„Mass Effect 4″, czyli na jakim silniku i koniec końców ME3 [ME3, ME4]

O tym, że Mass Effect 4 powstaje wiemy nie od dzisiaj. Co do tego nie powinniśmy mieć żadnych złudzeń i wątpliwości. Wszyscy (albo większość z nas ;) ) znamy już nadchodzące tytuły spod domeny BioWare Corp i EA. Poza niemal tydzień temu zapowiedzianym Battlefieldem 4 i opartym na technologii DICE silniku Frostbite 3.0, na którym będzie działać BF4, dowiedzieliśmy się również od dyrektora placówki BW z Montrealu, Yannicka Roya, że powstająca kolejna gra w uniwersum Mass Effect pod tytułem roboczym „Mass Effect 4″ także będzie operować na tym samym silniku! Więcej szczegółów w środku!

Aktualizacja (02.04): Jesteśmy jeszcze Wam winni tłumaczenie ostatniej listy zmian w trybie multiplayer ME3 – znajdziecie ją TUTAJ.

Poza powstającymi właśnie Battlefieldem 4 i „Mass Effectem 4″ na FB 3.0 również będzie działać kolejna część Dragon Age’a z tytułem Dragon Age III: Inquisition. Fani serii DA z pewnością już o tym wiedzą od dawna ;)

Oto co powiedział Yannick Roy, dyrektor BioWare Montreal, odnośnie tworzenia kolejnej odsłony gry z serii Mass Effect:

Mogę zapewnić, że gra uszanuje dorobek serii i zostanie zbudowana w zgodzie z tym, co zostało przedstawione w trzech pierwszych częściach. Oryginalna trylogia doczekała się swojej konkluzji, a my przesiadamy się na nowy silnik, eksplorujemy nowe kierunki, zarówno w zakresie rozgrywki, jak i fabuły. Możecie spodziewać się zróżnicowanych ras, ogromnej galaktyki czekającej na odkrycie i oczywiście bogatej, kinowej opowieści.

To tyle, jeżeli chodzi o taki króciutki wstęp o „czwórce”. Czas jeszcze na moment powrócić do trzeciej części. Tydzień temu Eric Fagnan, zajmujący się balansem w multiplayerze w ME3, napisał na forum BSN o definitywnym zakończeniu balansów codwutygodniowych. Oto co miał do powiedzenia:

Witam wszystkich, z przykrością informuję, że nie będziemy już więcej wypuszczać aktualizacji związanych z balansem. Jest wiele rzeczy, na które chcielibyśmy mieć czas, by je naprawić i ulepszyć, ale jak Jonathan Warner wspomniał na blogu BioWare, zespół przenosi się do nowych i ekscytujących projektów.

Chciałbym tylko powiedzieć, że nasz zespół był naprawdę zadowolony ze współpracy ze społecznością przez ostatni rok poprzez weekendowe wydarzenia (tudzież Operacje – LV), zmiany balansowe i dyskusje na forach. Dowiedzieliśmy się wiele o prowadzeniu usług multiplayer, a społeczność z pewnością nauczyła nas wiele o naszej grze poprzez niesamowite „gameplaye”, a także o dogłębne analizy naszych broni, mocy i zestawów wspomagających. Wiem, że multiplayer w Mass Effect 3 był nieco kontrowersyjny kiedy go ogłoszono, ale myślę, że z pewnością można powiedzieć, że odniósł on ogromny sukces.

Chociaż weekendowe wydarzenia i zmiany balansu już się zakończyły, wciąż będzie można nas zobaczyć i spotkać na forach. Dzięki za grę!

Tym dosyć optymistycznym i smutnym akcentem za razem czas zakończyć pewną serię newsów, a inną z kolei rozpocząć. Kończą się nam newsy związane z balansem i weekendowymi operacjami, a rozpoczynają już powolutku informacje nawiązujące już do nadchodzącego nowego Mass Effecta. Nie wiem, jak Wy, ale ja jestem nieco… podekscytowany i „podjarany” tym, że nowy ME wychodzi, mając pewne, co prawda małe obawy, jaki ten nowy ME będzie. A Wy? Jesteście, macie? ;)

Aktualizacja (02.04): Ostatnia w historii lista zmian w trybie multiplayer Mass Effect 3 przedstawia się następująco:

Wyeliminowane błędy:

Mistrzostwo Widm

  • Naprawiono problem, w którym zdobyte medale mogłyby się zaciąć po skompletowaniu.

Tarcza Hex

  • Naprawiono błąd, przez który impulsy oblężnicze wrogich behemothów gethów mogły przedostać się przez tarczę.

Zmiany pakietów:

Bronie z pakietu odznaczenia

  • Następujące bronie zostały dodane do puli ultra rzadkich (czyli tzw. czarnych): N7 Walkiria, N7 Orzeł, N7 Krzyżowiec, N7 Huragan, N7 Waleczny.

Zmiany wyzwań:

Elita drużynowa

  • Dodano nowe wyzwanie: ukończyć 25 gier z nieznanym przeciwnikiem.
  • Dodano nowe wyzwanie: ukończyć 25 gier na nieznanej mapie.

Zmiany uzbrojenia:

Karabin Przeciwsyntetyczny Adas

  • Obrażenia zwiększono z [161.9-202.4] do [178.1-222.6].

Ogniomiot Gethów

  • Obrażenia zwiększono z [56.5-70.6] do [62.2-77.8].

Strzelba Jad

  • Mnożnik obrażeń, kiedy broń jest w pełni naładowana zwiększono z 10% do 25%.

Karzyciel Krwawej Hordy

  • Obrażenia zwiększono z [38.2-47.75] do [40.1-50.1].

Zmiany umiejętności:

Mechanika Omni-łuku Szpona

  • Podstawową liczbę wystrzeliwanych strzał zmieniono z 3 na 5.
  • Zmieniono czas potrzebny na wykonanie silnego ataku Omni-łukiem z 3 na 0,35 sekundy, więc przytrzymanie przycisku odpowiedzialnego za silny atak niemalże natychmiast przygotuje go do wykonania.

Elitarny Najemnik (moc pasywna)

  • Domyślny czas regeneracji ładunków zmniejszono z 90 sekund do 60 sekund.
  • Generowanie Ładunków zwiększa teraz szybkość regeneracji ładunku o 100% (poprzednio o 50%).

Mistrzostwo Omni-łuku (moc pasywna)

  • Domyślna premia do obrażeń zadawanych Omni-łukiem zwiększono z 10% do 15%.
  • 3 poziom rozwoju zwiększa teraz premię do zadawanych obrażeń z 20% do 25%.
  • Na 4 poziomie rozwoju premię do obrażeń zadawanych Omni-łukiem zwiększono z 30% do 35%.
  • Premia do obrażeń zadawanych za pomocą Szału zabijania zmniejszono z 50% do 25% ale za to zwiększono czas trwania z 8 sekund do 30 sekund.
  • Na 6 poziomie zwiększono Obrażenia od Omni-łuku z 40% na 50%.

Strzały wstrząsowe

  • Podstawową liczbę wystrzeliwanych strzał zwiększono z 4 do 5, gdy moc jest aktywna.

Strzały pepanc

  • Liczbę ładunków zużywanych jako jeden granat zwiększono z 2 do 3, więc każdy zużyty granat daje teraz 3 strzały strzałami przeciwpancernymi.
  • Podstawowe obrażenia zmniejszono ze 100 do 75.
  • Podstawową liczbę wystrzeliwanych strzał zwiększono z 4 do 5, gdy moc jest aktywna.

Pradawny Wojownik

  • Zwiększono czas trwania Trybu Podniesienia z 30 sekund do 45 sekund.
  • Karę do otrzymywanych obrażeń w Trybie Podniesienia zmniejszono z 20% do 15%.
  • Mistrzostwo Podniesienia zmniejsza teraz karę do otrzymywanych obrażeń z 20% na 10%.

Matryca naprawy

  • Czas trwania zmniejszono z 15 sekund do 8 sekund.
  • Zmniejszono regenerację tarcz na sekundę ze 150 sekund na 75 sekund.
  • Zdolność przetrwania zmniejsza teraz otrzymywane obrażenia o 5%, a nie 10%.
  • Ulepszona matryca naprawy zmniejsza teraz otrzymywane obrażenia o 10%, a nie 15%.

Jednostka Infiltracyjna Przymierza

  • Podstawowe obrażenia od ataku wręcz zmniejszono z 400 do 350.
  • Podstawowe obrażenia od silnego ataku wręcz zmniejszono z 750 na 650,

Skupienie biotyczne

  • Premia do redukcji obrażeń na 6 poziomie zwiększona z 15% do 20%.
  • Premia do obrażeń w walce wręcz na 6 poziomie zwiększona z 20% do 30%.

Zatruty cios

  • Podstawowe obrażenia od trucizny na sekundę zwiększono z 60 do 75.
Tłumaczenie: Ev
Źródło: BioWare Blog, Twitter, BioWare SocialNetwork 1, BSN 2,
Możesz przejść na dół i pozostawić odpowiedź. Pingowanie jest zablokowane.
  • ManganMan

    Czemu mi się wydaje, że ta część będzie super-skrewiona (10% gry dostępna po zakupie, reszta w płatnych DLC; mikrotransakcje w singlu i multi, fabuła do niczego itp.)?

    • LordWader

      Bo zostaliśmy do tego przyzwyczajeni w „trójce” :)

      • ManganMan

        EA GAMES: Screwing Everything :P

  • Shep, wróć!

    Mass Effect bez Sheparda to nie Mass Effect!

    • SheppyTheVolus

      I bez Liary <3

  • Czan

    W newsie pisze „zespół przenosi się do nowych i ekscytujących projektów.” czyli ME4 dla nich już nie jest tak ekscytującym projektem i zamierzają go dać komuś innemu a coś „nowszego” dać sobie?

  • Czan

    Ciekawe czy będzie w ME4 shepard jak dadzą wybory z ME1, 2 i 3 do 4, bo na czerwonym zakończeniu on przeżywa, a tak realistycznie to na pewno nie dadzą, ponieważ te 4 końcówki ME3 są przegięte 1- przejmujesz władze na Żniwiarzami noi i co się może stać, przecież Żniwiarze wszystkich mogą zabić? 2- synteza no dobra można by było coś wymyśleć, ale „ZNIELONI”????? 3- zniszcz Żniwiarzy no dobra też da się coś wymyśleć, ALE Shepard przeżywa to już IM nie w smak. 4- nic nie rób, no dobra można wymyśleć kolejną historie, ale znów by się opierała na Żniwiarzach, bo by powrócili za 50tys. lat więc tego też by nie zrobili (choć kto wie?). Więc wszystkie zakończenia ME3 by były w ME4 taką jakby „wadą”.

  • ekcze chomo

    Ale macie problem… Jak dla mnie najbardziej kłopotliwe jest zakończenie z syntezą. Nie dość że jest moim zdaniem niemoralne (jak można ot tak wszystkich w galaktyce przemienić w jakieś hybrydy bez pytania), to jeszcze jest po prostu niezadowalające, nie chciałbym w przyszłości grać jakimś gościem z prześwitującymi obwodami drukowanymi…. Zakończenie z kontrolą lub zniszczeniem Żniwiarzy pozostawia duże pole do popisu, bo galaktyka wraca z czasem do „normalności”. Przy zniszczeniu nie ma Żniwiarzy i wszystko z czasem się odbudowuje. Przy kontroli, dla mnie oczywiste jest, że zgodnie z logiką, Shepard zapewne wycofał się życia galaktycznego, by nie już nie zakłócać naturalnego rozwoju rzeczy. Co najwyżej Żniwiarze zareagują, jeśli pojawi się jakieś syntetyczne zagrożenie na skalę galaktyczną – czyli zareagują zgodnie ze swoim celem, ale tylko wtedy. Pamiętajmy, że Żniwiarze nie mogą chodzić non stop, w końcu nawet i oni przechodzą długie okresy oszczędzania energii. W tych dwóch zakończeniach (niebieskie, czerwone) otrzymujemy galaktykę pod wieloma względami jak ta sprzed wojny. Jest miejsce dla najemników, piratów, wojny (ludzkość-batarianie itp. itd.) i masę ciekawej fabuły. Wiele kwestii zostało nierozwiązanych, pojawiają się też nowe problemy polityczne i społeczne. Czerpać pełnymi garściami z tego! Ja mam nadzieję, że wycelują w coś w stylu tych najemniczych klimatów na Illium, Omedze i Terminusie, jak to mieliśmy w dwójce.

    • Czan

      Nom popieram w dwójce były fajne klimaty najemnicze, ale popacz że jeśli nawet się Shepard wycofa w „niebieskim” zakończeniu to nie oznacza że Żniwiarze już nigdy się nie pojawią i nie będzie z nimi problemów i zapomniałeś o 4 wyjściu czyli nic nie rób i zostaw Żniwiarzy kolejnemu cyklowi.

    • lord protektor

      „przesiadamy się na nowy silnik, eksplorujemy nowe kierunki, zarówno w zakresie rozgrywki, jak i fabuły.” – w przypadku gdy wybraliśmy zniszczenie żniwiarzy – odbudowujemy galaktykę – gramy w RTS ekonomiczny; w przypadku kontroli – znowu się burzą i atakują ponownie – gramy w 4X :)

  • kompatybilijny

    Taaa… wiecie cozałoże się, że zrobią tak:

    Zniszczenie: Shepard rozwalił tylko przestarzałe siły zwiadowcze o małej sile ognia, więc teraz lecą do galaktyki i na walce z nimi będzie się opierać fabuła.

    Nic nie rób: Żniwiarze robią to samo co w zniszczeniu, tylko maja więcej „Siły wojskowej”.

    Kontrola: Shepard zmusił te siły zwiadowcze żniwarek, zeby atakowały główna flotę reaperów: Żniwiarze mają jeszcze mniej siły wojskowej niz w zniszczeniu.

    Synteza: Żniwiarze z pierwszych 3 części są neutralni wobec „Głównej floty reaperów” jaki w stosunku do organicznych. Można ich przekabacić na swoją stronę.

    Albo jeszcze lepiej bierzemy udział w wojnie, lecz sterujemy Żniwiarzem :P

    • Yolo Swager

      Szczerze ? Nie wiem co chciałeś tym zaprezentować xD Nowy ME ma być nowy („…w najpełniejszym tego słowa znaczeniu – Vigil”) więc ja bym się spodziewał czegoś w stylu:

      Zniszczenie:
      Shepard to bohater,ludzkość żyje w pokoju z Turianiami i resztą,wszyscy się kochają bo czczą jego pamięć.

      Kontrola:
      Podobnie jak w zniszczeniu,czczą jego pamięć ale główny bohater (tudzież,bohaterka) odnajdują go (a raczej to co z niego zostanie) na jakieś planecie gdzie sobie wygodnie popija (ł) drinki z palemką.

      Nic nie rób:
      Rozpierdol kompletny,zacznij nową grę.

      Synteza:
      Ludzie dostali „kopa” dzięki technologii reapków i zdominowali Radę,mają największą flotę i żyją XXXXXXX lat.


Powered by WordPress | Designed by: Free MMORPG | Thanks to MMO List, Social Games and Browser Games

© 2010 EA International (Studio and Publishing) Ltd. Mass Effect, Mass Effect logo, BioWare and BioWare logo are trademarks or registered trademarks of EA International (Studio and Publishing) Ltd. in the U.S. and/or other countries. All Rights Reserved. EA and EA logo are trademarks or registered trademarks of Electronic Arts Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.

Serwis należy do kolektywu Gram.pl. Więcej informacji o kolektywie.