Rozbijamy wszystkie informacje odnośnie do Andromedy i dzielimy je tematycznie. Cz.2 – fakty dotyczące fabuły [ME: Andromeda] | Shadow Broker - polski serwis Mass Effect

Rozbijamy wszystkie informacje odnośnie do Andromedy i dzielimy je tematycznie. Cz.2 – fakty dotyczące fabuły [ME: Andromeda]

n7day-fabula

Na prośbę jednego z czytelników (pozdrowienia dla Kosmyka) rozdzielamy wszystkie informacje, które pojawiały się non stop w naszym serwisie od 7 listopada w związku z Dniem N7. W tym poście skupimy się tylko na informacjach dotyczących samej gry. Wszystko co związane z fabułą, mechaniką gry, towarzyszami, ze statkiem, z trybem kooperacji (albo jak kto woli, z trybem wieloosobowym) oraz z wyborami gracza.

Zapraszamy!

  • W 2176 została założona i rozpoczęta Inicjatywa Andromeda. Akcja gry natomiast rozpoczyna się w roku 2185, czyli przed albo po wydarzeniach zawartych w Mass Effect 2. Zgodnie z informacjami zawartymi na podstronie prezentującej Inicjatywę Andromeda, w roku 2185 „planowane jest rozpoczęcie misji Inicjatywy Andromeda. Finansowana ze środków prywatnych i działająca niezależnie od Przymierza Układów Inicjatywa ma odbyć 600-letnią podróż do galaktyki Andromeda z nadzieją, że uda się tam znaleźć nową planetę macierzystą. Ta międzygalaktyczna podróż jest najambitniejszym przedsięwzięciem, na jakie porwała się kiedykolwiek jakakolwiek rasa z Drogi Mlecznej…”.
  • Asari, którą kilkukrotnie widzieliśmy na zwiastunach wszelkiej maści ma na imię Peebee. I to nie jej pełne imię, tylko ksywka.
  • Liam, przybyły razem z Pionierem, był oficer policji, opisywany jako facet z „lekkim nastawieniem”, może wnieść nieco lekkości w pewnych sytuacjach.
  • Chcecie wypróbować tryb kooperacji przed wydaniem razem z grą? Logujcie się na https://beacon.bioware.com/ i wypełnijcie pola, o które proszą!
  • 4 wersje gry do zamówienia: Edycja Standardowa, Edycja Deluxe, Edycja Super Deluxe i Edycja Kolekcjonerska. Tyle tam jest rzeczy, że nie sposób je wymienić tu wszystkie. Skłądy pierwszych 3 wersji możecie obejrzeć tutaj: https://www.masseffect.com/pl-pl/buy Co zawiera Edycja Kolekcjonerska? Sterowany cyfrowo model Nomada, tutejszego odpowiednika Mako, którym będziemy zwiedzać planety. O nim też nie będę się rozpisywać, bo za dużo. Więcej szczegółów tutaj: https://www.masseffect.com/pl-pl/buy/collectors-edition
  • W miarę regularnie odwiedzajcie wcześniej wspomnianą Inicjatywę Andromeda, ponieważ z czasem będą odblokowywane nowe elementy. Za odblokowanie wszystkich 6 szkoleń otrzymamy dla naszych postaci elementy pancerzy i innych. Pierwszy z nich, hełm prezentuje się następująco:

helmet

  • Imię i nazwisko naszej postaci będzie można zmieniać. Postać nie będzie musiała się nazywać Ryder cały czas.
  • Geoff Keighley wrzucił na swoim profilu na Twitterze info, że 1 grudnia odbędzie się światowy pokaz całkowicie nowego gameplay’u z Andromedy podczas rozdania nagród The Game Awards 2016!
  • Potwierdzone info od Mike’a Gamble, że Clancy Brown podkłada głos pod tatę Rydera, Aleca.
  • Osóbka, która rozpoczęła całą Inicjatywę Andromeda to Jien Garson. Będzie miała znaczący wpływ na fabułę w grze.
  • Kolejne potwierdzenie od Mike’a Gamble. Nasza drużyna będzie składać się z nowych ras.
  • Czy wrócą turianie? OCZYWIŚCIE!
  • Jak dużo będzie misji lojalnościowych? Tylu, ile będziemy mieli w drużynie członków.
  • Hyperion, jedna z czterech wielkich arek, na których rasy Drogi Mlecznej wyruszą w podróż do galaktyki Andromedy. Każda z nich jest prowadzona przez Pioniera (ang. Pathfinder, przyp. LW)
  • Pionierzy, zespoły rozpoznawcze i inni na pokładach arek będąc w kriostazie, nie wiedzą o niczym, co się stanie po tym, jak opuszczą Drogę Mleczną.
  • Gromada Helejosa będzie systemem gwiezdnym, do którego trafimy w pierwszej kolejności. Można powiedzieć, że będzie pełnił rolę „naszego Układu Słonecznego” tam. Układ składa się z 6 planet, 2 wewnętrzne oraz 4 zewnętrzne oddzielone pasem asteroid.
  • Powróci wiele znanych nam broni takich jak: M-6 Kat (ang. Carnifex) czy zmodyfikowany karabin szturmowy M-8 Mściciel. Będą również nowe do walki w zwarciu: miecze oraz młoty.
  • Nasze postacie będą mogły być homoseksualne.
  • Domyślne imiona postaci męskiej i żeńskiej: Scott i Sara Ryderzy.
  • W momencie startu fabuły, rodzeństwo Ryderów ma około 20 lat. Czyli niewiele mniej niż Shepard w ME1.
  • Aktorzy którzy podkładają głosy pod rodzeństwo Ryderów: Fryda Wolff (Sara) i Tom Taylorson (Scott).
  • Gracz jak wiadomo, będzie kierował losem Sary bądź Scrotta Ryderów, jednego z dzieci Aleca Rydera (Pionier ludzkiej arki).
  • Będzie można zmodyfikować wygląd swojego ojca i brata/siostry, ale nie tak bardzo jak swoją główną postać.
  • Nexus to po prostu centrum dowodzenia, które jest obsadzone przez rasy, które docierają do Andromedy, ułatwiając reszcie arek dotarcie do celu.
  • Hyperion (arka ludzi) przybywa do nieprawidłowej lokacji, które jest niestabilne i traci przez to kontakt z innymi arkami oraz z Nexusem.
  • Czasy odnowienia umiejętności są teraz zamienione przez indywidualne timery.
  • Umiejętności będą aktywowane pod postacią hotkeya w celu szybkiego użycia, nie będzie już w ogóle pauzy taktycznej by móc przywołać koło, wybrać umiejętność i wycelować.
  • Bardziej dynamiczne skrywanie się i ukrywanie.
  • Jetpacki (aka plecaki odrzutowe) będą dawać większą mobilność, przez to będzie można szybko szarżować zamiast tylko przeskakiwać pomiędzy miejscami do ukrycia.
  • Jetpack będzie pozwalał na unoszenie się w powietrzu, dzięki czemu będziemy widzieć z góry wroga szukającego ukrycia, bądź możemy go wykorzystać do przeczesania terenu.
  • Mniejszy nacisk na liniowość, otoczenie telegraficznie oznajmi graczowi, że zbliża się zagrożenie.
  • Nadal gracz będzie mógł kolejkować swoje ataki, kombosy oraz wydawać rozkazy swoim członkom drużyny, itp.
  • Wszystkie kluczowe elementy zostały nietknięte, ponieważ studio chce zachęcić to większej eksperymentacji oraz większego zakresu umiejętności.
  • Nie będzie klas – zamiast tego wszystkie postaci będą miały pełen dostęp do umiejętności dla wszystkich klas, będzie można je mieszać i wybierać spośród umiejętności technologicznych, żołnierskich czy biotycznych.
  • Celem jest pozwolenie graczowi na różne podejścia do walki, mając w ten sposób nieograniczony w żaden sposób start.
  • Będzie można za to wyspecjalizować się w jednej z kategorii po osiągnięciu określonej liczby punktów umiejętności, odblokowując przy tym bonusy dla swojej klasy i dla naszego stylu gry.
  • Tutaj wyjdą na wierzch takie nazwy klas jak Szturmowiec (inwestycja w walkę oraz biotykę) i Adept (inwestycja w biotykę).
  • Inwestowanie w wiele kategorii pozwoli nam odblokować profil Explorera (brak polskiej nazwy, na razie).
  • Istnieje powód, który pozwoli na przekonfigurowanie naszych punktów w trakcie gry w taki sposób, by gracz mógł doświadczyć wieloetapowego podejścia do gameplay’u i pełnej mechaniki gry, dzięki czemu nie musiał tworzyć nowych postaci.
  • Będzie można jeszcze bardziej zmodyfikować wygląd swojego pancerza.
  • Główny wróg: Kett. Na razie nie wiadomo, kim będą.
  • Ważnym było przywrócenie Normandii (teraz pod postacią podobnego, nowego statku Tempest), bardzo uwielbianą przez fanów.
  • Brak ekranów ładowania podczas poruszania się po statku (Tiaaa, to się jeszcze okaże. W ME3 też to obiecywali i jak im to wyszło? -..- /LW).
  • Powróci Mapa galaktyki, ale zamiast pilotować małym statkiem po mapie, będzie to nieco większe doznanie. Wybieramy planetę, gra sama dostarczy nam wrażenia podróży w kierunku danej planety.
  • Nie będziemy pilotować statku własnoręcznie, zamiast tego poczujemy jak skaczemy po planetach. Zobaczymy z mostka, jak szybko będziemy się zbliżać do planety.
  • W grze będzie więcej związków niż w jakiejkolwiek grze BioWare do tej pory (fani zwrócili na to uwagę, na wątek miłosny w grach).
  • Członek naszej drużyny z najmniejszą ilością linii dialogowych w Andomedzie ma więcej gadania, niż czł. drużyny z największą linią dialogową w ME3.
  • Z powodu komplikacji przy procesie wybudzania, Twój brat/siostra nie dołączy do nas w walce, ale będzie można z nim/nią wejść w interakcję, budując przy tym relacje.
  • Wiele z tych relacji będzie opcjonalnych, ale odkrywanie informacji o rodzinie Ryderów jest jednym z wątków fabularnych.
  • BioWare jest mocno przekonane, że fabuła będzie się różnić nieco od typowej „historii bohatera”.
  • Misje lojalnościowe powrócą, ale nie będą tak ważne i nie będą miały wpływu na zakończenie gry; będzie je można wykonać po zakończeni głównej fabuły.
  • Tryb kooperacji mocno wyewoluował i zmienił się w odróżnieniu od tego w ME3.
  • Ekonomia oparta na kartach, dzięki nim zdobędziesz doświadczenie i kredyty.
  • Pojawią się mikrotransakcje, ale nie za prawdziwą walutę. Będzie je można odblokować normalnie (cokolwiek to normalnie znaczy /LW)
  • Nadal będzie można ustawić mapę, wroga jak wcześniej, ale będzie można również włączyć modyfikator, który spowoduje zmniejszenie ilości życia (by dostać lepsze nagrody) lub zwiększenie obrażeń gracza (gracz otrzyma słabsze nagrody).
  • BioWare ma plany, by wydawać niestandardowe mapy z unikalnymi misjami, których gracze nie będą mogli zmieniać.
  • Dzięki tym losowym misjom gracz otrzyma 3 walutę: „mission funds” które pozwolą nam na bezpośrednie kupno broni i przedmiotów, poza losowymi paczkami kart.
  • W trybie kooperacji gramy jako Apex Force, militarny oddział uderzeniowy Nexusa.
  • Wrogowie będą wymagać pewnych taktyk (jedni będą używać ciężkich tarcz, inny ciężkiej biotyki, itp).
  • Granie w trybie kooperacji będzie nam przynosiło efekty w kampanii dla pojedynczego gracza, ale nie wpłynie na zakończenie (Tiaaa, to się jeszcze okaże. W ME3 też to obiecywali i jak im to wyszło? -..- /LW).
  • Zostanie dodana nowa mechanika „Prestiżu”. Niektóre typy postaci otrzymają normalne doświadczenie i prestiżowe dośw. To drugie, prestiżowe doświadczenie otrzymają tylko konkretne postaci, dla przykładu tanki. Zdobywanie tego typu doświadczenia da graczowi możliwość dodania większej ilości życia tylko dla klas typu tank, itp.
  • Nie będzie systemu Idealisty/Renegata.
  • Zamiast tego będzie więcej niuansów i subtelności, dając graczowi większe możliwości wyrażania siebie.
  • Gracz będzie mógł się z kimś nie zgodzić bez karania go za to punktami Renegata, ale stawiając go w ofensywie.
  • Tonowane opcje dialogowe: od serca, dosadne, profesjonalne i luźne.
  • Nie wpłyną one na Ciebie lub na kogoś w obrębie 1 metra od Ciebie, pozwolą nam raczej na wolność wypowiedzi bez zamartwiania się o niezamierzone konsekwencje.
  • Powrócą „chamskie” przerywniki (te Renegata z PPM czy Idealisty z LPM), ale w inne postaci. Dzięki nim będziemy mogli powiedzieć: wal, dając dzięki temu więcej niejednoznaczności w wyborze dialogu.
  • Decyzje, które gracz podejmie nie będą dobre bądź złe, będą raczej plusy i minusy każdej wypowiedzi, będziemy grali w jaki sposób my chcemy.
  • Andromeda pozostawi otwartą furtkę na przyszłe tytuły (oczywiście).
  • Tryb New game+ pozwoli na zmianę płci, jeżeli będziemy mieli na to ochotę.
  • BioWare jest dość nieśmiałe w przypadku wielu zakończeń: „to niespodzianka”, „coś innego niż w trylogii”.
  • Oficjalny opis postaci Aleca Rydera – Pioniera ludzkości: „Alec Ryder to doświadczony badacz galaktyki, członek pierwszego odziało Jona Grissoma, który w 2149 przekroczył pierwszy napotkany przez ludzkość przekaźnik, Charon. Ryder ukończył potem szkolenie N7, zajmując zasłużone miejsce wśród elity wojskowej Przymierza. Zwerbowany na Pioniera Inicjatywy Andromeda będzie grotem włóczni, która poprowadzi ludzkość ku nowemu domowi w nieznanej galaktyce.”
  • Nie ma i nie będzie kanonicznego zakończenia ME3.
  • Mako z ME, misje lojalnościowe z ME2 oraz tryb trooperacji z ME3 posłużyły za inspiracje do stworzenia Andromedy.
  • Gracz nie jest zmuszony do eksploracji, bądź do konkretnego typu gry. Nie musi ponadto cały czas jeździć Mako. Będzie robił co chciał, a będzie mieć z czego wybierać.
  • Sterowanie Mako będzie lepsze niż to do doświadczyliśmy wcześniej.
  • Wydarzenia na początku gry powodują, że twoja rola zostaje zmniejszona, jesteś niesprawdzony i niezahartowany w boju, nie to co Komandor Shepard z poprzedniej trylogii.
  • Co nie znaczy, że Mass Effect jest od teraz opowieścią Ryder’a, BioWare chce żeby gra wyglądała jako kompletna historia.
  • Więcej opcji wyglądu niż w poprzednich grach.
  • Zespół chce, żeby gracze doświadczyli pierwszego kontaktu z nowym gatunkiem obcych, zamiast już zapoznanych z poprzednich gier.
  • Zamiast pokazywać ich jako śmiertelnych wrogów, BioWare chce z nich zrobić rasę, dzięki której mamy czuć, że coś jest nie tak. Ale nie mają być z kolei aż tak paskudni, chcą także by gracz stanął w ich położeniu.
  • Zamiast odkrywać tylko „wycięte fragmenty” planety na której można wylądować, gracz będzie mógł je zwiedzać od powierzchni aż po same jądro planety.
  • Powrót drugorzędnych planet i większych osad.
  • Podczas tworzenia pojazdu nadziemnego Nomad, zespół deweloperów otrzymał specjalne wsparcie i przewodnictwo od twórców serii Need for Speed.
  • Nomad nie jest powolny i niewygodny jak Mako, jest szybki, nadal polepszany i o wiele bardziej manewrowy.
  • Nomad nie posiada broni, możesz tylko zmieniać rzeczy takie jak prędkość i wygląd.
  • BioWare nie zamierza powtarzać rzeczy z wydobywaniem minerałów i posterunkami typu kopiuj- wklej po całych planetach.
  • Ciekawymi punktami na planetach będą walki, łamigłówki, narracja itd.
  • Jedna planeta, nazywająca się „Elaaden” znajduje się w położeniu określonym jako możliwa strefa do zamieszkania, jednak powierzchnia jest nieprzyjazna (brak wody, wysoka temperatura); możesz tam polecieć na wiele sposobów, dla przykładu, kroganin może poprosić Pioniera, by znalazł zaginiony statek kolonialny, lub możesz wylądować tam od razu i zobaczyć, co ci się uda znaleźć.
  • Na planetach, jednym z Twoich celów będzie poszukiwanie punktów zrzutu dla twojej załogi, by mogli zrzucić „stacje polowe”, które stworzą dla Ciebie przyczółek.
  • Te stacje będą dla Ciebie zbrojownią, punktami szybkiej podróży, itd.
  • Większość planet ma przynajmniej jedną główną wrogą bazę.
  • Planety mogą posiadać obszary, potyczki i „super bossów”, które będą zbyt potężne, by można na początku sobie z nimi poradzić, zachęcając w ten sposób graczy do ponownego zwiedzania planety.
  • Ponieważ Andromeda jest nową galaktyką, Ryder może aktywnie skanować i odkrywać elementy środowiska, które są potem wysyłane na analizę i odblokowywane jako nowa technologia dla gracza.
  • Skanowanie i odkrywanie różnych rzeczy pozawalają również pozyskać schematy do tworzenia dla siebie broni i pancerzy.
  • Możesz stworzyć szeroki wachlarz przedmiotów, nie tylko typy amunicji czy modyfikacje do broni, ale również rzeczy nie widziane w Drodze Mlecznej (dzięki nowej technologii obcych).
  • Niektóre wątki fabularne i misje będą prowadzić graczy na inne planety.
  • Zwiększono nacisk nałożony na związki, nie będą one podsumowane sceną romansową, lecz raczej postacie będą chciały pójść do łóżka, podczas gdy jedna połowa z nich będzie zainteresowana długoterminowym związkiem, a druga nie.
  • BioWare pragnie uwiecznić więcej scen w grze typu „strzelanie do butelek z Garrusem”, a będzie takich sporo.
Możesz przejść na dół i pozostawić odpowiedź. Pingowanie jest zablokowane.
  • Czan

    O M G, co tak dużo? 😛

    • Noooo tyle tego wyszło. Samego tekstu.

      • Czan

        Tylko, że czytając to na newsie niepogrupowanym to tyle tego nie było 😛

  • DesoloAnimus

    I oficianla ruszyła po polsku https://www.masseffect.com/pl-pl

    • Nowa odsłona strony jest już od czerwca od targów E3 po polsku… 😉

  • Yevoni

    „Tonowane opcje dialogowe: od serca, dosadne, profesjonalne i luźne.”
    Już widzę tutaj koło dialogowe z Dragon Age II i tymi śmiesznymi 3 minkami podpowiadającymi nastrój. A trzeba pamiętać, że ilość opcji w DA II była raczej mierna i na dodatek w ogóle nie wpływała na fabułę…

    • Aust

      Ja od serca widzę jako starego Idealistę, dosadne jako starego renegata, profesjonalne jako starą opcje pośrednią (coś w stylu zróbmy to, żeby zakończyć misję) i na luzie czyli wymuszony żart, który ktoś napisał, bo skoro zapowiedzieliśmy, że będzie więcej opcji dialogowych, to teraz musimy coś wymyślić. Moim zdaniem ta zmiana może nie wypalić.


Powered by WordPress | Designed by: Free MMORPG | Thanks to MMO List, Social Games and Browser Games

© 2010 EA International (Studio and Publishing) Ltd. Mass Effect, Mass Effect logo, BioWare and BioWare logo are trademarks or registered trademarks of EA International (Studio and Publishing) Ltd. in the U.S. and/or other countries. All Rights Reserved. EA and EA logo are trademarks or registered trademarks of Electronic Arts Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.

Serwis należy do kolektywu Gram.pl. Więcej informacji o kolektywie.