogii” oraz „będzie zupełnie nową przygodą”. Głównym protagonistą będzie człowiek nazywany Ryder. W przeciwieństwie do komandora Sheparda, Ryder dopiero osiągnie „status bohatera”, przechodząc długą drogę podczas swoich przygód. Narracja zostanie tak poprowadzona, by historia przypominała tradycyjna podróż bohatera. Podczas gdy męska i żeńska wersja komandora Sheparda to różne wersje tej samej postaci, wersja żeńska i męska Rydera to dwie zupełnie inne postacie, które kanonicznie istnieją w uniwersuGm jako rodzeństwo, biorąc udział w wyprawie do nowej galaktyki wraz ze swoim ojcem, sygnowanym rangą żołnierza N7. Jeżeli gracz zdecyduje się grać żeńską wersją Rydera, męski Ryder wciąż będzie częścią fabuły i vice versa. Los i miejsce pobytu ich matki również zostanie w grze wytłumaczone.

Rodzeństwo Ryderów ma domyślnie na imię Scott i Sara. Ich ojciec, Alec Ryder jest Pionierem.

Rodzeństwo Ryderów będzie znajdować się na pokładzie Hyperiona, statku-arki, który został wysłany do galaktyki Andromedy jako część Inicjatywy Andromeda w celu znalezienia nowego domu dla ludzkości. Koalicja ras Drogi Mlecznej również bierze udział w tym przedsięwzięciu, rozproszone na pozostałych czterech arkach, prowadzone przez statek flagowy Nexus, odpowiednik Cytadeli.

Potwierdzono powrót ras znanych z franczyzny, wliczając w to asari, krogan, turian, salarian i quarian. Rasy z Drogi Mlecznej, które nie są obecne w wyprawie mogą być uwzględnione w przyszłych częściach gry. W grze wprowadzona została rasa kett, która jest organiczną, natywną rasą obcych pokrytą kościanym pancerzem. Rasa ta jest nastawiona antagonistycznie w galaktyce Andromedy, a ich kultura wydaje się być bardzo militarna. Kolejną wprowadzoną rasą jest angara.

Ponieważ będzie bardzo mało bezpośrednich nawiązań do postaci z oryginalnej trylogii, parę kameralnych wystąpień ma się pojawić, lecz nie będzie nikogo z drużyny Sheparda z poprzednich gier. Wybory z oryginalnej trylogii będą wcześniej znane, ale nie będą one miały wpływu na główną fabułę gry. Wybory gracza z zakończenia Mass Effecta 3 również nie będą brane w ogóle pod uwagę. Oryginalna trylogia ma zapewnić tylko „fundamentalne tło”, ale zamierzenie tego jest takie, że Andromeda ma być przystępna dla graczy, którzy nie mieli okazji zagrać w oryginalną trylogię.

Gra przedstawi postacie bardziej w „odcieniach szarości”, niż postacie znane graczom z poprzednich części gier.

Rozgrywka

Kampania

Rozgrywka będzie zawierać „nową i ulepszoną” wersję M-35 Mako, Nomad ND1, który będzie mógł być dostosowany do gustów gracza.

Podobnie jak w przypadku oryginalnej trylogii, zostanie zachowany system dialogów – będzie rozgałęziony oraz wróci opcja przerywania rozmów. Nie będzie samych w sobie opcji Idealisty czy Renegata, lecz będzie opcja bardzo do nich podobna.

Gra będzie posiadać tryb kooperacji, który w przeciwieństwie do trybu Galaktycznej wojny w Mass Effect 3, nie będzie mieć tak znacznego wpływu na główną kampanię, jak miało to miejsce z Zasobami wojennymi.

Jak w przypadku trylogii, w grze będzie mapa galaktyki, dzięki której będziemy nawigować statkiem, ale w nieco inny sposób niż wcześniej. W kajucie kapitańskiej nie będzie akwarium z rybkami (a co za tym idzie nie będzie można ich kolekcjonować i karmić). Powróci poszukiwanie minerałów znane z pierwszej części, ale w innej formie niż w poprzednich grach. Statek gracza, Burza, nie będzie wymagać notorycznego tankowania, jak miało to miejsce z Normandią SR-2.

W grze gracz ma podobno doświadczyć „sensownych” zadań pobocznych, podobnych do tych z gier z serii Wiedźmin. Producent Mike Gamble podkreślił, że Andromeda nie jest otwartym światem, a raczej grą „opartą na zwiedzaniu i eksploracji”. Nie jest liniowa w żadnym kierunku.

W przypadku któregoś z rodzeństwa Ryderów, tradycyjny system klasy odchodzi do lamusa. Ryder może się nauczyć jakiejkolwiek umiejętności oraz nie jest ona zdana tylko na jedno drzewko klasowe. W udostępnionych gameplay’ach widzimy, że Ryder będzie mógł korzystać z umiejętności walki, technologicznych czy biotycznych, w przeciwieństwie do komandora Sheparda, który był ograniczony tylko do maksymalnie dwóch kategorii drzewek w/w umiejętności. Jednakże członkowie drużyny nie będą mieli takiej elastyczności, jak postać gracza i będą mieli swoje, tradycyjne już drzewka dla konkretnych klas. Zdolności i umiejętności Rydera będzie można dostosowywać w zależności od danej sytuacji.

Gracze będą mogli odblokować profile, gdy zainwestują zdobyte punkty umiejętności w określony sposób. Dla przykładu, gracze koncentrujący się na umiejętnościach biotycznych i walki, mogą odblokować profil Szturmowca. Każdy z profili wynagrodzi gracza w określone bonusy dopasowane do jego stylu gry. Istnieje 6 profili odpowiadających klasom z klasycznej trylogii. Siódmym profilem będzie profil Odkrywcy, który odblokuje się przy dodawaniu punktów umiejętności we wszystkie 3 rodzaje umiejętności, tj. walki, technologii czy biotyki.

Walka jest bardziej dynamiczna niż w poprzednich grach. Usunięto koło mocy, za pomocą którego mogliśmy korzystać z umiejętności i celować; korzystanie z pauzy taktycznej nadal będzie możliwe, choć nie będzie już częścią strategii ataku. Usunięto również „przyklejanie się do ścian” (czy też innych elementów otoczenia), dzięki którym gracz mógł korzystać z możliwości schowania się i przycelowania. Teraz tę opcję zastępuje korzystanie ze standardowo dołączanego do pancerze, plecaka odrzutowego: dzięki któremu gracz będzie mógł unosić się ponad całe pole bitwy, a dzięki temu zyska większą mobilność kosztem chowania się za elementami otoczenia. Plecak ma również za zadanie pomóc graczowi opracować nowe strategie ataku.

ME: Andromeda wprowadza również nowy system craftingu, za pomocą którego gracz będzie mógł po zdobyciu planów, stworzyć nowy pancerz czy broń wcześniej nie dostępną w trybie kampanii. Broniom będzie można nadać losowe nazwy, a także postać otrzyma nowe dedykowane miejsce na bronie do walki wręcz (najprawdopodobniej modyfikowane omni-ostrza).

Póki co BioWare potwierdziło sześciu członków drużyny: człowiek, mężczynza imieniem Liam, asari Peebee, turianka imieniem Vetra, kroganin Drack, ludzka biotyczna Cora oraz angarczyka, Jaal.

Powrócą misje lojalnościowe po okresie nieobecności w Mass Effect 3. Jednakże, nie będą one takie same jak w Mass Effect 2: różnica polega na tym, że nie będą one miały wpływu na zakończenie gry oraz będzie to ciąg zadań aniżeli jedna długa misja.

Podobnie jak w przypadku poprzednich części Mass Effect, powróci możliwość romansowania z innymi postaciami. Jednakże, romans w Andromedzie przeszedł kilka zmian. Granica, przed którą romans musi zostać rozpoczęty, została usunięta na rzecz zablokowania opcji romansowej. Bliższe kontakty z innymi postaciami będą zaoferują inne poziom intymności, wliczając w to spontaniczne spotkania oraz przyjaźń „bez zobowiązań” jak było to w przypadku strzelania do butelek z Garrusem w Mass Effect 3. Postacie, z którymi gracz będzie mógł romansować pokażą większą zmienność w swoich preferencjach. Niektóre postacie będą bardziej liczyć na związek emocjonalny, podczas gdy inne tylko na doznaniach cielesnych. Ciąg fabularny związany z romansowaniem będzie przebiegał inaczej u niektórych postaci: jednym zejdzie dłużej, a z innymi będziemy mogli od razu rozpocząć bliskie relacje. Dzięki czemu będziemy mogli tworzyć bliskie stosunki z wieloma postaciami, jednakże reakcje na taki obrót spraw postaci zaangażowanych w bliskie stosunki mogą być negatywne, podczas gdy reszta nie zwróci na to specjalnie uwagi i będzie im to obojętne.

Tryb kooperacji

W grze poza kampanią otrzymamy również tryb kooperacji (lub inaczej wieloosobowy, jak kto woli, przyp. LW), podobny do tego z Mass Effect 3. Będą jednak drobne różnice:

  • Gracze będą zmuszani do bycia w ciągłym ruchu, aniżeli pozostawać w jednym, dobrze bronionym miejscu. Siły wroga będą regularnie starać się wykurzyć graczy z ich obecnej pozycji.
  • Umiejętności mają swoje osobne czasy odnowienia, nie będzie jednego wspólnego.
  • Plecaki odrzutowe będą dostępne w trybie kooperacji. Odzwierciedli to styl mapy w grze, który ma za zadanie wprowadzić elementy pionu.
  • Powrócą pakiety kart, które będzie można nabyć za pomocą waluty w grze. Gracze będą mieli dostęp do sklepu, który będzie oferować ograniczony (nie wiadomo, czy czasowo) asortyment łupów na zasadzie rotacji. Zakupy w sklepie będą wymagać „funduszy z misji”, które są zupełnie inne niż kredyty. Będzie można korzystać z prawdziwej waluty.
  • Został wprowadzony nowy system doświadczenia, określany jako Prestiż. Gracze korzystający z trybu kooperacji, otrzymają punkty prestiżu poza normalnym doświadczeniem. Zamiast korzystać z podwyższenia poziomu na pojedynczej postaci, doświadczenie Prestiżu kumuluje się w przypadku grania konkretną postacią z konkretnym stylem (np. tank). Zyskując nowe poziomy doświadczenia Prestiżu gracz otrzyma różnego rodzaju nagrody (np. większa ilość życia; nie wiadomo czy dotyczyć to będzie tylko jednej postaci czy także innych lub innej grupy postaci, przyp. LW).
  • Tryb kooperacji będzie mieć wpływ na kampanię, ale nie w tak znacząco, jak w ME3. Tryb kooperacji nie będzie obowiązkowy na wszystkich, a również dla tych, którzy chcą spróbować w nim swoich sił oraz którym doświadczenia w kampanii nie wystarczają.
  • Gracze będą mogli przełączać się pomiędzy trybem kampanii i kooperacji za pomocą systemu „grupa uderzeniowa”.
  • Grywalne postacie będą podzielone ze względu na rzadkość i klasyfikowane wg klasy / typu w każdym typie rzadkości.

Tryb kooperacji będzie zawierać swoją historię, która będzie stanowić uzupełnienie tego, co się dzieje aktualnie w gromadzie Helejosa. Nie będzie dedykowanych serwerów w trybie kooperacji.

Rozwój gry i proces produkcji

W porównaniu do poprzednich trzech części serii, które korzystały z silnika graficznego Unreal Engine 3, Mass Effect: Andromeda jest tworzona w oparciu o silnik Frostbite, którego użyto w grze Dragon Age: Inkwizycja. Dzięki temu, gra będzie zdolna dzielić się zasobami. Tryb jednoosobowy i wieloosobowy były projektowane w celu „bardziej spójnego doświadczenia”.

Hipotetycznie, gra zamierza czerpać wątki z „obcy w obcym miejscu”, „I am the alien” i kontekstu „od zera do bohatera”. Te ideały były już obecne we wcześniejszych fazach projektu. Powrót Mako również był planowany wcześniej podczas projektowania.

Nawiązując do ogromnego braku obcych samic w trylogii, Mass Effect: Andromeda zamierza nam ich dać o wiele więcej.

W przeciwieństwie do oryginalnej trylogii Mass Effect, Bioware nie zamierza tworzyć nowej wraz w ME: Andromeda. Jednakże przyszłe części w tym uniwersum są możliwe. To czy należy zachować zapisy z gry jest nadal „w fazach planowych” . Przyszłe gry umiejscowione w Andromedzie mogą się nie skupiać na Ryderze jako głównym protagonisty. Są nadal plany dotyczące dodatkowej zawartości do pobrania do gry.

Wraz z nową mechaniką romansu, twórcy zamierzają stworzyć bardziej realistyczne i mniej schematyczne podejście do opcji romansowych. Choć dodali większe urozmaicenie w preferencjach postaci i większą różnorodność w opowieści każdego romansu, wliczając w to tradycyjne elementy i możliwe przyjaźnie. Deweloperzy również zapewniają, że seksualność postaci będzie do niej pasowała. Chcieli uniknąć sytuacji w której dany romans z postacią jest robiony „na siłę”, czy męskie i żeńskie opcje romansowe są na progu minimalnym, a także też nie chcą by każda postać mogłaby być potencjalnym wybrankiem/wybranką dla naszego bohatera.

Brak systemu Idealista/Renegat jest zamierzony, by przedstawić naturę galaktyki Andromedy. Ponieważ nie ma żadnej Rady ani działającego wojska, Ryder nie odpowiada przed tym samym organem rządu co Shepard. Stąd Ryder może działać z większą swobodą, i co za tym idzie większą elastycznością moralną.

W styczniu 2017 roku, Bioware ogłosiło że nie ma planów wydania gry na Nintendo Switch, ale rozważą to jeżeli się pojawią uzasadnione żądania.

Źródło: http://masseffect.wikia.com/wiki/Mass_Effect:_Andromeda
Komentarze i pingowanie są zablokowane.


Komentarze zablokowane.


Powered by WordPress | Designed by: Free MMORPG | Thanks to MMO List, Social Games and Browser Games

© 2010 EA International (Studio and Publishing) Ltd. Mass Effect, Mass Effect logo, BioWare and BioWare logo are trademarks or registered trademarks of EA International (Studio and Publishing) Ltd. in the U.S. and/or other countries. All Rights Reserved. EA and EA logo are trademarks or registered trademarks of Electronic Arts Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.

Serwis należy do kolektywu Gram.pl. Więcej informacji o kolektywie.