Kilka słów o samej Andromedzie, jej niepewny los i nowe IP [ME: Andromeda] | Shadow Broker - polski serwis Mass Effect

Kilka słów o samej Andromedzie, jej niepewny los i nowe IP [ME: Andromeda]

Przez ostatnie kilka dni zrobił się mały szum związany z Andromedą i nowym projektem od BioWare’a po spotkaniu z udziałowcami i szefami z EA. Dowiedzieliśmy się o redukcjach w Montrealu, dość niepewnym losie kontynuacji Andromedy oraz o nowym projekcie od studia z Edmonton, które prawdopodobnie ujrzy światło dzienne nie wcześniej, jak w 2019 roku.

O tym wszystkim, w rozwinięciu. Zapraszamy!

Wczoraj (tj. 10.05.17) weszła na serwery live kolejna łatka, oznaczona numerem 1.06, która naprawia sporo błędów po pierwszym patchu, których BW nie zdążyło wyłapać. Poniżej lista poprawionych elementów w trybie jednoosobowym.

  • Poprawione działanie i stabilność.
  • Poprawiono czytelność podpisów, wprowadzono w nich poprawki.
  • Wprowadzono różne ulepszenia scenek filmowych.
  • Usunięto problemy z zacinaniem się animacji postaci gracza, kiedy ta skakała lub wielokrotnie zmieniała kierunek ruchu.
  • Zwiększono liczbę dopuszczalnych autozapisów.
  • Maksymalny poziom Nexusa zwiększony do 29.
  • Usunięto błąd powodujący przekazywanie przez SAM-a informacji o nowym e-mailu również w sytuacjach, kiedy takowego nie było.
  • Opcje rozmów nie będą już wyszarzone, kiedy dostępna jest nowa zawartość.
  • Usunięto błędy w trybie jednoosobowym i wprowadzono poprawki wrogów, pancerzy, uzbrojenia, sprzedawców, modów, sterowania i dodatkowych opcji graficznych.
  • Poprawiono zrównoważenie trybu jednoosobowego na wyższych poziomach trudności.
  • Usunięto błędy w misjach i eksploracji trybu jednoosobowego.
  • Dostosowano zrównoważenie trybu online w zakresie mocy, ulepszeń, statystyk postaci, uzbrojenia, wrogów i misji.
  • Przedmioty specjalne nie przechodzą do Nowej gry+.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego podpisy nie pojawiały się podczas oczekiwania na koło dialogowe, jeśli wyłączono podpisy.
  • Naprawiono błąd, który mógł powodować wyzerowanie PZA wszystkich planet oprócz Kadary.
  • Handlarze sprzedają teraz ulepszenia wpływające na rodzaj ostrzału danej broni.
  • Handlarze bronią i pancerzami mają teraz towar po osiągnięciu przez gracza poziomu 61.
  • Napierśniki mają teraz ograniczenia poziomu.
  • Przedmioty premiowe – takie jak pancerz Pioniera – można teraz rozbierać na części.
  • Fuzyjny mod oporu przestaje dawać obrażenia przy unikach po zdjęciu go.
  • Poprawiono czułość drążków sterujących.
  • Naprawiono problem z przenikaniem w powszedniej kurtce Sary Ryder.
  • W opcjach graficznych dodano możliwość włączenia lub wyłączenia rozmycia w ruchu i głębi ostrości.
  • Naprawiono błąd powodujący, że WI Porzuconych przestaje atakować.
  • Turbodoładowanie nie zużywa zapasu amunicji w broni z ulepszeniem “Klasyczny odprowadzacz ciepła”.
  • Naprawiono interakcję z datapadem w misji “Poszukaj skradzionego rdzenia napędu”.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający ożywienie członka drużyny zabitego przez biesa w lokalizacji 2.
  • Wymiana martwego członka drużyny w czasie wyboru wyposażenia nie powoduje już jego trwałej śmierci.
  • Kolejka na Nexusie działa teraz podczas misji “Rendez-vous z Nexusem”, nawet jeśli gracz nie ukończył prologu.
  • Naprawiono błąd umożliwiający nawiązanie romansu zarówno z Corą, jak i z Peebee.
  • Naprawiono błąd umożliwiający nawiązanie romansu zarówno z Vetrą, jak i z Peebee.
  • Wybranie ścieżki na lewo w lochu na Havarl nie blokuje już postępów w misji “Skaner Porzuconych”.
  • Naprawiono błąd powodujący, że przeciwnicy na H-047C mogą utknąć w skale, przez co nie można ich zabić.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający ukrycie hełmu postaci gracza po ukończeniu misji “Arka Natanus”.
  • Naprawiono misję “Opracowanie tarcz do Nomada”.
  • Naprawiono problemy ze zdrowiem nogi Architekta uniemożliwiające ukończenie walki.
  • Misja “Częstotliwość” nie jest już zablokowana, jeśli gracz opuści teren po przeskanowaniu meteorytu.
  • Misja “Zaginiony zespół badawczy” nie jest już zablokowana, jeśli Ryder zabije Architekta przed osiągnięciem celów.
  • Opuszczenie Nomada, który wypada poza dozwolone granice, nie powoduje już nieskończonego wyświetlania ekranu wczytywania.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający zmianę przypisania skoku Nomada.
  • Naprawiono błąd powodujący, że Cora powoli opadała na ziemię po szarży na przeciwnika w powietrzu.
  • Poprawiono działanie gry na Eos podczas zbliżania się lub przenoszenia się szybką podróżą do Prodromos.
  • Wczytanie autozapisu nie zablokuje postępów po napotkaniu kettów w pobliżu stacji przekaźnikowej w lokalizacji 1.
  • Usunięto przelatywanie postaci gracza przez Tempesta po wczytaniu autozapisu w kosmosie.
  • Zmniejszono koszt wyposażenia oddziałów szturmowych i zwiększono jego skuteczność.
  • Domyślne imię postaci gracza może teraz zostać przeniesione do Nowej gry+.
  • PC – naprawiono błąd powodujący automatyczne wybieranie opcji dialogowych przy grze klawiaturą i myszą.
  • PC – wprowadzono poprawki wyświetlania przy grze w różnych rozdzielczościach.
  • PS4 – naprawiono awarię gry występującą, kiedy główne menu jest otwarte dłużej niż dwie minuty.
  • PS4 – naprawiono awarię gry występującą podczas powrotu z trybu online do głównego menu.
  • Tryb online
    • Naprawiono błąd powodujący wielokrotne kucanie postaci gracza podczas interakcji z urządzeniem.
    • Zmarła postać gracza nie przelatuje już przez podłogę po ataku ascendenta w strefie ewakuacyjnej bazy ogniowej Lodołamacz.
    • Wprowadzono poprawki zmniejszające opóźnienia u graczy i hostów.

Gdybyście chcieli zobaczyć zmiany graficzne postaci, poniżej filmik, który stworzył IGN porównując obecną wersję gry z wcześniejszymi.

Lista poprawek w trybie wieloosobowym jest niemal 4 razy dłuższa, więc odpuszczamy jej publikację tutaj. Jeżeli chcecie się z nią zapoznać, w źródłach u dołu newsa pod numerkiem 2 znajdziecie wszystkie zmiany i poprawki.

Przy okazji posiadacze Edycji Deluxe i Super Deluxe otrzymali wczoraj również dwie niestandardowe skórki do Nomada, nowy strój powszedni Pioniera oraz niedostępny gdzie indziej pakiet do trybu online z dużą szansą otrzymania ultrarzadkiego przedmiotu.

O tym, że będzie nowa gra od BioWare, mówi się już od jakiegoś czasu. Prezes Electronic Arts, Andrew Wilson powiedział podczas niedawnego spotkania biznesowego, że nowa produkcja studia zadebiutuje w roku fiskalnym 2019. Oznacza to, że przyjdzie nam na nią poczekać co najmniej do kwietnia przyszłego roku. Przypada to na okres kwiecień ’18 – marzec ’19. W najlepszym wypadku poślizg wyniesie – miesiąc, w najgorszym – rok.

Póki co niewiele wiadomo, o czym będzie nowy tytuł. Zdradzono jednak, że będzie to przygodowa gra akcji z domieszką elementu rozbudowy postaci w stylu Destiny lub Tom Clancy’s The Division.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z postępów nad nowym IP od BioWare. Projekt jest oszałamiający. Mechanika rozgrywki jest doskonała, a akcja będzie przynosić satysfakcję. Usługi sieciowe stanowią integralną część gry i podczas procesu produkcyjnego zdecydowaliśmy się na dodanie nowych rozwiązań społecznościowych dla naszych graczy. Aby zrealizować te plany, jesteśmy zmuszeni do przesunięcia premiery tytułu na rok fiskalny 2019.

Fakt, że premiera gry musiała zostać przesunięta z powodu prac nad nowymi funkcjami sieciowymi, potwierdza również prezes do spraw finansów firmy EA, Blake Jorgensen, który stwierdził, że studio chce jak najlepiej rozwinąć elementy społecznościowe. O grze najprawdopodobniej usłyszymy nieco więcej podczas najbliższej edycji imprezy E3, która zaplanowana jest na weekend 13-15 czerwca.

Opóźnienie nowego tytułu od BW nie ma nic wspólnego z zamieszaniem wokół Mass Effect Andromeda. Podczas wczorajszej konferencji włodarz Electronic Arts bardzo ciepło wypowiedział się na temat najnowszej odsłony popularnej serii:

Mass Effect: Andromeda to interesujący tytuł; był on tworzony przez długi czas i reprezentuje mnóstwo wspaniałych rzeczy, z których studio BioWare jest znane: historię, rozmach, głębię, skalę, wyobraźnię. Choć oceny recenzentów okazały się niższe niż się spodziewaliśmy, wciąż cieszymy się, że ponad stu dziennikarzy dało naszemu tytułowi notę 80/100 lub wyższą. Reprezentuje to grupę niezwykle zaangażowanych fanów, którzy poszukiwali niezwykłego doświadczenia i właśnie w Andromedzie je odnaleźli. Części graczy się to niestety nie udało.

EA wiąże ogromne nadzieje z rozwojem marki – nie chodzi tu tylko o gry, lecz również o książki oraz filmy w tym samym uniwersum.

Wg serwisu Kotaku, który z resztą nie słynie ze zbyt rzetelnych informacji, Andromeda może w najbliższej przyszłości nie doczekać się kontynuacji. Jest to uwarunkowane niezadowalającymi wynikami sprzedaży przez szefostwo EA. Przy okazji deweloper odpowiedzialny za Andromedę (czyli oddział w Montrealu) został zredukowany do roli studia wspomagającego.

Dziennikarze podpytali bowiem o szczegóły anonimowe źródła bliskie deweloperowi gry – BioWare Montreal. Z informacji do których dotarli agenci Handlarza wynika, że seria została przeniesiona na ławkę rezerwowych. Nie znaczy to, że cykl uśmiercono permanentnie. Lecz twórcy nie zaczynają w tym momencie rozgrzewać komputerów do produkcji drugiej części. Co więcej, jak pisaliśmy kilka linijek powyżej, oddział przekształcono w studio wspomagające, którego zadaniem będzie dalsze aktualizowanie Andromedy i jej trybu wieloosobowego. Część pracowników studia „wyemigrowała” do innego studia Electronic Arts – pracującego obecnie nad Star Wars: Battlefront II EA Motive. Informacja ta został potwierdzona przez dyrektora oddziału BW Montreal, Yanica Roya, który powiedział dodatkowo, że dwa podmioty dzielą przestrzeń biurową. Pomoc pracującemu na pełnych obrotach Motive wydaje się wiec całkiem naturalna.

Redukcja musi być dużym ciosem dla dewelopera. Komórka BioWare w kanadyjskiej prowincji Quebec od swojego założenia w 2009 roku zajmowała się tworzeniem DLC dla Mass Effect 2 i 3. Mass Effect: Andromeda było pierwszym samodzielnym projektem studia, z niewielką tylko pomocą od innych oddziałów. Jak widać, Montreal nie stanął na wysokości zadania i czeka go powrót do drugiej kategorii.

Źródło: Blog BioWare 1, 2, GRY-Online 1, 2
Możesz przejść na dół i pozostawić odpowiedź. Pingowanie jest zablokowane.
  • Aust

    Szkoda mi ludzi którzy robili Andromedę, cały czas zajmowali się drobnymi projektami i nagle ktoś wpadł na pomysł „Skoro tak dobrze idzie im z DLC to dajmy im do zrobienia grę AAA”. Widać, że był potencjał, były pomysły, zabrakło tylko dobrej organizacji i czasu.

    Wiadomo może coś na temat filmu?

    • serVianX

      Dokładnie, stworzenie gry AAA to ogromne przedsięwzięcie. Stworzenie gry RPG w otwartym świecie to wyzwanie jeszcze większe… Tak jak powiedziałeś, zabrakło dobrej organizacji czasu, a raczej brak tego czasu i goniące terminy 🙁

      • Ramirez Wałek

        Bo jej premiery nie powinien ustalać wydawca a pracujące nad nią studio, oni sami najlepiej wiedzą ile się jeszcze zejdzie. Po za tym o ile jestem fanem trylogii (bez zakończenia ME3) tak po tym co zobaczyłem to w życiu nie uwierzę że tą grę robiono 5 lat, może 2 ale i to to max. Po za tym gra ma problemy których łatki nie naprawią np. średnią fabułę główną. Usunąć misje poboczne typu przynieś podaj pozamiataj i z 200 questów pobocznych zostanie może z 15 + 5 misji wątku głównego w dodatku bardzo wątpliwej jakości. Ja się bardziej zastanawiam jak można dać do zrobienia grę AAA ludziom którzy do tej pory zajmowali się tylko DLC, trzeba było zacząć od czegoś mniejszego.

    • Nie wiem już sam co o tym sądzić… Nie pamiętacie ile było burzy gdy poszczególni pracownicy EA odpowiedzialni za poprzednie części Mass Effect odchodzili z ekipy tworzącej Andromedę? Handlarzu Cieni czekamy na jakieś sprostowanie w tej sprawie.

      • Odchodzili owszem. Pamiętam, jak wszyscy wtedy płakali, że gra będzie be, fe, do kitu itp. Ale czy to właśnie te, ich odejścia miały wpływ na wynik końcowy? Być może. Agenci nie znaleźli żadnych informacji korelujących z tą właśnie sytuacją. Samo BW jak widać nie puściło pary z ust.

        • Najzabawniejsze w tym wszystkim jest to,że gdyby tę grę zmniejszyć o kilkadziesiąt misji pobocznych i o rozmiary pustości map to wyszłaby gra prze rewelacyjnie grywalna. Tylko,że na powiedzmy na 20 godzin. Miałem nie porównywać w ten sposób, ale Mass Effect: Andromeda pobocznym inwentarzem nawet na milimetr nie zbliżył się do Wiedźmina 3. Przecież głupiec by zauważył, że misje poboczne w Andromedzie bazują na jednym i tym samym schemacie. Co najlepsze. Odkryłem, że nowe dzienniki tej samej misji można odkrywać dosłownie w tym samym miejscu. Wystarczy przeteleportować się do punktu zrzutu i przejechać się w to miejsce gdzie znaleźliśmy pierwszy dziennik. Czegoś zabrakło. Zdecydowanie wolałbym oglądać Mass Effect 4 oskryptowany jak Mass Effect 3 niż obecny stan rzeczy. Oczywiście główne misje,dialogi postaci i lojalnościówki są wyborne, ale to z jakby brań stosunek 1:10. Co z tego wyjdzie? Nuda. Znużenie.

  • serVianX

    Czy ja dobrze zrozumiałem? Andromedę tworzyło studio, które wcześniej się zajmowało tylko dodatkami DLC ? Nie miałem pojęcia… Jak przed tą informacją wyrażałem się ciepło na temat Andromedy mimo jej wad, tak teraz uważam, że Andromeda to dzieło cholernie dobre. Przykre to jest, bo zakończenie gry sprawiło, że z niecierpliwością wyczekuję kontynuacji historii i losów naszej nowej załogi…

    • Aust

      Z tego co pamiętam to najbardziej znani byli z trybu multiplayer w ME3

      • Czan

        Szczerze, multi w ME3 było dla mnie świetne, mapy były dobrze zrobione obszerne w ich sposób, a umiejętności no, to zależy kto lubił, ale moim zdaniem było świetne. A w Andromedzie ubolewam nad multi, mapy są takie małe, że nwm czy mam stać w miejscu czy przejść za róg i tam też stać w miejscu, a z umiejętnościami to tak czuję, jakby większość umiejętności (na początku) była po prostu bezużyteczna i powinienem tylko strzelać. Może jak usprawnią multi to dojdzie do dobrego stanu jak w ME3, ale narazie to mnie odpycha.

        • Brakuje również wyzwań weekendowych angażujących całą społeczność graczy.

          • Jak brakuje. Seba, co Ty gadasz. Przecież co weekend jest wydarzenie ze specjalnymi wymaganiami. Jedynie co niweluje ich, nie wiem jak to określić, liczebność chyba, to aplikacja APEX HQ na platformy mobilne. Każdą misję w zasadzie można zrobić oczywiście na dwa sposoby. Z resztą samo BW się przyznało do faktu, że nie ma konieczności grania w multi – jest on opcjonalny.

          • Wyzwania weekendowe z gry Mass Effect 3 bardziej mnie do siebie ciągnęły (do tej pory nie mogę sobie wybaczyć nie zdobycia specjalnego baneru z okazji dnia N7 – wymieniałem okna w domu hehe PS Pamiętam nawet do tej pory, że to coś miało związek z bazą w Londynie i ewakuacją, to się nazywa wspomnienie!). A tutaj nuda, nuda i jeszcze raz powtarzalność. Zero specjalnych banerków czy coś w ten deseń. Ileż to frajdy było gdy ustawiało się w Mass Effect 3 specjalny baner dotyczący haloween dwa czy trzy lata po premierze tejże misji. To było wyróżnienie za lata służby w oddziałach N7. W Andromedzie tego nie ma.

  • Powiem szczerze, że do tej pory spotkałem się tylko z jednym rażącym błędem, który nie wpływa prawie wcale na rozgrywkę. Nie mogę wytworzyć tarcz do NOMADA (jest taka misja poboczna). Tutaj są dwie możliwości, albo to bug, albo mój błąd. Gdyż wcześniej mogłem stworzyć zaawansowaną funkcję ulepszeń tarcz, na co gra nie była przygotowana.

  • Aust

    Czy zwróciliście uwagę, że już minęło sporo czasu od premiery i nadal nie pojawiło się żadne DLC? Czyżby słabe wyniki finansowe były powiązane z tym faktem?


Powered by WordPress | Designed by: Free MMORPG | Thanks to MMO List, Social Games and Browser Games

© 2010 EA International (Studio and Publishing) Ltd. Mass Effect, Mass Effect logo, BioWare and BioWare logo are trademarks or registered trademarks of EA International (Studio and Publishing) Ltd. in the U.S. and/or other countries. All Rights Reserved. EA and EA logo are trademarks or registered trademarks of Electronic Arts Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.

Serwis należy do kolektywu Gram.pl. Więcej informacji o kolektywie.