Misja Samobójcza [spoilery] | Shadow Broker - polski serwis Mass Effect

Misja Samobójcza [spoilery]


Krótki opis:
Poradnik ten zawiera szczegółowe informacje dotyczące Misji Samobójczej. Jeżeli przechodzisz grę pierwszy raz i chcesz sam/a sprawdzić czy zdołasz przeżyć misję teoretycznie niemożliwą do wykonania bez podpowiedzi nie czytaj tego poradnika! W każdym innym wypadku zapraszam do rozwinięcia.

Przygotowania

Opis: Masz zamiar przetrwać Misję Samobójczą w pierwotnym składzie? Pierwsze od czego musisz zacząć to ulepszenia statku, bez których zginą następujący towarzysze (członkowie drużyny na początku listy mają najmniejsze szanse na przeżycie):

  • Ciężki pancerz okrętu: Jack
  • Tarcze wielordzeniowe: Kasumi, Legion, Tali, Thane, Garrus, Zaeed, Grunt
  • Działo Thanix: Thane, Garrus, Zaeed, Grunt, Jack, Samara/Morinth

Uwaga: Jeżeli weźmiesz Jack do drużyny do walki z Oculusem ta przeżyje nawet bez ulepszonych tarcz. W ten sposób nie da się uratować jednak pozostałych towarzyszy. Niemniej ważną sprawą jest zapewnienie sobie lojalności wszystkich towarzyszy. Jeżeli ci się to nie uda, aby zapewnić im przeżycie musisz ściśle postępować według poniższych zaleceń. Uwaga: Jeżeli po ataku Zbieraczy na Normandy będziesz zbyt długo czekał/a to porwani członkowie załogi będą po kolei ginąć; w końcu pozostanie tylko Doktor Chakwas. Radzę więc zrobić wszystkie misje lojalnościowe przed próbą przetestowania modułu identyfikacyjnego zabranego z Wraku Żniwiarza.

Misja Samobójcza

Baza Zbieraczy: przeniknięcie do środka

Opis: Jest to pierwszy z trzech momentów podczas MS kiedy to musisz wskazać członków załogi odpowiedzialnych za pełnienie konkretnych funkcji. Wybranie niewłaściwej osoby skutkuje w tym momencie śmiercią towarzyszy.

  • Technik specjalistamusi przedostać się przez szyb, co pozwoli mu na ominięcie obrony, i otworzyć główną bramę reszcie drużyny.
    • Idealny: Tali, Legion lub Kasumi.
    • Nie idealny: Wszyscy pozostali lub nielojalny technik, który zginie próbując siłą zamknąć bramę.
  • Dowódca oddziału ogniowegoprowadzi drugą drużynę, musi mieć zdolności przywódcze.
    • Idealny: Garrus, Jacob lub Miranda.
    • Nie idealny: Wszyscy pozostali, ponieważ doprowadzą oni do śmierci technika nawet jeżeli był lojalny i został on wybrany wg. powyższych zaleceń.
  • Twoja drużyna – będziesz walczył ze Zbieraczami oraz pojawiającym się co chwila Zwiastunem. Przygotuj się na bariery biotyczne i pancerze.

Baza Zbieraczy: długi spacer

Opis: Aby przedostać się dalej twoja drużyna musi przedrzeć się przez pomieszczenie, w których znajdują się roje zbieraczy i odblokować wejście dla pozostałych towarzyszy. Tak jak wcześniej napisałem – zły dobór towarzyszy skutkuje śmiercią części z nich.

  • Biotyk specjalistazapewni twojej drużynie ochronę przed rojami tworząc barierę biotyczną. Jeżeli ją opuścisz może się to skończyć.. nieciekawie.
    • Idealny: Samara/Morinth lub Jack.
    • Nie idealny: Wszyscy pozostali, ponieważ pod sam koniec jeden z członków twojej drużyny zostanie porwany przez rój.
  • Dowódca oddziału ogniowego(nazwanego przez Mirandę dywersyjnym) dla pozostałych.
    • Idealny: Garrus, Jacob lub Miranda. Należy w tym momencie odnotować to, że Miranda nie zginie nawet jeżeli nie jest lojalna.
    • Nie idealny: Wszyscy pozostali (a jak ma być inaczej?), ponieważ jest duża szansa na to, że dowódca oddziału zginie przy zamykaniu bramy (strzał w brzuch).
  • Eskortaktóra odprowadzi ocalałą załogę Normandy z powrotem na pokład (Doktor Chakwas i pozostali).
    • Idealny: Mordin, a to dlatego że ma on dużą szansę na poniesienie śmierci w trakcie następnego etapu MS, nawet jeżeli jest on lojalny.
    • Nie idealny: Każdy nielojalny towarzysz wysłany z uratowaną załogą zginie w trakcie eskorty, jednak odprowadzana przez niego załoga przeżyje. Jeżeli nie wyślemy z nimi nikogo wszyscy zginą.
  • Twoja drużyna – przygotuj się na silny opór przeciwnika, który będzie atakował falami. Najlepiej jeżeli weźmiesz technika specjalistę, który będzie odciągał wrogów za pomocą sond bojowych oraz biotyka lub żołnierza.

Baza Zbieraczy: walka finałowa

Opis: Z pozoru prosta sprawa, ponieważ wybierasz tylko członków do swojej drużyny, która zmierzy się z finałowym przeciwnikiem,a reszta pozostaje z tyłu odpierając ataki Zbieraczy. Sama walka dzieli się na dwa małe podetapy, których opis znajdziesz poniżej.

  • Twoja drużyna – jeżeli pomyślałeś/aś i masz kilka medi-gelów w zapasie nie musisz sie o nic martwić. Dasz radę. Bardzo mile widziany M-920 Kain.
    • Idealny: Wszyscy lojalni towarzysze, a szczególnie Mordin, Jack, Kasumi i Tali, którzy nie posiadają silnych zdolności defensywnych i mogą zginąć w czasie odpierania ataku Zbieraczy.
    • Nie idealny: Wszyscy nielojalni towarzysze, ponieważ zginą po tym jak baza zacznie się rozpadać.

Uwaga: W tym momencie dla wszystkich pozostałych towarzyszy, którzy odpierać będą ataki Zbieraczy obliczana jest ich wartość obronna. Każdy lojalny towarzysz otrzymuje duży bonus do obronności, który decyduje o tym czy przeżyje czy nie. Od sumy punktów obronności wszystkich towarzyszy zależy to jak mocna jest grupa. Jeżeli ta zsumowana wartość jest za niska – śmierć poniosą ci, którym gra przydzieliła najmniej punktów. Im mniej punktów obrony otrzyma drużyna – tym więcej jej członków zginie (mogą nawet wszyscy). W kolejności (od dysponującego najmniejszą wartością obronną) są to: wszyscy nielojalni członkowie drużyny, Mordin, Tali, Kasumi, Jack, Miranda, Jacob, Garrus, Samara/Morinth, Legion, Thane, Zaeed, Grunt.

Etap pierwszy
Wraz z wybraną przez siebie drużyna podlecisz na platformie do komory z Ludzkim Żniwiarzem. Twoim zadaniem jest zniszczenie rur, przez które transportowany jest do niego „pokarm”. Zanim jednak będziesz mógł się tym zająć musisz pokonać Zbieraczy, którzy będą podlatywali na własnych platformach. Staraj się korzystać głównie z dostępnych mocy – oszczędzaj amunicję na walkę z  Ludzkim Żniwiarzem! Dzięki wielu przeszkodom, za które możesz się ukryć nie powinni oni stanowić dla ciebie wielkiego wyzwania.

Gdy już ich pokonasz odkryte zostaną cztery przezroczyste rury (po dwie na każdą jego rękę). Do ich zniszczenia warto wykorzystać jakąś szybkostrzelną broń maszynową, nie musi być za specjalnie celna. Raczej nie uda ci się zniszczyć wszystkich czterech za jednym zamachem (chyba, że wykorzystasz Miotacz Cząsteczek Zbieraczy ale lepiej zabrać jednak Kaina) więc tsoja drużyna będzie musiała zająć się kolejnymi Zbieraczami. Po tym jak nasz główny oponent zapadnie się skontaktuje się z nami Człowiek Iluzja, który zechce aby Shepard nie niszczył Bazy Zbieraczy.

Etap drugi
Po tej rozmowie czeka nas ta właściwa konfrontacja z Ludzkim Żniwiarzem. Dysponuje on tarczami więc właściwe jest przełączenie się na odpowiednią amunicję (o ile takową możliwością dysponujemy) i rozpoczęcie ostrzału najwrażliwszych części Żniwiarza, czyli oczu i odkrytej klatki piersiowej.

Jego główną bronią jest promień, którym nas co jakiś czas ostrzela – zadaje on spore obrażenia na dużym obszarze, więc warto się schować odpowiednio szybko. Co jakiś czas przybywać mu z pomocą będą Zbieracze oraz Zwiastun, których warto powstrzymywać samymi mocami. Pomocny w ich pozbyciu się jest sam Żniwiarz, który potrafi zmieść ich jednym swoim atakiem. Prowadząc ciągły ostrzał w jego wcześniej wymienione szczególnie podatne miejsca dosyć szybko powinniśmy sprowadzić go do poziomu 30-40%. Właśnie w tym momencie przyda nam się M-920 Kain (o ile go przy sobie mamy) – celnym strzałem w klatkę piersiową Ludzkiego Żniwiarza zadamy mu ogromne obrażenia, które często wystarczą aby go dobić. Gdy ten już padnie twoja drużyna zostaje odrzucona.

Jeżeli postępowałeś/aś zgodnie z tym poradnikiem obejrzysz teraz ich brawurową ucieczkę na Normandy, gdzie Joker będzie zapewniał wam wsparcie ogniowe. W zależności od twojej decyzji Baza Zbieraczy wybuchnie lub nastąpi w niej uwolnienie ogromnego ładunku elektrycznego. Tym niemniej to już koniec – możesz zachować ten zapis i zaimportować go w Mass Effect 3.

Ps. Ten poradnik został właściwie brutalnie zerżnięty z podanego niżej źródła. W myśl zasady: po co zastępować coś co jest dobre. Podziękowania dla autorów.

Źródło: http://masseffect.wikia.com/wiki/Mass_Effect_2_Guide
Komentarze i pingowanie są zablokowane.


Komentarze zablokowane.


Powered by WordPress | Designed by: Free MMORPG | Thanks to MMO List, Social Games and Browser Games

© 2010 EA International (Studio and Publishing) Ltd. Mass Effect, Mass Effect logo, BioWare and BioWare logo are trademarks or registered trademarks of EA International (Studio and Publishing) Ltd. in the U.S. and/or other countries. All Rights Reserved. EA and EA logo are trademarks or registered trademarks of Electronic Arts Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.

Serwis należy do kolektywu Gram.pl. Więcej informacji o kolektywie.