Lesuss: Klasztor Ardat-Yakshi | Shadow Broker - polski serwis Mass Effect

Lesuss: Klasztor Ardat-Yakshi

Zniknęły komandoski asari, które zareagowały na sygnał S.O.S. wysłany z klasztoru stanowiącego siedzibę niebezpiecznych Ardat-Yakshi. Zbadaj klasztor i w razie potrzeby go zniszcz.

Nabycie

Po ukończeniu Priorytet: Cytadela II, rząd asari wreszcie zaoferował swoje wsparcie przeciwko atakowi Żniwiarzy na Ziemię. Po zakończeniu rozmowy z Andersonem i admirałem Hackettem w pokoju łączności, Liara podejdzie do Shepard/a mówiąc, że niektórzy członkowie rządu asari wysłali jej informacje o sygnale SOS, po którym kilka oddziałów komandosek asari zamilkło podczas swojego śledztwa. Chociaż mówi, że asari nie poprosiły o to wprost, ukryta wiadomość jest taka, że Shepard powinien im pomóc. Dziennik zostanie aktualizowany z misją „Mesana: Sygnał S.O.S.”, ale ani Dziennik, ani Liara nie będą miały żadnych pomocnych informacji.

Przygotowanie

Uwaga: Choć nazwa misji sugeruje, że należy się udać do systemu Kallini w Gromadzie Nimbus, klasztor jest faktycznie w systemie Mesana na planecie Lesuss.

Banshee – aż cztery! – sprawią, że jedna z nich się pierwszy raz pojawi w tej misji, i Odkształcenie i Amunicja odkształcająca będzie więc się przydatna, podobnie jak każda umiejętność, która pomaga zadać obrażenia przeciwnikom opancerzonym. Karabin snajperski z zainstalowanym modułem koncentracyjnym pomoże strzelać Banshee w głowę lub może warto rozważyć wzięcie Miotacza cząsteczek z jego zdolnością zabijania twardych celi szybko z podtrzymaniem ognia.

Oprócz Banshee, reszta przeciwników jest dość podstawowa.

Przejście

Lądowanie

Podczas podejścia do lądowania na planecie, Liara ujawni albo osobiście, lub będąc obecna przez wideo-transmisję, że odkryła sygnał S.O.S pochodzący z klasztora Ardat-Yakshi, co jest jednym z powodów, dlaczego rząd asari wahał się dać im konkretne szczegóły na początku. Gracz może zadać pytania o Ardat-Yakshi, po otrzymaniu odpowiedzi, następuje lądowanie w klasztorze. Jeżeli Samara przeżyła Mass Effect 2, na lądowisku będzie drugi prom, który można zbadać – tuż po prawej stronie gracza, po czym jeden z członków drużyny stwierdzi, że ktoś niedawno tutaj przybył. Podnieś modyfikację Stabilności do karabinu szturmowego na lewo od drzwi, potem kontynuuj.

Krzyki w ciemnościach

Lesuss klasztor - ciemnośćNie ma windy, więc trzeba będzie przeskoczyć dziurę w dół, a następnie zjechać w dół szybu windy przy użyciu drabiny po prawej stronie platformy. Członek drużyny powie coś o głosach, które będzie można usłyszeć, jak dotrzemy na sam dół, po czym przeskakujemy przez szczelinę do pomieszczenia przed nami.

Zbadaj pomieszczenie, by znaleźć Paralizator kontaktowy do pistoletu i ulepszenie Glifa („Elektroniczny podpis Gallae„) po maksymalnie lewej stronie od wejścia, konsolę z informacjami doradczymi od Matki Gallae, Palmtop na stole, Zapasową amunicję do karabinu snajperskiego i Sejf ścienny (+7500 kredytów) w pokoju po prawej stronie drzwi wejściowych wraz z konsolą o codziennym życiu Ardat-Yakshi w klasztorze, i czego nie można przegapić, ciało martwej asari. Włączy się scenka po zbadaniu zwłok, w której okazuje się, że jest bomba w Wielkiej Sali klasztoru. Odpowiedz na to, jak uważasz, po chwili idź w stronę otwartych drzwi i przeskocz po lewej stronie przez blokadę.

Podnieś magazynki termiczne, jeśli potrzebujesz i przejdź przez następne drzwi. Nie ma nic interesującego w tym pomieszczenie, więc omiń drzwi i przejść do następnego pokoju po prawej. W tym pomieszczeniu można spotkać Samarę, jeśli żyje. Po krótkim przerywniku idź w prawo, by znaleźć Palmtop obok kolejnych zwłok. Podnieś go, by otrzymać 20 punktów doświadczenia i misje Cytadela: Wdowa asari.

Banshee na dziedzińcu

ME3 Lesuss klasztorZawróć i udaj się do drzwi po przeciwnej stronie balkonu (na lewo od wejścia), gdzie członek drużyny powie coś o nieprawdopodobieństwie klasztoru jako celu Żniwiarzy. Nie ma nic ciekawego, więc zejdź po schodach na dziedziniec. Jesteś przez chwilę bezpieczny i masz czas, by znaleźć kilka magazynków termicznych, jeśli ich potrzebujesz, a w miarę wchodzenia głębie w dziedziniec, pojawi się pierwsza Banshee, prawdopodobnie pierwszy raz w grze.

Po pokonaniu Banshee, pojawi się kilka Kanibali. Nie ma nic do zabrania, poza amunicją, więc uzupełnij ją, jeśli potrzebujesz i idź dalej. Po drugiej stronie drzwi, włączy się krótki przerywnik z Ardat-Yakshi, Falere walczącą z Kanibalem. Albo Shepard albo Samara go zabiją, co doprowadzi do rozmowy o Żniwiarzy, próbujących przeistoczyć wszystkie Ardat-Yakshi w Banshee. Falere poprosi, aby uratować jej siostrę, Rilę z Wielkiej Sali. Odpowiedz, jak zechcesz, ale bez względu na to powiesz, Falere dowie się o bombie i pośpieszy na ratunek swojej siostrze sama, zanim pierwszy/a dotrze do niej Shepard. Samara, jeżeli jest obecna, również będzie gonić córkę, jako że Falere i Riła są jej pozostałymi dwiema córkami.

Możesz zbadać zepsutą windę po lewej stronie pomieszczenia, na tym poziomie jest również komputer po prawej stronie, na lewo od działających drzwi, który po sprawdzeniu nagrodzi gracza 20 punktami doświadczenia oraz dowiedziemy się, że kierownictwo klasztoru uznało pogłoski o Żniwiarzach za zagrożenie, więc muszą chronić studentów od dowiedzenia się o nich. Przejdź przez drzwi, by napotkać kilka Kanibali i Grasanta. Nie zauważą Cię po otwarciu drzwi, więc gracz ma czas do skoordynowania ataku, by zabić co najmniej jednego Kanibala, zanim rozpocznie się walka. Tak szybko, jak zaatakujesz, przejdź za osłonę, by poradzić sobie z resztą.

We wnęce po prawej stronie jest strzelba Adept i Naramienniki Rady Serrice, jest również Stacja medyczna na końcu tego samego pokoju. Idź do pokoju po drugiej stronie górnego poziomu, by uzyskać dostęp do dwóch komputerów, Sejfu ściennego z 5000 kredytów i Stacji modyfikacji broni.

Komputery zawierają listy, które wskazują, że jedna z Ardat-Yakshi, Yanis powodowała problemy w klasztorze. Jeśli gracz ocalił Morinth w Mass Effect 2, wtedy jedna z konsol będzie miałą raport od Dyrektora Jethry do Matki Gallae o blokowaniu ciągłych prób Morinth, próbującej się skontaktować ze swoimi siostrami.

Przedpokój

Lesuss klasztor - Widok na przedpokójNastępnie schodzimy po schodach, gdzie napotkamy kolejną Banshee oraz kilka Kanibali. Ta walka jest znacznie trudniejsza, niż pierwsza walka z Banshee, ponieważ nie ma tu za wiele opcji do skrycia się do momentu, aż nie zabijemy kilka Kanibali, a Banshee mają w zwyczaju cały czas ganiać za Shepard/em. Starcie bezpośrednie może być mniej szkodliwe, jeśli członkowie drużyny utrzymają pozycję na szczycie schodów, a Shepard zacznie się wycofywać do nich, gdy pojawiają się wrogowie. Po rozprawieniu się z kilkoma wrogami, schody są doskonałym miejscem, aby bronić się przed resztą.

Po pokonaniu wrogów, uzupełnij amunicję i obejdź drzwi. W następnym pomieszczeniu znajdziesz Precyzyjny celownik do karabinu szturmowego na lewo po wejściu na schody i martwą asari po środku pomieszczenia, obok niektórych skrzyń. Badając zwłoki, spowoduje to dyskusję między Twoimi członkami drużyny o niepotrzebnej śmierci w klasztorze dzięki decyzji dowództwa asari o nie ewakuowaniu, kiedy pierwszy raz dowiedziano się o zagrożeniu Żniwiarzy. Aktywuj windę, by dotrzeć do Wielkiej Sali. Stację medyczną można znaleźć po lewej i prawej stronie, a także na środku pomieszczenia tuż przed schodami prowadzącymi do bomby. Bomba jest po drugiej stronie pokoju. Tam Falere błaga Rilę, by ta się obudziła, podczas gdy Samara stoi na straży, jeśli jest obecna.

Wielka Sala

Aktywując bombę, zainicjuje się scenka, w której Rila się w końcu obudzi, ale niestety zaatakuje Falere, ponieważ Żniwiarze poddali ją już procesowi indoktrynacji. Po tym, jak Falere/Samara odepchnie ją, powodując jej nieprzytomność, Shepard zacznie szukać detonatora bomby, ale zanim to zrobi, pojawią się dwie Banshee i garstka Zombie, które zaczną atakować.

Najlepiej jest zabić wszystkie Zombie, zanim Banshee przejdą całe pomieszczenie (Adept dla przykładu, może skorzystać z Osobliwości, a następnie użyć Rzutu, który zabije je niemal natychmiast), a potem spróbować rozkazać członkom drużyny zwrócić uwagę jednej z Banshee na tyle długo, aby spróbować zabić drugą. Trzymaj się z dala od Banshee, biegnąc na drugi koniec pomieszczenia, podczas gdy one dostaną się na bliską odległość od gracza. Skorzystaj z darmowego z medi-żelu, aby trzymać przy życiu swoich członków drużyny, gdy zginą – są trzy dodatkowe medi-żele w pomieszczeniu. Skorzystaj z niektórych mocy, strzelaj w głowę Banshee, podczas odnawiania się mocy, a następnie albo powtarzaj ten schemat lub biegnij na drugi koniec pomieszczenia. Co najważniejsze: nie pozwól Banshee się do siebie zbliżyć. W wersji na Wii U, można tu znaleźć M-597 Ladona.

Zakończenie

Lesuss klasztor - Rila detonujePo walce, ponownie zbadaj bombę, by zainicjować kolejny przerywnik. Rila znajdzie detonator i będzie nalegać, by jej rodzina opuściła ją razem z Shepardem, podczas gdy pozostanie w tyle i uruchomi bombę. Falere będą walczyć i się opierać, ale Shepard będzie ją ciągnąć do windy. Rila zostanie zaatakowana przez kilka Banshee, których nie będzie w stanie powstrzymać. Jedna z nich ją podniesie, przypuszczalnie, by zakończyć proces indoktrynacji, ale w ostatnim pokazie siły, Rila uzna, że Ardat-Yakshi nie są niewolnikami Żniwiarzy, po czym naciska przycisk detonatora. Shepard wraz z Falere, która wali w drzwi windy, słyszą eksplozję; udaje im się wydostać na zewnątrz, gdzie można odpowiedzieć na jej złość i żal.

Jeżeli Samara jest obecna w tym momencie, zwróci uwagę, że Kodeks Egzekutorki wymaga zabicia wszelkich żywych Ardat-Yakshi poza klasztorem. Aby temu zapobiec, musi popełnić samobójstwo. Na szczęście, może zostać zatrzymana z przerwania Idealisty. Falere oświadcza, że pozostanie w klasztorze, po czym Samara dołącza do wojny. Jeśli Samara jest nie obecne, lub jeśli popełniła samobójstwo, gracz otrzymasz możliwość albo pozostawienia Falere na planecie, która obiecuje, że Żniwiarze nie dostaną jej żywej, jeżeli przybędą tu ponownie, lub może ją zabić.

Wiadomość

Gracz otrzyma wiadomość od kapitan Coreen Lemaes o Komandoskach asari:

Nadawca: Coreen Lemaes

Komandorze:

Godzinę temu naczelne dowództwo asari wyznaczyło mój oddział do udzielenia ci wsparcia. Będziemy podróżować z Drugą Flotą, dopóki nie nadejdzie czas na przegrupowanie.

Pozwól, że dodam kilka słów od siebie: znałam kilka komandosek, które wyruszyły do tego klasztoru. Nic nam ich nie przywróci. Ale wieść o tym, że całe to miejsce poszło z dymem, to pierwsza dobra wiadomość od wielu tygodni.

Do usług,
Kpt. Coreen Lemaes

Podsumowanie

Misja ta da następujące rezultaty:

  • Po powrocie na Normandię, Radna asari podziękuje za poradzenie sobie z „trudną i wrażliwą misją” i powie, że następny oddział Komandosów asari, który dowództwo planowało wysłać do klasztoru, zostanie wysłany do admirała Hacketta, zamiast tam.
  • Zostaje dodany Zasób wojenny, Komandoski asari, warty 20 punktów.
  • Jeśli Samara przeżyła, ona również zostanie Zasobem wojennym o wartości 25 punktów. Będzie również dostępna podczas innych spotkań na Cytadeli i w Pasażu Silversun.
  • Garrusa po misji można znaleźć na pokładzie obserwacyjnym, rozmawiającego z członkiem załogi o naturze wojny. Jeżeli Priorytet: Eden Prime został zakończony, dołączy do nich Javik.
Źródło: http://masseffect.wikia.com/wiki/Lesuss:_Ardat-Yakshi_Monastery
Komentarze i pingowanie są zablokowane.


Komentarze zablokowane.


Powered by WordPress | Designed by: Free MMORPG | Thanks to MMO List, Social Games and Browser Games

© 2010 EA International (Studio and Publishing) Ltd. Mass Effect, Mass Effect logo, BioWare and BioWare logo are trademarks or registered trademarks of EA International (Studio and Publishing) Ltd. in the U.S. and/or other countries. All Rights Reserved. EA and EA logo are trademarks or registered trademarks of Electronic Arts Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.

Serwis należy do kolektywu Gram.pl. Więcej informacji o kolektywie.