[Aktualizacja] BROŃ I UMIEJĘTNOŚCI W MASS EFFECT: ANDROMEDA [ME: Andromeda] | Shadow Broker - polski serwis Mass Effect

[Aktualizacja] BROŃ I UMIEJĘTNOŚCI W MASS EFFECT: ANDROMEDA [ME: Andromeda]

W grze Mass Effect: Andromeda wcielasz się w Pioniera – poszukiwacza przygód w ogromnej, niezbadanej galaktyce, szukającego nowego domu dla ludzkości. Odwiedzisz dzikie światy, nawiążesz trwałe związki z nowymi towarzyszami i stawisz czoło najgroźniejszym wyzwaniom, jakie stawia galaktyka Andromedy.

W pierwszej dogłębnej wideoprezentacji rozgrywki pokażemy broń i umiejętności, z którymi zaznajomicie się po premierze gry 21 marca.

Aktualizacja (24.02): Co prawda kilka dni temu pojawił się już kolejny filmik z serii, prezentujący naszych towarzyszy, lecz dzisiaj dopiero pojawił się na kanale EA Polska z napisami. Chętnych odsyłam tutaj.

Przemieszczanie się

Akcja w Mass Effect: Andromeda koncentruje się na płynnej, dynamicznej walce pokazanej z perspektywy trzeciej osoby. Swobodę ruchów zwiększają silniki odrzutowe pozwalające skakać, wykonywać uniki i zawisać w powietrzu w trakcie walki. Odkryjesz także nowy, dynamiczny system osłon umożliwiający płynne chowanie się za niemal każdym obiektem, w tym za własnym pojazdem. Dzięki silnikom i systemowi osłon każdą bitwę możesz rozegrać w sposób odpowiadający twojemu stylowi gry.

Broń

W Mass Effect: Andromeda dostępne są 4 kategorie broni palnej: pistolety, strzelby oraz karabiny snajperskie i szturmowe – a także broń biała do walki w zwarciu. Kategorie te umożliwiają zróżnicowanie stylu gry. Jeśli lubisz podchodzić blisko, możesz się skupić na broni białej, strzelbach i pistoletach. Jeśli chcesz strzelać w ruchu z pewnej odległości, najlepiej wybrać karabiny szturmowe. A jeśli wolisz zostawać z tyłu i zdejmować wrogów pojedynczo, wybierz karabiny snajperskie.

Broń nie ma ograniczeń klasowych, więc wypróbowanie czegoś nowego jest kwestią zmiany zestawu wyposażenia.

Broń i sprzęt w Mass Effect: Andromeda dzielą się na 3 rodzaje w zależności od pochodzenia ich technologii. Broń z Drogi Mlecznej zwykle używa fizycznej amunicji i przypomina uzbrojenie znane z trzech poprzednich gier – oczywiście z pewnymi ulepszeniami. To broń strzelająca pociskami o dużej sile rażenia, skuteczna przeciwko przeciwnikom bez tarcz, ale wymagająca kontrolowania ilości amunicji.

Broń Porzuconych zwykle strzela wiązkami energii, ma dużą szybkostrzelność i jest niezwykle celna. Korzysta z systemu odprowadzania ciepła nieopierającego się na amunicji. Amunicja nigdy się nie kończy, ale od czasu do czasu trzeba poczekać, aż broń ostygnie.

Napotkasz także broń korzystającą z technologii cywilizacji żyjących w będącej częścią Andromedy gromadzie Helejosa. Broń z Helejosa zwykle jest oparta na plazmie, w związku z czym korzysta z technologii naprowadzania termicznego. Część pozostałej broni z Helejosa jest oparta na ładowaniu: im dłużej ją ładujesz przed strzałem, tym większa będzie siła rażenia.

Broń biała różni się szybkością i siłą rażenia. Potężne młoty zadają największe obrażenia, a szybkie noże i miecze umożliwiają błyskawiczne i precyzyjne zadanie ciosu i wycofanie się.

Umiejętności

Oprócz broni możesz też także korzystać z rozwijanych umiejętności i zdolności. Podobnie jak w wypadku uzbrojenia, nie ma ograniczeń co do wybieranych umiejętności, a każda z trzech głównych kategorii – walka, technologia i biotyka – ma ułatwiać grę w konkretnym stylu.

Umiejętności bojowe sprawdzają się, jeśli chcesz się skupić na broni, sprzęcie i skuteczności w walce. Umiejętności te zwiększają siłę rażenia i celność broni, a także umożliwiają korzystanie z działek, granatów, min itd.

Umiejętności technologiczne umożliwiają wyposażenie Pioniera w broń eksperymentalną lub dają strategiczne wzmocnienia postaci gracza i oddziałowi. Kriopromień i Miotacz ognia wzmacniają atak, a umiejętności takie jak Inwazja czy Wyssanie energii osłabiają przeciwników i ułatwiają ich pokonanie. Jeśli natomiast potrzebujesz dodatkowej siły ognia, możesz ustawić własną wieżyczkę szturmową.

Pionier może też kontrolować ciemną energię, by ujarzmić moc masy i grawitacji. Umiejętności biotyczne, takie jak Przyciągnięcie i Rzut, umożliwiają panowanie na polu walki i posługiwanie się wrogami jako tarczą, a nawet bronią. Zdolności w rodzaju Unicestwienia czy Osobliwości niszczą wszystko i wszystkich, którzy znajdą się w ich potężnym uścisku.

Każdą umiejętność można ulepszać, by zyskała na niszczycielskiej sile i skuteczności, a różne ścieżki rozwoju zwiększają możliwości spersonalizowania stylu gry. Wrogowie w Mass Effect: Andromeda mają różne silne i słabe strony, a strategiczne wykorzystanie umiejętności i zdolności pozwoli ci uzyskać przewagę nad przeciwnikami.

Odwiedzaj stronę MassEffect.com, by dowiedzieć się więcej o rozgrywce w Mass Effect: Andromeda, ponieważ przed premierą przedstawimy też eksplorację, odkrywanie złóż, fabułę, grę wieloosobową i nie tylko.

Mass Effect: Andromeda ukaże się 21 marca 2017 roku w Ameryce Północnej i 23 marca 2017 roku w Europie. Zarejestruj się w Inicjatywie Andromeda już teraz, żeby otrzymać informacje szkoleniowe i dostępne tylko w ten sposób nagrody do wykorzystania w grze.

Przy okazji mamy już pierwsze screeny z umiejętnościami! Otrzymaliśmy również polskie tłumaczenie rasy Remnants – Porzuceni. Zdziwieni tym tłumaczeniem? 😉

Aktualizacja (24.02): Film nr 2.

Źródło: Oficjalna strona Mass Effect
Możesz przejść na dół i pozostawić odpowiedź. Pingowanie jest zablokowane.
  • xsas7

    Przyznam, że po tym filmiku walka prezentuje się dość dobrze. Tylko te celowniki wydają mi się takie „rozdmuchane” (albo już dawno nie grałem w multi ME3 :P)
    Ciekaw jestem czy ten podgląd mocy przy drzewkach rozwoju danej umiejętności/mocy dot. poszczególnych poziomów, czy ogólnie mocy. W każdym razie miły dodatek (ale to już kiedyś pisałem) – to tak z pierwszych wrażeń.

    • @xsas7:disqus Radar to ten pasek na dole interfejsu? Nie wiem czy to było zamierzone czy też nie, ale jako pierwszy zginął player o wdzięcznej nazwie „Anointed” – namaszczony . Naprawdę jestem bardzo zadowolony z tego wideo.

      • xsas7

        Radar znajduje się na górze ekranu (pasek z ikonami zadań i wrogów) Dokładnie taki sam był w Skyrim i miał być (lub był na konsolach) w Inkwizycji.
        Liczę na to, że na PC nie będzie ograniczenia „slotów” mocy do wykorzystania – 3 moce aktywne jak na trailerze, tylko pełne 5, wzorem tego co w trylogii. Chociaż teraz można mieć różne i wszystkie wymaksowane, to nie zdziwi mnie takie sztuczne ograniczanie…

  • Broń porzucony czyli kogo? Mój pomysł, aby zacząć od razu na szaleńcu chyba ma jak najbardziej uzasadnione argumenty. Wszystkie umiejętności będą dostępne? Dobrze rozumiem? PS „Otrzymaliśmy również polskie tłumaczenie rasy Remnants – Porzuceni” – to Ci źli? Nie było pierwszego pytania. PPS Lipton z tym, że na początku gry będziemy musieli pewnie dużo biegać w tę i z powrotem – limit pojemności plecaka (hajs musi się zgadzać). Obym się mylił i znaleźli na to sensowne rozwiązanie. Bo niestety czasem takie niewinne głupstwa mogą umknąć.

  • GM_92

    Im bliżej data premiery, tym bardziej nie mogę się zdecydować pomiędzy edycją standard a deluxe na pc, 100 zł jednak robi różnice. Zwłaszcza jeśli na Originie miałaby się pojawić możliwość ulepszenia (za dużo mniejszą opłatą) podstawowej wersji do wersji deluxe, tak jak miało to miejsce w przypadku ME3.
    Ceny są zbyt wygórowane, zwykła edycja powinna kosztować (z tymi wszystkimi pierdółkami) 199-239 zł a nie 300 zł!
    Na razie wstrzymuje się z preorderem, czekam jeszcze na wymagania systemowe, tak dla świętego spokoju.

    1) A Wy już złożyliście preordery? Na jaką opcję się zdecydowaliście?
    2) Myślicie, że w późniejszym czasie będzie cyfrowy upgrade zwykłej edycji?

    PS. W Andromedę zagram chyba od razu na najtrudniejszym poziomie, nie ma tyle czasu co kiedyś na ponowne ogrywanie:((

    • xsas7

      Ad1) Jeśli o mnie chodzi, to nie złożyłem pre-ordera i zastanawiam się w ogóle nad kupnem gry po premierze. A może i w ogóle nad edycją GOTY – zależy jak bardzo będę chciał zagrać i długo unikać spoilerów.
      Ad2) Trudno coś wróżyć, niemniej przy nowych grach BW wypuszcza takie ulepszenia. Jednak wydaje się, że nie ma co liczyć na taki upgrade gry w ciągu najbliższych co najmniej 3 m-cy od daty premiery (może nawet i pół roku)

      BTW. Edycja Deluxe jest zdecydowanie przesadzona cenowo i zgadzam się, że te „pierdołki” powinny być zawarte w wersji standardowej.

      Wszystko tak naprawdę rozbija się o kilka rzeczy: czas na granie, ilość pozycji do zaliczenia (gier znaczy się 😛 ), uwielbienia uniwersum i wytrzymałości portfela.
      Trudno mi cokolwiek doradzić, bo sam jestem w kropce i mam podobny dylemat. Osobiście nad głową wisi mi Inkwizycja (edycja standard kupiona w promocji za parę złoty – bo myślałem, że będę miał czas na granie, a potem kupiona drugi raz, bo była w wersji GOTY i czasu nieco więcej na ogranie produkcji) Do premiery Andromedy mogę się z Inkwizycją nie wyrobić, więc ME:A będzie musiało poczekać na swoją kolej… chyba, że ulegnę „hajpowi” 😉

      • Aust

        Jak już kiedyś pisałem, poczekam do najbliższej przeceny, albo aż grę będzie można kupić za jakieś 80-100zł. Oczywiście najlepiej wersja GOTY.

        Jeśli chodzi o wersję update, to nie lubię tak grać. Zwykle sam update nie daje tyle nowości, żeby warto było w niego inwestować jeśli już się przeszło chociażby 25% gry.

        60zł za kilka przedmiotów, zwierzaka i ścieżkę dźwiękową? Może dla niektórych to nie jest dużo, ale ja za 60zł kupię 3 gry na promocji Steam, więc podziękuję. Kolejne 80zł za dodatkowe przedmioty do multiplayera, o którym na chwilę obecną wiadomo, że będzie podobny do tego z ME3, to już szaleństwo.

        Ciężko dziwić się jednak EA, ludzie za pewne i tak to kupią, bo mogą, a jeśli za wysoką ceną będzie szła wysoka jakość gry, to nawet nie będą tej decyzji żałować. Skąpi będą musieli poczekać pół roku, ale mnie się nie spieszy 🙂

        • Za 100 złotych:D Powodzenia, chyba najwcześniej za rok.

          • xsas7

            Rok po premierze, to Inkwizycja była za 40zł i to GOTY, a wcześniej w promocji, gdzie cena podstawki zeszła – o ile dobrze pamiętam – nawet do bodaj ~16zł. 😛

        • GM_92

          Tryb multiplayer na szczęście mnie tak bardzo nie interesuje (może przez niezliczone godziny spędzone w multi w ME3- fajnie było, ale na razie mam dość).
          (Co do ostatniego zdania)- już wolę przez pół roku pomału ogrywać Andromedę.
          Zwierzątko- pyjak (na co to komu)
          Ścieżka dźwiękowa- (i tak na internecie wszystko będzie można odsłuchać)
          Te wieloosobowe dodatki (obejdzie się i bez tego)
          Strój powszedni Pioniera, pancerz Poszukiwacza i elitarny zestaw broni Pioniera to już coś ciekawszego (mogliby pokazać jak to w ogóle wygląda), ale i tak za drogo.
          W ostatecznym rozrachunku edycje deluxe o kant d*** rozbić.

      • GM_92

        Zazdroszczę (Aust tobie też) opanowania i cierpliwości co do zakupu gry.
        Czekam już 5 lat ( i to właściwie jedyne na co czekam, by zagrać osobiście), więc chyba nie dam rady wstrzymać się z zakupem.
        Jeśli chodzi o wytrzymałość portfela to jakoś da się przełknąć te 100zł, ale tu zdrowy rozsądek bierze górę (ile i za co ja się pytam). Na tę chwilę( chociaż trochę czasu udało by się zagospodarować- weekendy) nie mam planów, ani chęci grać.

        • xsas7

          [któreś z kolei podejście do publikacji tego posta – cenzura jakaś czy jak?]

          Co do decyzji powolnego ogrywania Andromedy i biorąc na wzgląd zbędność dodatków, to może warto jednak rozważyć zakup pre-ordera z innych źródeł niż Origin? Ma się wtedy (do edycji standard) również dodatki pre-order, a cena nieporównywalnie niższa od tej na Origin. Później ew. dokupić (np. w promocji) upgrade do edycji deluxe, lub w ogóle GOTY.

          Na chwilę obecną ceny poszczególnych edycji wyglądają tak:
          Origin:
          Standard – 239,90zł
          Deluxe – 299,90zł
          Super Deluxe – 379,90zł

          A w innych sklepach już od 184,59zł (digital/pudełko) – np. 3kropki
          Porównanie cen można wykonać też na gry-online, albo na porównywarkach jak np. skąpiec.

          P.S. usunięte linki do porównań i cen – najwidoczniej traktowane jest to jako reklama albo spam? Poprawione i nadal brak publikacji? o_O

          • Cenzura? A w życiu. Ja nic nie usuwam. Może system z automatu usuwa linki.

          • xsas7

            To nie zarzut pod Waszym adresem, bo to samo występowało na sąsiednim serwisie. Bardziej mi chodziło o disqus (nie chciałem już edytować posta, bo jak ostatnio to robiłem, to nie został opublikowany – info, że niby w moderacji SB – i musiałem ponownie go modyfikować/publikować)

  • Ramirez Wałek

    Właśnie co raz bliżej premiery raptem 27 dni a o wymaganiach sprzętowych nic nie słychać. Chyba nie zamierzają ich podać w przed dzień premiery?


Powered by WordPress | Designed by: Free MMORPG | Thanks to MMO List, Social Games and Browser Games

© 2010 EA International (Studio and Publishing) Ltd. Mass Effect, Mass Effect logo, BioWare and BioWare logo are trademarks or registered trademarks of EA International (Studio and Publishing) Ltd. in the U.S. and/or other countries. All Rights Reserved. EA and EA logo are trademarks or registered trademarks of Electronic Arts Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.

Serwis należy do kolektywu Gram.pl. Więcej informacji o kolektywie.