Łuk Mass Effect: Jak jeden kształt pomógł nadać wygląd serii | Shadow Broker - polski serwis Mass Effect

Łuk Mass Effect: Jak jeden kształt pomógł nadać wygląd serii

Screen_Shot_2015-04-02_at_3.24.38_PM.1

Seria Mass Effect ma obecnie jeden z najbardziej rozpoznawalnych desing’nów w całej branży. Dowolnie wybrane dwa screeny z różnych części nie tylko wyglądają jakby pochodziły z jednej gry, ale przede wszystkim – z jednego świata. Tej spójności stylu brakuje dziś wielu produkcjom. Co gorsza – nieustanne zapożyczenia zastępują tworzenie własnego, unikalnego motywu.

Jak więc artystom z BioWare udało się osiągnąć ten cel? Jak się okazuje, tajemnica tkwi w dużych, pełnych wdzięku łukach. To dzięki nim BioWare uciekło od powielania designu z serii swoich gier ze świata Gwiezdnych Wojen i osiągnęło zadziwiający efekt.

„…to by dla nas sposób pokazania spójności, który chcieliśmy osiągnąć zaczynając pracę z nowym silnikiem, nowym sprzętem” mówi Derek Watts, Dyrektor Artystyczny. „Łagodne, pełne łuki. Poprzednia generacja sprzętu nie pozwalała na takie elementy – nie stać nas było na tyle poligonów w modelach. Łuki były więc również sposobem na pokazanie ludziom, że mają do czynienia z grą i grafiką nowej generacji!”

Okazało się, że pomysł był bardzo zaraźliwy i wkradł się do kilku pierwszych projektów. Potem poszło z górki – i łuki zaczęły się pojawiać w coraz większej ilości miejsc.

„Używaliśmy łuków wszędzie! To było coś, czego nie widzieliśmy w wielu innych grach. A w łukach najlepsze jest to, że możesz je dodać do czegokolwiek – logo, ubrań, zbroi, broni” wspomina Watts.

Kiedy już się o tym wie, nie sposób przestać zauważać łuki w każdym elemencie gry. Mass Effect odróżnia się swoim stylem na rynku, a wszystko czego było trzeba to „jeden prosty trik” by tak się stało, abstrahując od faktu, że ME tworzył jeden z najlepszych zespołu artystów w branży.

Jednym z powodów, dla których grom brakuje wyjątkowości, jest to, że nie zastosowano do nich „jednego prostego tricku” albo jednego pomysłu na to jak ma gra wyglądać, albo co gorsza – wygląda jak wszystko co do tej pory znamy. Zaczynając od insektów w roli obcych na plenerach pełnych stworzeń o wyglądzie inspirowanym kształtem genitaliów kończąc…

Mass Effect znalazł prosty, łatwy do zdefiniowania a jednocześnie wyjątkowy i elegancki motyw, który zespół grafików wykorzystał gdzie tylko było to możliwe. Dzięki temu ME wygląda unikatowo i wyróżnia się pośród innych produkcji s-f.

Tłumaczenie: umbra04
Źródło: Polygon
Możesz przejść na dół i pozostawić odpowiedź. Pingowanie jest zablokowane.
  • ElitarnyBak

    Łuki?
    To tak jakby powiedzieć że seria Tomb Raider zawdzięcza osiągnięcia dzięki półkolistym kształtom bluzki pani archeolog. Nie wiem, czy to nie jest żart.
    Znaczy… minecraft znalazł prosty trick i fajnie, ale jakoś nie mogę się doszukać prostot geometrycznych w serii… no powiedzmy bioshock. Styl jest, klimat jest, ale kresek nie ma, ale jak ktoś chce mnie poprawić to proszę.

  • xsas7

Powered by WordPress | Designed by: Free MMORPG | Thanks to MMO List, Social Games and Browser Games

© 2010 EA International (Studio and Publishing) Ltd. Mass Effect, Mass Effect logo, BioWare and BioWare logo are trademarks or registered trademarks of EA International (Studio and Publishing) Ltd. in the U.S. and/or other countries. All Rights Reserved. EA and EA logo are trademarks or registered trademarks of Electronic Arts Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.

Serwis należy do kolektywu Gram.pl. Więcej informacji o kolektywie.