[Aktualizacja nr 3] Kolejne informacje odnośnie do ME: Andromedy [ME: Andromeda] | Shadow Broker - polski serwis Mass Effect

[Aktualizacja nr 3] Kolejne informacje odnośnie do ME: Andromedy [ME: Andromeda]

Główny projektant gry Mass Effect: Andromeda, Ian Frazier podzielił się na Twitterze kilkoma informacjami dotyczącymi klas w trybie kooperacji, koła dialogowego oraz umiejętnościami protagonisty w kampanii Ryderów (yyy, no bo była kampania Sheparda, to chyba teraz już trzeba tak mówić, co?). Ponadto mamy informacje o jutrzejszej (08.02.17) premierze drugiego tomu z komiksami, Mass Effect Omnibus.

Po więcej szczegółów, jak zwykle, zapraszamy do środka!

Aktualizacja nr 3 (13.02): Ktoś zainteresowany nowymi książkami będącymi częścią „uniwersum Andromedy”? Jeżeli tak to mamy dla Was ciekawe wieści. Więcej informacji tutaj.
Aktualizacja nr 2 (12.02): Nowe informacje odnośnie do Andromedy. Klikać tutaj.
Aktualizacja nr 1 (09.02): Mamy nowe informacje odnośnie do Andromedy. Klikamy tutaj, aby poczytać o nich nieco więcej.

Gra ma swoją premierę za 36 dni (tak jest, mamy już swój timer!), a po dzień dzisiejszy twórcy niechętnie dzielą się jakimikolwiek informacjami dotyczącymi samej Andromedy. Jednak przez ostatnie kilka dni główny projektant gry wrzucał odpowiedzi na pytania fanów, a my dzięki temu dowiedzieliśmy się kilku naprawdę ciekawych szczegółów.

Widzicie tu coś innego? Ci zaznajomieni z ME3MP powinni od razu wyłapać, o co mi chodzi. Okej. Znaleźli? To teraz wytłumaczymy tym, co nie załapali, o co kaman. W trybie kooperacji w ME3 kroganie używający biotyki posługiwali się dodatkowo barierą, zamiast tarczą, jak w przypadku prawie wszystkich pozostałych kombinacji klasowych. Łatwo idzie wyłapać, że Krogański Wódz-w-boju będzie w kooperacji w Andromedzie używać tarcz, zamiast barier. Sam Frazier skomentował sprawę, że w grze doświadczymy wielu podobnych zmian, o których póki co chcą nie mówić. No po prostu szlag człowieka trafia, jak czytam coś takiego… Grrr!

Nowością będzie możliwość odblokowania więcej niż 3 umiejętności, z których będzie korzystał nasz bohater, a co za tym idzie (cytując bohatera z Overwatch): „eksplozje, wszędzie eksplozje”! Ponadto zabraknie limitu poziomowego postaci. Wbijanie 60 to był dla Was pryszcz? 100 to nic? Spoko, 200 lvl też ugramy!

Nie wiem, akurat skąd te informacje wzięli redaktorzy serwisu GRY-Online.pl, bo nie widzę żadnej takiej wiadomości, ale wg nich będzie podobno można w taki sposób spersonalizować wygląd jednego z rodzeństwa Ryderów, że drugi do pierwszego się automatycznie upodobni. Jestem ciekaw, jak to będzie działać w praktyce. Ja jednak pozostanę przy opcji samemu dostosowania sobie całej 3jki wedle własnego uznania.

Na koniec jeszcze informacja ze stron wydawnictwa Dark Horse. Jutro na półki sklepowe (przynajmniej w Stanach Zjednoczonych) trafi 2 tom Omnibusa Mass Effect, w skład którego wejdzie cała seria Foundation (zeszyty 1-13), jednozeszytowy komiks Mass Effect: Blasto: Eternity is forever oraz Mass Effect: He Who Laughs Best (Free Comic Book Day 2013). Cena: 25$. W przeliczeniu na polskie około 100 złotych (w sklepie ATOM Comics można nabyć za 109,99 zł, w innym – Multiversum za 99,00 złotych). Nie reklamuję żadnych z powyższych sklepów, sam z nich jako komiksomaniak regularnie korzystam.

  • Peebee ma mniej więcej tyle samo lat co Liara, gdy znaleźliśmy ją na Therum. Czyli coś koło 106 lat.
  • Liam będzie pierwszym członkiem drużyny, którego dostaniemy. Druga będzie Cora.
  • Z pewnymi NPCami/członkami drużyny będzie można flirtować, bez konieczności kończenia z daną postacią „w związku”.
  • Nie będzie dema.
  • Bardzo możliwe, że usłyszymy głosy postaci już nam znane – aktorów, którzy wcześniej podkładali głosy w oryginalnej trylogii.
  • Cora raczej nie będzie związana z Cerberusem. Potwierdza to tweet Maca Waltersa z listopada.

Aktualizacja nr 2 (12.02):
Nowe informacje z reddita. W numerze z Xbox: The Official Magazine (UK) spekulowano również o kilku rzeczach. Nowych rzeczy nie ma zbyt wiele. Część się może powtórzyć.

  • W grze jest kilka wysoko rozwiniętych technologicznie ras, które spotkamy w Andromedzie.
  • Bariera może odbijać pociski wrogów.
  • Moce mają indywidualne czasy odnowienia.
  • Ostrze (albo ostrza) jako broń do walki w zwarciu będzie jako broń, którą będzie można stworzyć samemu (tak samo jak i młoty).
  • Po kilku walkach z rasą Kett, będziemy mogli stworzyć przedmioty z ich technologii (używają broni plazmowych).
  • Crafting jest całkowicie opcjonalny, nie ma zbytnio znaczenia dla fabuły.
  • W zależności od naszych wyborów dialogowych, w drużynie może zgrzytać.
  • Będziemy widzieć planety i gwiazdy podczas lotu z mostka Burzy, wszystkie okna na statku dadzą nam widok bieżącej lokalizacji na mapie galaktyki.
  • „Przerywajki” nie są opcjami idealisty/renegata, ale raczej opcją „rozbrojenia” NPCa (to jest strategiczny wybór, nie moralny).
  • W pewnym momencie fabuły zrozumiemy motywację rasy Kett, jest ona niejednoznaczna jak na wroga.
  • Będzie cala masa pobocznych zadań, poza główną fabułą związaną z Kett-ami.
  • Rasa Kett pierwotnie została zaprojektowana jako cała naga, ale dość dziwnie to wyglądało podczas przerywników filmowych.
  • Wszyscy członkowie drużyny będą mieli misję lojalnościową (będzie to raczej ciąg zadań z konkretnymi celami, zamiast jednej misji).
  • Misje lojalnościowe wytłumaczą, dlaczego członkowie drużyny opuścili Drogę Mleczną.
  • Michael Gamble: „Na pewno nie nazwałbym Andromedy gry z otwartym światem. Chcemy wykorzystać termin gry opartej na eksploracji. Czasami zdarzają się z otwartym światem, ale nie zawsze. Można jeździć i jeździć na niektórych planetach Nomadem, ale nie jest to tradycyjna piaskownica (sandbox).
  • Nie musimy musieli tankować statku Burza.
  • BioWare twierdzi, że poboczne zadania będą „bardziej zróżnicowane i interesujące niż kiedykolwiek”.
  • Aktywne umiejętności/moce (tj. Przeciążenie, itp.) będą miały alternatywny tryb ognia.
  • Brak limitu poziomów, będzie można levelować aż wszystkie umiejętności ulepszymy i nie będzie w co punktów wciskać.
  • 5 poziomów trudności, wliczając opowieść (tryb bardzo łatwy, sama historia).
  • Nomad osiąga maksymalnie prędkość 130+ km/h.
  • Tempest przemierza 13 lat świetlnych/dzień.
  • Będzie można ulepszyć omni-klucz (ostrze).

Aktualizacja nr 3 (13.02):
Kilka dni temu zapytałem się ze swojego prywatnego Twitterowego konta Wydawnictwo Insignis o stan książkowego uniwersum Andromedy. I wiecie co? Dostałem ciekawe informacje! Możecie te informacje potraktować jako info z pierwszej ręki, ekskluzywne info dla czytelników naszego serwisu! A co! W pytaniu do nich wspomniałem o mignięciu mi gdzieś, kiedyś (nie wiem kiedy nawet), informacji o tym, że podobno jakieś wydawnictwo w naszym kraju ma przetłumaczyć wszystkie 3 książki będące fabularnie związane z Andromeda. Okazało się, że ma to zrobić Wydawnictwo Insignis! Amerykańska premiera pierwszej powieści: Mass Effect: Nexus Uprising ma się odbyć tego samego dnia co premiera gry. W Polsce długo na tłumaczenie nie będziemy musieli długo czekać! Oto, co przedstawiciele Wyd. Insignis mieli w tej sprawie do powiedzenia!

Planujecie kupno książek? Przynajmniej pierwszego tytułu? 🙂

Źródło: GRY-Online.pl, Dark Horse, reddit
Możesz przejść na dół i pozostawić odpowiedź. Pingowanie jest zablokowane.
  • Czan

    W końcu działają komentarze! <3
    Dziękuje!

  • Yook

    Garstka informacji…no i fajnie. Od Marca pewnie zaczną sypać więcej info tak jak było w przypadku MS3

  • xsas7

    „Peebee ma mniej więcej tyle samo lat, gdy znaleźliśmy Liare na Therum. Czyli coś koło 106 lat.” *
    Dziwne, a wydaje się bardziej infantylna niż Liara. Wydawało mi się, że jeśli już, to będzie miała coś max. ok 50 lat. Liara w wieku Peebee była bardziej powściągliwa i poważna.
    * Nie wiem też czy konstrukcja tego zdania jest prawidłowa i nie powinna wyglądać np. w taki sposób:
    Peebee ma mniej więcej tyle samo lat co Liara, gdy znaleźliśmy ją na Therum.
    ============
    BTW.
    Andromeda żegna się z systemem moralności obecnym w trylogii – [źródło]

    • Dobry wieczór. Mam do Ciebie pytanko. Na jakim poziomie trudności wystartujesz po raz pierwszy i czy sądzisz, że „koszmar” będzie zablokowany za pierwszym podejściem? PS Jak było w przypadku Inkwizycji? PPS „Liam będzie pierwszym członkiem drużyny, którego dostaniemy. Druga będzie Cora.” Co mam przez to rozumieć. Chodzi o to, że na pierwszą misję poleci z nami Liam?

      • Będzie to raczej coś w stylu, Kaidan+Ashely z pierwszej części.

        • Rozumiem tylko chodzi mi o to, że Oni są już reklamowani jako załoga więc w grze nie będziemy znali ich od razu?

          • Myślę, że tak.

          • To będzie troszkę dziwne uczucie… Za czasów pierwszego Efektu Masy studio nie schodziło tak bardzo z gameplay-u na rzecz postaci.

          • Cóż, przekonamy się za 36 dni:-)

          • Teraz myśleć jak oprócz Origin Access obniżyć sobie edycję Super Deluxe hehe PS @LordWader:disqus czy miałbyś mi za złe gdybym zapytał Cię publicznie o twój nick Origin? Miło byłoby mieć w gronie kolejnego wielkiego fana uniwersum jakim jest MAss Effect (Tak @xsas7:disqus, choć czasem się nie zgadzamy to i tak uważam, że gdybym mógł dodać swoją sztuczną inteligencję na własny statek wzorowałbym się na Twojej wiedzy).

          • xsas7

            Odnośnie edycji Super Deluxe, to nie wiem czy jest warta swojej ceny. Od edycji Deluxe różni się tylko większym pakietem multi – a zakładam, że pojawią się paczki tudzież „abonamenty” na dokupienie tego.
            Edycja Deluxe wydaje się optymalnym wyborem (chociaż cena na Origin przeraża…)

          • Co się dziwisz. To EA. Hajs się musi zgadzać:D

          • xsas7

            Jak sobie przypomnę te dawne spekulacje, że „cyfryzacja” gier sprawi, że będą one tanie, sam byłem za tym, bo na logikę tak przecież miało być… ależ byłem wtedy naiwny. 😛
            Kiedyś to w cenie Deluxe miałem Kolekcjonerkę 😀

          • @xsas7:disqus Tylko nie powiedzieli, że nie mieli na myśli dnia premiery.

          • A co Wy myślicie?!, że lot na taką Andromedę jest tani?! Same konserwy będą kosztowały więcej niż zarobimy przez całe życie! hahaha

          • @xsas7:disqus cena byłaby do zrozumienia gdyby była tylko w dniu premiery (ten pakiet), a tak to przecież za rok ta edycja będzie kosztowała o 300% taniej. Oczywiście podkreślę, że mi ta cena nie przeszkadza bo jestem świadom, że bycie milionerem zobowiązuje do bycia jeszcze większym milionerem hehe

          • No jasne: Lord_VVader m/ Odkrywcze, co nie? :> Podaj mi tylko swój, żebym wiedział od kogo mam przyjmować :C

          • Ty „skurczyByku”! Kto Ci dał prawo być takim cwanym lisem..? Wader przez 2x”V”. Uśmiałem się, dziękuję Ci za to hehe Mój nick to: gumea

          • Done.

          • Ktoś Tu ma ciekawą „listę życzeń Origin” hehe. Dziękuję za akceptację zaproszenia i gratuluję wymaksowania osiągnięć gry Mass Effect 3. PS Choć zaskoczyłeś mnie w jednym aspekcie. Nie ogrywałeś Inkwizycji?

          • Ta lista to raczej przypomnienie, że tą wersje Andromedy trzeba kupić.
            E tam, żadne to to „osiągnięcie”. O ich większości nawet nie wiedziałem. 3/4 było ukończonych, gdy na tę listę osiągnięć natrafiłem. Resztę faktycznie już ukończyłem z zamierzeniem skończenia „wszystkich”.
            A widzisz, teraz już wiesz, dlaczego od czasu do czasu na forum i tutaj pytam się, czemu tak ludzie jadą po Inkwizycji. Bo nigdy w nią nie grałem. Pierwszą część kupiłem na zasadzie spróbowania, ale nie podszedł mi tytuł, tryb narracji, świat, itp. To i nie ciągnąłem dalej tematu 🙂 Ot cała historia:D

          • Ha! To tak samo jak ja! Dosłownie idealnie. Ja zacząłem od drugiej części, która odtrąciła mnie powtarzalnością miejsc podczas misji pobocznych. Później tknąłem jedynkę, ale w tym czasie chyba zacząłem zagrywać się w uniwersum Mass Effect. Wyszło tak, że koleżanki namówiły mnie na tryb sieciowy Inkwizycji, a ja zamiast grać po sieci zakochałem się w podstawce. To świetna gra z wieloma pięknymi krajobrazami i głównym wątkiem fabularnym powodującym uśmiech na twarzy. Kilka miesięcy temu kupiłem wszystkie DLC do Wieku Smoka i przeszedłem wszystkie części od początku z przenoszeniem save-ów. Niestety zrobiłem coś co wydawało mi się idealistycznym podejściem, a było inaczej (w tym miejscu przytoczę „Grę o Tron” studia Telltale games, żadna gra jeszcze nie sprowadził mnie w tak dużym stopniu do parteru, oczywiście zaznaczę, że nie oglądałem serialu i tak naprawdę nie rozumiałem słowa „gra”). Musiałem zmienić wybór,aby podczas trzeciej części niektóre rzeczy potoczyły się inaczej. Oczywiście kończąc Dragon Age 2(tę część ukończyłem z „błędem” w save-ie) dowiedziałem się, że nici z przenoszenia save-ów do Inkwizycji bez aplikacji Dragon Age Keep i tak odtworzyłem swoją historię z jednym zmienionym wyborem z podstawki. PS To był wybór przez , który jeden z dodatków Dragon Age : Początek w moim świecie gry nie miałby miejsca.

      • xsas7

        O ile BW w jakiś fenomenalny sposób naprawdę mnie zachęci do zakupu na premierę ME:A, to na początek poziom trudności „normal” – aby poznać całą grę, a później ew. „Szaleniec” (o ile będę miał tyle czasu by 2x przejść tę grę – DA:I już od zeszłego roku nie potrafię skończyć, ale coraz bliżej końca… :P)

        BTW. Co do „Pierwszy Liam, potem Cora”, to wydaje mi się, że będzie to coś podobnego do wątku z ME2. Najpierw spotykaliśmy Jacoba, a potem Miri (mowa o gameplayu)

        • Bardzo mądra teza, dziękuję pięknie. PS Ogrywałeś dodatki w Inkwizycji?

          • xsas7

            Na razie nie, chociaż mam wersję GOTY. Z tego co gdzieś czytałem, to preferowana kolejność questów to: Zakończenie gry -> Szczęki Hakkona -> Zstąpienie -> Intruz.
            Na chwilę obecną jestem przed Zimowym Pałacem.

            A żeby tak całkowicie nie odbiegać od ME:A. To mogę napisać, że wolałbym aby w Andromedzie nie było aż tyle pobocznych zadań i zbieractwa. Preferowałbym jednak długi wątek główny (ew. powiązane poboczne), który nas zmusi do podróży po planetach/krainach, a nie wymusi dojście do punktu X aby tylko coś zebrać, lub ubić – to tak odnośnie minusów z Inkwizycji, którymi Andromeda może się „zarazić”.

          • Z tym może być ciężko i raczej nie wieżę w to , aby Andromeda była choć w połowie tak dobra z qwestami pobocznymi co Wiedźmin 3 gdyż musieliby zaczerpnąć wiele pomysłów z bajek, wierzeń itp. aby zadowolić całą widownię. Zobaczymy co z tego wyjdzie. PS W co teraz grasz?

          • xsas7

            jw. staram się znaleźć (znajdować) czas na skończenie Inkwizycji – może do premiery Andromedy się uda…

          • Trzymam kciuki. Pewnie kilka miesięcy po Andromedzie usłyszymy pierwsze wzmianki o Dragon Age 4: Wojna w Thedas. Więcej Ci nie spoileruję. Ograj koniecznie na koniec opowieści dodatek „Intruz”.

          • xsas7

            Bez obaw, akurat naczytałem się spoilerów do. DA:I ale to mi akurat nie przeszkadza, bo aż tak wielkim fanem DA nie jestem (mimo, że polubiłem to uniwersum) Prędzej bym się wkurzył na duże spoilery z Andromedy. 😉

          • To dobrze.

  • xsas7

    Co do aktualizacji nr3: Świetna wiadomość! Mam w kolekcji trzy poprzednie książki (PL) więc z pewnością zainteresuję się nowymi pozycjami z tego uniwersum (może nawet bardziej niż grą 😛 )


Powered by WordPress | Designed by: Free MMORPG | Thanks to MMO List, Social Games and Browser Games

© 2010 EA International (Studio and Publishing) Ltd. Mass Effect, Mass Effect logo, BioWare and BioWare logo are trademarks or registered trademarks of EA International (Studio and Publishing) Ltd. in the U.S. and/or other countries. All Rights Reserved. EA and EA logo are trademarks or registered trademarks of Electronic Arts Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.

Serwis należy do kolektywu Gram.pl. Więcej informacji o kolektywie.