Dyrektor ME: Andromeda Mac Walters wyjaśnia nowy system dialogowy, zastępujący stary idealisty/renegata [ME: Andromeda] | Shadow Broker - polski serwis Mass Effect

Dyrektor ME: Andromeda Mac Walters wyjaśnia nowy system dialogowy, zastępujący stary idealisty/renegata [ME: Andromeda]

System moralności Idealista vs Renegat był jedną z cech charakteryzujących całą serię – metodą definiowania swojej postaci, w sposób angażujący i niebanalny. Ale ten system nie będzie częścią kolejnej przygody BioWare wśród gwiazd. W rozmowie z Official Xbox Magazine, dyrektor kreatywny Mass Effect: Andromeda Mac Walters wyjaśnia dlaczego.

Tak więc, Idealista vs Renegat znika. Powodem jest, że był to system bardzo związany z Shepardem, typem bohatera, którym był. Dlatego nie ma sensu stosować go dalej, skoro Shepard nie jest już naszym protagonistą” powiedział Walters.

Co mamy teraz to system oparty bardziej wokół aprobaty i dezaprobaty. Powodem dla którego lubię to rozwiązanie jest, że w trylogii można było powiedzieć: „będę grać Idealistą”, a następnie wiadomo było, jaki kolor dialogu wybierać w każdej rozmowie. Nie trzeba było myśleć o tym, bo po prostu waliło się opcję Idealista za każdym razem.

Nie wiem jak wy, ale ja osobiście, mogę z pewnością znaleźć w tym stwierdzeniu dużo prawdy. Grając w Mass Effect 1 – 3, zwykle celowałem w dialogach w prawy góry róg, aby wybrać opcję Idealisty, jakakolwiek by ona nie była. I tak naprawdę nie zwracałem uwagi na to, co mówię – po prostu wiedząc, że powiedziałem ‚jedynie słuszną rzecz’.

Walters kontynuuje: „Opcja aprobaty i dezaprobaty zmienia się zależnie od okoliczności i postaci, z którą rozmawiasz, więc trzeba naprawdę być bardziej zaangażowanym w to, co się dzieje, aby wiedzieć, czy masz zamiar rzeczywiście coś zrobić lub powiedzieć.”

Walters powiedział również, że główny bohater i inne postaci będą mogły reagować używając odpowiedniego tonu głosu. „Dodaliśmy cztery tony głosu, dzięki czemu pogadamy trochę więcej w przyszłości. Przede wszystkim pozwala to postaciom wyrażać się i komunikować w jeden z czterech (czasem dwóch) różnych sposobów. Myślę, że pozwoli to wrócić do tego uczucia tradycyjnego doświadczania role-playing, które mniej jest oparte „czy chcę być dobry czy zły„, a więcej: „Jak chcę wyrazić siebie?

Trailery Andromedy i gameplaye na razie skupiają się głównie na walce i eksploracji. I to dobrze! To co jednak mnie pociąga w serii ME to postaci i fabuła. Jeżeli nowy system dialogowy pozwoli je wyróżnić i pogłębić, może nawet nie będzie nam brakować możliwości wypchnięcia pewnego dupka przez okno…

Tłumaczenie; umbra04
Źródło: GamesRadar
Możesz przejść na dół i pozostawić odpowiedź. Pingowanie jest zablokowane.
  • Ramirez Wałek

    Ja najczęściej brałem renegata, idealista był dla mnie taką zakonnicą w burdelu 🙂 Będę bardziej zadowolony jak ten system moralności będzie miał jakiś nawet minimalny wpływ na otoczenie a nie tylko kompan nie pochwala, kompan pochwala.

  • Aust

    Najbardziej by mi zależało, zeby towarzysze zaczęli mieć własne zdanie. Jasne, były takie momenty z Mordinem czy Wrexem, ale zbyt czesto towarzysze zgadzają sie na wszystko co powie bohater.

    • xsas7

      No ale jest coś takiego jak zbieżność poglądów. 😛
      W końcu towarzysze by nie dołączyli do kogoś z kim się nie zgadzają. Inna kwestia, że mogą opuścić bohatera gdyby ten notorycznie robił im wbrew – i akurat ten system byłby mile widziany.

      • Coś czuję, że spędzimy przy tej grze wiele godzin… „Dobrze straconych”. PS Zastanawiasz się nad kupnem książki jak się pojawi w Polsce?

    • Hmm… Trafna uwaga, a sam nigdy się nad tym nie zastanawiałem. Dziękuję.

  • @Lord Wader nie ma to jak renegat i zranione uczucia Conrada Vernera…hehe Prawie zawsze grałem jako idealista, ale będąc w młodym wieku zdarzało mi się zejść na złą stronę i lubiłem zabawić się kosztem innych… Czekamy z niecierpliwością na pomysłowe zadania poboczne.

    • To chyba nie Ty jeden „strzelałeś mu w stopę” 😉 Mnie to kusiło non-stop. Ale pewnym czasie, trzeba było zmieć podejście na rzecz „trójki” 🙂

      • Człowiek głupi przygotowywał „idealne” save-y na Mass Effect 4, a tu nico hehe Z Conradem to był niezły numer w moim wydaniu. Dopiero za ostatnim podejściem pogadałem z nim dłużej w dokach (ME3) i wykorzystałem 10 pism Asarii choć zabrakło mi jakieś licencji z Noverii (trzeba było ją zakupić w pierwszej części trylogii). On został chyba naukowcem i to z dość odkrywczym CV.

        • Tak jest, dokładnie tak. 10 pism matek asari, licencja Zbrojowni Kombinatu Elkoss, obecność jego w ME3 i już mamy do przodu kilka Zasobów wojennych do przodu 🙂

          • Za pierwszym razem się zorientowałeś?

          • A gdzie tam. Dopiero po którymś przejściu 3 dowiedziałem się, że są „dodatki”.

          • Czasem żałuje, że przechodziłem Mass Effect Sarena tak wiele razy… Czuję, że teraz lepiej bym ją wspominał. Teraz już wiem, że Mass Effect Andromeda będzie podróżą przynajmniej na rok (mowa o samej fabule, mam nadzieję, że zahaczę jeszcze przed ukończeniem głównego wątku o DLC). Szanuję ludzi którzy wielokrotnie kończą grę, ale czy Oni tak bardzo uczuciowo podchodzą do tego? Raczej nie. Traktują to jak zabawę i to w nich cenię. Są szczęśliwi w życiu prywatnym i tym growym.

          • Mówisz o sobie i o mnie?:>

          • Mówię o ogóle ludzi, a poznałem już ich trochę. Są oczywiście przypadki specyficzne, ale tym niech zajmuje się David Duchovny hehe

          • Archiwa X. Dobrze powiedziane 😉

          • Trafiony zatopiony hehe PS Przypomniała mi się gra w statki z kuzynem (mieliśmy taką prawdziwą pudełkową planszówkę) i ja ciągle wygrywałem (jestem od niego troszkę młodszy). Dopiero na zakończenie powiedziałem mu, że widziałem wszystko w odbiciu lustra. Graliśmy u mojej babci, gdzie była taka stara komoda razem z wielkim lustrem. Uśmialiśmy się wtedy… No może tylko ja hehe


Powered by WordPress | Designed by: Free MMORPG | Thanks to MMO List, Social Games and Browser Games

© 2010 EA International (Studio and Publishing) Ltd. Mass Effect, Mass Effect logo, BioWare and BioWare logo are trademarks or registered trademarks of EA International (Studio and Publishing) Ltd. in the U.S. and/or other countries. All Rights Reserved. EA and EA logo are trademarks or registered trademarks of Electronic Arts Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.

Serwis należy do kolektywu Gram.pl. Więcej informacji o kolektywie.